Newsy

Izabela Trojanowska: Polacy lubią muzykę lat 80., bo jest wytworem płynącym prosto z serca

2017-03-07  |  07:05

Zdaniem wokalistki w Polsce co pewien czas wraca moda na muzykę lat 80. Uważa, że wynika to głównie z prawdziwości tych piosenek. Ich twórcy wyrażali w nich bowiem swój bunt wobec socjalistycznej rzeczywistości, pisząc prosto z serca.

Na polskiej scenie muzycznej Izabela Trojanowska debiutowała jako nastolatka w 1971 roku. W ciągu 40 lat pracy artystycznej współpracowała z takimi zespołami, jak Budka Suflera, Stalowy Bagaż oraz Mafia. Rozwijała również karierę solową, która zaowocowała siedmioma płytami studyjnymi. Gwiazda twierdzi, że przeszła życiowy sprawdzian, a czas pokazał, że jej sukces nie był przypadkowy.

To, co proponujemy, jest prawdziwe, ludzie doceniają muzykę lat 80. i właściwie co parę lat następuje powrót do tej muzyki – mówi Izabela Trojanowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Zdaniem gwiazdy popularność muzyki lat 80. wynika głównie z jej prawdziwości. Według Izabeli Trojanowskiej artyści z tego okresu tworzyli muzykę prosto z serca, byli buntownikami, którzy chcieli żyć tak, jak ich rówieśnicy z Europy Zachodniej. Niemożność realizacji tego marzenia i swój bunt wobec rzeczywistości przekładali na twórczość artystyczną.

Ta muzyka powstawała, kiedy prawie tylko ocet był na półkach, byliśmy rebelami w sobie. Wtedy właśnie był ten wysyp wspaniałych zespołów, które do dzisiaj grają – mówi Izabela Trojanowska.

Artystka podkreśla, że młodzież okresu PRL nie miała perspektyw na materialne zdobycze, takie jak dom czy dobry zachodni samochód. Mieszkanie lub auto krajowej produkcji można było nabyć jedynie dzięki systemowi kilkuletnich przedpłat lub talonów. Nawet podstawowe produkty spożywcze dostępne były na bony. Dlatego mało który ówczesny artysta myślał o zdobyciu majątku.

Myśleliśmy o rzeczach ważniejszych, żeby coś stworzyć, coś ponadczasowego. I wtedy właśnie był ten wysyp zespołów wspaniałych, które do dzisiaj grają – mówi Izabela Trojanowska.

Ostatnia solowa płyta wokalistki ukazała się w 2016 roku. Nosi tytuł „Na skos”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.