Newsy

Izabela Trojanowska: Polacy lubią muzykę lat 80., bo jest wytworem płynącym prosto z serca

2017-03-07  |  07:05

Zdaniem wokalistki w Polsce co pewien czas wraca moda na muzykę lat 80. Uważa, że wynika to głównie z prawdziwości tych piosenek. Ich twórcy wyrażali w nich bowiem swój bunt wobec socjalistycznej rzeczywistości, pisząc prosto z serca.

Na polskiej scenie muzycznej Izabela Trojanowska debiutowała jako nastolatka w 1971 roku. W ciągu 40 lat pracy artystycznej współpracowała z takimi zespołami, jak Budka Suflera, Stalowy Bagaż oraz Mafia. Rozwijała również karierę solową, która zaowocowała siedmioma płytami studyjnymi. Gwiazda twierdzi, że przeszła życiowy sprawdzian, a czas pokazał, że jej sukces nie był przypadkowy.

To, co proponujemy, jest prawdziwe, ludzie doceniają muzykę lat 80. i właściwie co parę lat następuje powrót do tej muzyki – mówi Izabela Trojanowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem gwiazdy popularność muzyki lat 80. wynika głównie z jej prawdziwości. Według Izabeli Trojanowskiej artyści z tego okresu tworzyli muzykę prosto z serca, byli buntownikami, którzy chcieli żyć tak, jak ich rówieśnicy z Europy Zachodniej. Niemożność realizacji tego marzenia i swój bunt wobec rzeczywistości przekładali na twórczość artystyczną.

Ta muzyka powstawała, kiedy prawie tylko ocet był na półkach, byliśmy rebelami w sobie. Wtedy właśnie był ten wysyp wspaniałych zespołów, które do dzisiaj grają – mówi Izabela Trojanowska.

Artystka podkreśla, że młodzież okresu PRL nie miała perspektyw na materialne zdobycze, takie jak dom czy dobry zachodni samochód. Mieszkanie lub auto krajowej produkcji można było nabyć jedynie dzięki systemowi kilkuletnich przedpłat lub talonów. Nawet podstawowe produkty spożywcze dostępne były na bony. Dlatego mało który ówczesny artysta myślał o zdobyciu majątku.

Myśleliśmy o rzeczach ważniejszych, żeby coś stworzyć, coś ponadczasowego. I wtedy właśnie był ten wysyp zespołów wspaniałych, które do dzisiaj grają – mówi Izabela Trojanowska.

Ostatnia solowa płyta wokalistki ukazała się w 2016 roku. Nosi tytuł „Na skos”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.