Newsy

Total look najważniejszym trendem modowym na przyszły rok

2014-04-23  |  06:15
Nadchodzi moda na total look. Na przyszły rok projektanci i sklepy odzieżowe przygotowują w ofercie już nie tylko pojedyncze elementy garderoby wpisujące się w obowiązujące trendy, lecz także całe zestawy – od butów, przez bluzki, sukienki i spodnie, na dodatkach kończąc. Total look pojawia się m.in. u polskiej projektantki Katarzyny Łęckiej, która proponuje zestawy inspirowane dwoma miastami: Londynem i Florencją.

Total look pojawia się już w obecnym sezonie wiosenno-letnim, przede wszystkim pod postacią białych zestawów. W kolejnych sezonach będzie obowiązywał w różnych zestawach kolorystycznych, głównie, choć nie tylko, będzie tworzony przy użyciu gładkich tkaninach. Najmodniejsze – białe i szare zestawy pojawiają się u Victorii Beckham, Ralpha Laurena, Donny Karan czy Marissy Webb.

Total look w wersji wzorzystej można natomiast spotkać m.in. u polskiej projektantki Katarzyny Łęckiej. Jej propozycje na jesień i zimę 2015 zostały pokazane podczas tegorocznego Tygodnia Mody w Nowym Jorku. Kolekcja „Time Machine” to podróż po najbliższych projektantce miastach oraz inspirujących ją dekadach pierwszej połowy XX wieku.

Jak widzimy na printach, są to wzory na przykład z Londynu, szarości. Takie cieplejsze kolory to Florencja. Trochę takich detali na płaszczach to jest właśnie architektura florencka. Zaczynamy od lat 20. Później są rozkloszowane spódnice à la lata 40. To jest taki przekrój historii – opowiada projektantka Katarzyna Łęcka w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

U projektantki można znaleźć nie tylko pojedyncze elementy garderoby, lecz także całe zestawy strojów – zaczynając od okryć wierzchnich, przez sukienki, aż po buty i paski.  Ubrania i akcesoria  zostały tak zaprojektowane, aby tworzyły jeden spójny komplet.

– Tak naprawdę ubieramy osobę od stóp do głów, więc mamy buty, które są wykonane z tych samych skór co paski. Dodatki na płaszczach to bardzo często te same motywy, które pojawiają się na butach, tak, że to wszystko tworzy całość – mówi projektantka.

Kolekcje Katarzyny Łęckiej powstają z włoskich materiałów i skór. Są one produkowane we Włoszech, w Anglii i Polsce. Jej ubrania można kupić m.in. w stacjonarnym sklepie w Kielcach, rodzinnym mieście projektantki.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.