Newsy

Promienna cera bez ciężkich podkładów i mocne, ciemne usta to najważniejsze trendy makijażowe na nadchodzący sezon

2015-10-08  |  06:40
Mówi:Jeffrey English, makijażysta Sephora Beauty PRO Team

Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora

Agnieszka Ścibior, redaktor naczelna magazynu „Viva! Moda”

  • MP4
  • Sezon jesień–zima 2015/2016 to celebracja silnej kobiecości. W jesiennym makijażu królować będą mocne, ciemne usta oraz klasyczne już smoky eyes. Podstawą powinna być jednak promienna, młodzieńcza twarz lekko muśnięta różem w naturalnym odcieniu.

    Najsilniejszy trend w makijażu na jesień i zimę 2015/2016 dotyczy wyglądu cery. Powinna być ona promienna i świeża. Aby uzyskać taki efekt, należy zrezygnować z ciężkich, mocno kryjących podkładów, po które kobiety zazwyczaj sięgają jesienią i zimą. Podstawą makijażu powinny być lekkie bazy i podkłady, które delikatnie rozświetlają, wygładzają i wyrównują koloryt skóry.

    Do tego warto dodać róż typu baby face, dzięki któremu cera wydaje się zaróżowiona jak po pocałunku. Nakładając róż, zaczynamy od górnej części kości policzkowych, jednak nie wykonujemy ruchu pędzlem w górę, jak dotychczas. Obecny trend zakłada muśnięcie w dół, dzięki czemu róż wygląda naturalnie –  mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jeffrey English, makijażysta Sephora Beauty PRO Team.

    Makijażyści przygotowali także nowość dla miłośniczek konturowania twarzy. Jest to strobing, czyli konturowanie jedynie za pomocą rozświetlacza. Jesienny makijaż to także mocne usta w stylu grunge. Najmodniejsze kolory pomadek to głębokie odcienie śliwki, jagód i brązu. W makijażu oka modny pozostaje klasyczny już smoky eyes, jednak w uproszczonej wersji, łatwej do wykonania dla każdej kobiety.

    – Cienie mają matowe wykończenie oraz fakturę ułatwiającą ich aplikację. Zamiast pięciu, a nawet sześciu produktów używamy teraz najwyżej trzech, by wykreować efekt smoky eyes – mówi Jeffrey English.

    Zarówno makijaż, jak i strój ma w nadchodzącym sezonie podkreślać siłę kobiecości. Zdaniem ekspertów obowiązujące trendy dają szerokie możliwości stylizacji każda kobieta znajdzie w nich coś dla siebie.

    – Atrybutami tej silnej kobiety mogą być płaskie męskie buty, ale mogą być też kozaki za kolano. Może być oversizowy, wielki płaszcz, ale może być też miękkie futro. Może być trzyczęściowy garnitur męski, o męskim rodowodzie, ale może być też obcisła sukienka w stylu Marylin Monroe – mówi Agnieszka Ścibior, redaktor naczelna magazynu „Viva! Moda”.

    Najnowsze trendy obowiązujące w makijażu na najbliższą jesień i zimę przedstawione zostały podczas 7. edycji Sephora Trend Report w warszawskiej Arkadii. Podczas imprezy zaprezentowane zostały nowości kosmetyczne oraz najnowsze trendy w zakresie makijażu, stylizacji fryzur i paznokci. Uczestnicy imprezy mogli skorzystać z bezpłatnych konsultacji z ekspertami w dziedzinie makijażu, fryzjerstwa i stylizacji paznokci.

    – Eksperci z marek kosmetycznych mówili o trendach nie tylko związanych ze strukturami czy kolorami, lecz także o tych, które przybyły do Europy z Azji. Mieliśmy okazję poznać zarówno konturing, który jest novum w technikach makijażu, jak i layering, czyli wielowarstwowość mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.

    Na imprezie Sephora Trend Report 2015 zjawiło się wiele gwiazd, m.in. Patricia Kazadi, Katarzyna Zielińska, Zofia Ślotała i Natalia Klimas.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.