Mówi: | Zenek Martyniuk |
Funkcja: | piosenkarz |
Zenon Martyniuk: często fani w sklepie czy na ulicy chcą, żebym im zaśpiewał „Przez twe oczy zielone”. Jak nie jestem zajęty, to śpiewam
Piosenkarz nie spodziewał się, że piosenka „Przez twe oczy zielone” zyska aż tak ogromną popularność. Zdradza, że dosłownie jeszcze na chwilę przed jej premierą miał wątpliwości, czy postawić na ten utwór, czy wybrać inny. Kompozycja natychmiast została doceniona na Festiwalu Muzyki Tanecznej w Ostródzie w 2014 roku i szybko zyskała miliony fanów. Przypadła również do gustu polskim piłkarzom.
Tekst do piosenki „Przez twe oczy zielone” napisała Marzanna Zrajkowska. Była wokalistka zespołu Kolor od lat współpracuje z Zenonem Martyniukiem i jest autorką większości jego utworów. Muzykę natomiast skomponował jej mąż – Marek Zrajkowski.
– W roku 2014 na festiwal do Ostródy przygotowywaliśmy równolegle dwa utwory: „Przez twe oczy zielone” i „Kochana wierzę w miłość”. I zastanawiałem się właśnie, który utwór wybrać. Wybrałem ten pierwszy i okazało się, że trafiłem w dziesiątkę. Ta piosenka bardzo się spodobała. Dostałem bardzo dużo telefonów, e-maili, SMS-ów właśnie z gratulacjami, że fajna, ciekawa aranżacja, fajny tekst, fajnie zaśpiewane. Nie spodziewałem się tego – mówi agencji Newseria Lifestyle Zenon Martyniuk.
Lider zespołu Akcent nie ma także wątpliwości, że do sukcesu tego utworu w dużej mierze przyczynili się piłkarze. Piosenka stała się bowiem nieformalnym hymnem polskiej reprezentacji na Euro 2016.
– „Przez Twe oczy zielone” stało się też większym hitem za sprawą Kamila Grosickiego, który po wygranym meczu przed mistrzostwami Europy we Francji, wtedy graliśmy z Irlandią, zaśpiewał z piłkarzami w szatni właśnie twe piosenkę. A Polacy lubią piłkę nożną, kochają Kamila Grosickiego, „Grosika” słynnego, więc oprócz tego, że miałem swoich fanów takich muzycznych, to jeszcze doszło pewnie bardzo dużo tych takich fanów sportowych, piłkarskich. Tylko można się z tego cieszyć, bardzo mi miło – mówi Zenon Martyniuk.
Utwór „Przez twe oczy zielone” ma już 168 milionów milionów odsłon na YouTube i nadal nie traci na popularności, a jego wykonawca wciąż pozostaje takim samym skromnym człowiekiem.
– Często, czy to na ulicy, czy w sklepie, spotykam swoich fanów i na przykład rodzina przedstawia mnie swojej córce czy swojemu synowi: o popatrz, to pan Zenek, który śpiewa piosenkę „Przez twe oczy zielone”, a to może fragmencik Pan zanuci? A ja mówię: no dobra, no to… A to wcześniej może zdjęcie zrobimy? Nie ma problemu, czasami jakieś telefony dostaję, że dzisiaj czyjaś przyjaciółka czy kolega ma urodziny i czy mógłbym zaśpiewać chociaż fragmencik piosenki. Jak mam wolne, nie jestem zajęty, to chętnie śpiewam, co mi zależy? – mówi Zenon Martyniuk.
Utwór „Przez twe oczy zielone” został wykonany również podczas Sylwestra Marzeń z Dwójką 2016/2017 w Zakopanem. Zenon Martyniuk zaśpiewał wtedy w duecie z Marylą Rodowicz.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-08-01: Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-22: Doda: Podczas koncertów zawsze staram się robić jakieś ekstrashow, by wzbudzić emocje. Mam dużo pomysłów, natomiast wszystko zależy od funduszy i organizatorów
- 2025-05-19: Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat
- 2025-05-20: Lanberry: Szykuję grube show, które zapadnie widzom w pamięci. Przede mną intensywne miesiące, w weekendy będziemy grać po cztery–pięć koncertów
- 2025-05-21: Bryska: Dla mnie Opera Leśna to bardzo sentymentalne miejsce. Jako dziecko oglądałam festiwale w Sopocie, a teraz sama mogę na nich występować
- 2025-05-20: Mietek Szcześniak: Cokolwiek ludzie mówią o Edycie Górniak, ważne jest przede wszystkim to, że świetnie śpiewa. Ona po prostu jest diwą
- 2025-05-21: Tadeusz Drozda: Po 52 latach kariery na estradzie wystąpię nie jako artysta kabaretowy, ale jako piosenkarz. Jak przed każdym debiutem jest trema
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.