Newsy

Lanberry: Granica między hejtem a opinią jest dość wyraźna. Hejtowanie jest ultraszkodliwe, toksyczne i naprawdę może zaboleć

2021-11-08  |  06:07

Wokalistka zdaje sobie sprawę z tego, że we współczesnym świecie media społecznościowe pomagają artystom w kreowaniu wizerunku. Za ich pośrednictwem można informować o premierach, koncertach i wielu innych dokonaniach zawodowych. Lanberry uważa też, że na tym trzeba poprzestać. Odsłanianie bowiem kulis swojego życia prywatnego i dzielenie się problemami natury osobistej może tylko prowokować hejterów.

Lanberry podkreśla, że chętnie i na miarę możliwości wykorzystuje social media do pokazania siebie i swojej pracy. Nie ukrywa też, że platformy społecznościowe pozwalały jej w czasie pandemii przetrwać ten trudny czas, kiedy nie można było grać koncertów. Dzięki nim utrzymywała stały kontakt ze swoimi fanami.

– Media społecznościowe są dla mnie na pewno narzędziem pracy. To jest coś, co muszę ogarniać na wielu frontach. Ale tak naprawdę TikTok jest takim medium, które daje najwięcej możliwości kreatywno-twórczych – mówi Lanberry.

Wokalistka przekonuje, że potrafi postawić granicę między tym, jakie treści publikuje na swoich profilach, a tym, co chce zostawić tylko dla siebie. W mediach społecznościowych dzieli się więc przede wszystkim swoją twórczością i dokonaniami zawodowymi.

– Bardzo dużą uwagę przykładam do tego, co pokazuję, a czego nie pokazuję, czego nie chcę pokazywać, to jest bardzo ważne, żeby sobie rozgraniczyć te światy. Na pewno chcę się skupić przede wszystkim na pokazywaniu swojej estetyki, która jest dość eklektyczna, i na pokazywaniu swojej muzyki, bo to jest  coś, co musi być zawsze na pierwszym planie – mówi Lanberry.

Osoby publiczne są wystawiane na krytykę i nie zawsze jest ona konstruktywna. Często pojawiają się bowiem hejt, obrażanie i pomówienia, które potrafią skutecznie podciąć skrzydła. Zdaniem wokalistki trzeba się uodpornić na takie ataki i nie brać sobie do serca złośliwych ocen anonimowych internautów. Oni też powinni mieć świadomość, że takie oszczerstwa i kalumnie mogą komuś zniszczyć życie i karierę.

– Spotkałam się z drobnym hejtem. Myślę, że na tle prawdziwego, hardcorowego hejtu ten na mnie nie był taki dotkliwy. Natomiast bardzo ważne jest to, żeby ludzie wreszcie skumali i odróżnili, czym jest opinia, a czym jest hejt, bo ta granica jest dość wyraźna. Hejtowanie po prostu jest ultraszkodliwe, toksyczne i może naprawdę zaboleć. Poza tym pamiętajmy o tym, że czasami w ogóle nie jesteśmy proszeni o opinie, tutaj dotykam tematów związanych z ruchem ciałopozytywności, ponieważ w to też jestem zaangażowana – mówi Lanberry.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.