Mówi: | Marta Kupińska |
Funkcja: | właścicielka marki Denimbox |
W sezonie jesienno-zimowym spodnie mają podkreślać kobiecość
Eleganckie spodnie w zestawie garniturowym lub z luźnymi bluzami, cygaretki, obcisłe boyfriendy, spodnie inspirowane militariami, np. typu cargo, to trendy w nadchodzącym sezonie jesienno-zimowym. Dominować będą kolory stonowane, m.in. szare, czarne, brązowe, ciemnozielone. Modne materiały to wciąż marmurkowy jeans, skóra, materiały woskowane i nabłyszczane oraz dzianina.
W tym sezonie projektanci przygotowali propozycje spodni, które przede wszystkim podkreślają kobiecość, czyli są obcisłe, dopasowane, z wysokim stanem lub przełamane w talii grubym pasem.
Modne będą garnitury, także w męskich krojach, jednak na kobiecą miarę (Emporio Armani, Ralph Lauren, Tibi, Hermes, Boss). Przy wyborze koloru warto postawić na odcienie szarości, brązy, czerń, ciemną zieleń oraz zestawy nabłyszczające. Według Stelli McCartney w dobrym guście będzie zestawienie garniturowych spodni i swetrów.
W modzie nadal pozostaną cygaretki, które w swojej kolekcji promuje Nicolas Ghesquière, projektant domu mody Louis Vuitton o,raz Roberto Cavalli pod marką Just Cavalli. Modne będą spodnie skórzane, nabłyszczane. Victoria Beckham pokazała również bardziej dopasowane spodnie w czerni i bieli.
– Nowością w nadchodzącym sezonie będą też boyfriendy bardziej obcisłe, bardziej dopasowane na wysokości łydki i kolan, z czarnych, woskowanych materiałów, bardzo elastycznych. Będą to głównie spodnie z wyższym stanem podkreślające świetnie pośladki i talię, eksponujące nogę, wydłużające je optycznie. Trendem będą również ramoneski ze skóry ekologicznej, również pikowane, i przejdzie to także na spodnie – mówi Marta Kupińska, właścicielka marki Denimbox, w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle.
W dobrym guście będą również spodnie z elementami militarnymi, np. typu cargo, ale bardzo kobiece, które na ten sezon proponuje m.in. dom mody Balenciaga. Trendy będą również kombinezony w stonowanych kolorach oraz zestawy koszula i spodnie z oficerkami w parze (marka A.F. Vandevorst).
– W sezonie jesienno-zimowym 2014/15 będzie znowu modny marmurkowy dżins. Odchodzimy od kolorów jasnych, intensywnych, raczej staramy się zachować te stonowane – mówi Marta Kupińska.
Wciąż modna będzie także typowo jesienno-zimowa dzianina. Spodnie tego typu mogą być zarówno w stylu oversize, jak i dopasowanym (Stella McCartney, Marc Jacobs).
W sieciowych sklepach, m.in. Zarze, już dostępne są obcisłe jeansy w ciemnych kolorach m.in. szarych i granatowych, podobnie jak w Benettonie. H&M ma w swojej kolekcji m.in. dopasowane spodnie nabłyszczane.
Czytaj także
- 2024-04-02: Marta Wiśniewska: Otwieram kolejne filie mojej szkoły tańca. Cieszę się, że pomagają mi w tym moje dzieci
- 2024-03-25: Marta Wiśniewska: Nie rozumiem fenomenu mazurka. Na Wielkanoc zrobię pyszną, tłustą paschę z bakaliami
- 2023-11-22: Leszek Lichota: Agata Kulesza ma dostęp do takich narzędzi aktorskich jak mało kto. Na pstryk potrafi wywołać w sobie każdą pożądaną emocję
- 2023-07-21: Marta Lech-Maciejewska: Wciąż zbyt mało się rozmawia o nowotworach. Nadal jest ogromne poczucie wstydu, wykluczenia i zamiatania tematu pod dywan
- 2022-11-21: Marta Kuligowska: Moda nie jest czymś, co spędza mi sen z powiek. Jako dziennikarz informacyjny muszę wyglądać elegancko, ale skromnie
- 2022-12-20: Marta Lech-Maciejewska: Moda jest dla mnie czymś więcej niż tylko samym ubraniem. Jest sposobem na wyrażenie siebie, to mój własny podpis, który zostawiam w świecie
- 2022-08-05: Marta Burdynowicz: Łączenie ze sobą śpiewania, aktorstwa i dubbingu jest bardzo trudne i męczące fizycznie. Radość, którą dają mi te aktywności, wszystko rekompensuje
- 2022-08-25: Marta Burdynowicz: Justyna Steczkowska jest wymagająca, ale to wynika z jej profesjonalizmu. Miałyśmy kilka bardzo mądrych i ważnych dla mnie rozmów
- 2022-07-29: Marta Burdynowicz: Nie mam nic przeciwko porównywaniu mnie do Adele. To cudowna artystka
- 2022-05-10: Ewa Ziętek: Widzowie najbardziej kojarzą mnie z roli Marty albo Walerii. Za „Złotopolskimi” tęsknię do dziś
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.