Newsy

Patrycja Markowska: Kora to wielka artystka i dobro narodowe

2018-08-08  |  06:18

Patrycja Markowska przyznaje, że zawsze miała ogromny szacunek do Kory. Ceniła ją przede wszystkim jako charyzmatyczną, wielowymiarową i nietuzinkową artystkę, która wyrastała ponad swoją epokę. Była ikoną, legendą, pisała znakomite teksty, tworzyła oryginalny sceniczny wizerunek, wyznaczała trendy, dla wielu była inspiracją, jak iść przez życie na własnych zasadach, walczyła o wolność i niezależność, a jednocześnie była ciepłą, serdeczną kobietę o bogatej osobowości. 

Patrycja Markowska podkreśla, że śmierć Olgi Jackowskiej to ogromna strata. Kora była bowiem zarówno znakomitą wokalistką, jak i rockową poetką, autorką doskonałych tekstów.  Wraz z jej odejściem w polskiej muzyce kończy się pewna epoka.

Kora Jackowska to wielka artystka, dobro narodowe, Śpiewanie to jedno, ale cała jej twórczość, pisanie tekstów, to jak przekazywała te teksy, z jaką świadomością, takich ludzi po prostu się ceni i oni się nigdy nie nudzą. To nie tylko głos, to coś więcej. Jest mi po prostu ogromnie żal, jak tacy ludzie odchodzą – mówi agencji Newseria Patrycja Markowska, wokalistka.

Teksty Kory weszły do kanonu polskiej muzyki rockowej. Jej talent wokalny i pisarski uzupełniał oryginalny sceniczny wizerunek. Wszystko stanowiło doskonałą całość, niemożliwą do podrobienia przez kogoś innego. Dzięki swojej niepokorności zapisała się w naszych sercach, ale przede wszystkim w historii naszego kraju. Dlatego tak trudno wciąż pogodzić się z jej śmiercią.

– Była pełna życia, do końca miała plany. Dla mnie to się stało za wcześnie, może zawsze jest za wcześnie, ale cieszę się, że tacy artyści są i głęboko wierzę, że patrzy na nas gdzieś z góry – mówi Patrycja Markowska.

Kora od kilku lat zmagała się chorobą nowotworową. Zmarła 28 lipca. Miała 67 lat.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.