Newsy

Nowe odsłona Anety Figiel. Wokalista chce dotrzeć ze swoją twórczością do młodych osób

2015-07-02  |  06:55

Szerszej publiczności Aneta Figiel znana jest z programu „Jaka to melodia?”. Teraz wokalistka próbuje swoich sił w karierze solowej i chce przemówić twórczością do nieco młodszych odbiorców. Do sprzedaży właśnie trafił jej debiutancki album „Plan A” utrzymany w konwencji pop.

Artystka nakręciła już teledyski do dwóch pierwszych utworów z płyty – „ Kahone” i „ Love”. Kolejny singiel zamierza promować jesienią.

– „Love” jest to piosenka mocno wakacyjna, taka piosenka na teraz, o miłości. A drugi singiel będzie już bardzo jesienny, może będzie to duet, zobaczymy jeszcze. Wszystko ruszy we wrześniu – mówi Aneta Figiel agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Artystka przyznaje, że długo nosiła się z zamiarem wydania solowego albumu. Pisała teksty, komponowała muzykę i odkładała do szuflady, czekając na odpowiedni moment.

To jest moja debiutancka płyta, pierwsza, więc te piosenki trochę się zbierały przez jakiś czas. Jest też bardzo dużo nowych, takich z ostatniego roku. Jest to bardzo emocjonalna płyta i taka po prostu ode mnie. Tam są teksty zahaczające o połowę mojego życia. Właściwie można na niej znaleźć wszystkie historie, które mi się wydarzyły – mówi Aneta Figiel.

Do współpracy Aneta Figiel zaprosiła najlepszych muzyków, m.in. Jacka Piskorza i Atom String Quartet. Mocne brzmienia w połączeniu z ukulele i kwartetem smyczkowym sprawiają, że muzycznie materiał jest niebanalny i zaskakujący.

To jest taka płyta przyjaciół. Wszystko zaczynało się od kompozycji, które przynosiłam, a później każdy, kto dogrywał coś do tej płyty, dawał odrobinę siebie. Oczywiście Marcin Murawski, producent płyty, również wniósł bardzo dużo swojego talentu – podkreśla Aneta Figiel.

Płyta zawiera 12 utworów, które układają się w swoiste kompendium wiedzy o miłości, ukazując jej piękno, zawiłości i konsekwencje.

To jest taka bardzo kobieca płyta. Natomiast ostatnio usłyszałam taki głos od pana, że choć te teksty ukazują miłość z perspektywy kobiety, to również mężczyznom dobrze się tego słucha. Zdecydowanie chciałabym rozszerzyć swój target. Ze swoją muzyką – oczywiście oprócz tej publiczności melodyjnej  chciałabym trafić do trochę młodszych ludzi – dodaje  Aneta Figiel.

Aneta Figiel jest absolwentką Sekcji Wokalnej Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Na swoim koncie ma współpracę z teatrami muzycznymi i role w musicalach, m.in. „Miss Sajgon”. W 2003 roku została laureatką „Szansy na sukces” i wystąpiła w koncercie debiutów na Festiwalu w Opolu. Od kilkunastu lat można ją oglądać w teleturnieju „Jaka to melodia”, gdzie śpiewa covery największych przebojów.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.