Newsy

W sezonie jesień-zima 2014/2015 będzie obowiązywała sportowa elegancja. Projektanci stawiają na kurtki w stylu bomber i kapelusze w wyrazistych kolorach

2014-06-13  |  06:30
Połączenie modnych, sportowych akcesoriów ze stonowaną elegancją rodem z Paryża – to przewodni trend najbliższego sezonu jesienno-zimowego. W szafie nie powinno więc zabraknąć kurtki bomber, kloszowej spódnicy, płaszcza oversize do połowy łydki i kapelusza w stylu fedora. Szarości muszą być przełamywane wyrazistymi kolorami: limonką, turkusem czy kobaltem. W takim charakterze utrzymana jest również najnowsza kolekcja Lidii Kality. 

W tym sezonie podstawową formą kurtki będzie bomber, czyli taka kurteczka zapinana na suwak w typie sportowym, przewrotnie uszyta z bardziej luksusowych tkanin o lekko błyszczącym charakterze. W połączeniu ze spódnicą z przezroczystej siatki może stanowić alternatywę dla sukienek wieczorowych. Kobiety o zgrabnych nogach mogą nosić takie spódnice do obcisłych szortów typu bokserki. Ale można też nosić legginsy za kolano, które spowodują, że noga będzie wyglądała szczuplej – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Lidia Kalita, projektantka.

Wśród tkanin będą dominować tafty, żakardy, neoprenowe pianki i miękkie wełny. Projektanci stawiają przede wszystkim  na fasony podkreślające kobiecą sylwetkę. Panie mają czuć się stylowo, elegancko, a przy tym komfortowo.

Są spódnice i sukienki do połowy łydki, z pełnego klosza, podkreślające kobiece kształty, bardzo wcięte w tali. I takie trochę żywsze kolory, czyli limonka połączona z czernią, trochę grafiki. To taka bardziej zmysłowa, romantyczna i seksowna odsłona mojej kolekcji, która powstała z myślą o słynnych francuskich aktorkach: Juliette Binoche i Emmanuelle Seigner. Jest kierowana do kobiet silnych, pięknych i bardzo epatujących kobiecością – tłumaczy Lidia Kalita.

Nie brak też propozycji, które idealnie nadają się na długie jesienne spacery.

 – Są szale, spódnice trochę cięższe, większe, płaszcze oversize do połowy łydki i też takie do kostek, ciepłe rękawice. W kolorystyce dominuje szarość, a wśród tkanin miękkie wełny, takie, którymi można się otulić. Do tego wszystkiego dla rozweselenia kolorowe kapelusze typu fedora, ponieważ mamy cztery kolory kapeluszy w tym sezonie: limonka, turkus, kobalt i cytryna – wyjaśnia Lidia Kalita.

Projektanci radzą, by każdą stylizację podkreślać biżuterią we francuskim stylu.

Sylwetkę będą idealnie uzupełniały naszyjniki, bransoletki i takie drobiażdżki jak laleczki Lidia Kalita małe i duże, które są słodkim akcentem. Te duże będą dopinane do toreb jako mój znak rozpoznawczy, a te małe będą stanowiły medale na płaszczach i takie wisiorki w marynarkach – dodaje Lidia Kalita.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.