Mówi: | Grzegorz Błażewicz |
Funkcja: | autor książki „Rewolucja z Marketing Automation”, Wydawnictwo Naukowe PWN |
Na rynku pojawiła się książka „Rewolucja z Marketing Automation”. To kompendium wiedzy o nowoczesnym marketingu
Książka „Rewolucja z Marketing Automation” to przewodnik po innowacyjnej technologii marketingu internetowego. Zawiera zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne przykłady zastosowań nowoczesnych rozwiązań w polskich przedsiębiorstwach. Adresowana jest do pracowników zajmujących się sprzedażą, zarówno tych początkujących, jak i starszych stażem.
Rewolucja technologiczna całkowicie zmieniła profil współczesnego konsumenta. Jest on bardziej świadomy swoich potrzeb i oczekiwań, wymagający i rozważny. Dzięki stałemu dostępowi do internetu i aplikacji mobilnych jest w stanie porównywać ceny, zdobywać opinie innych użytkowników sieci i na tej podstawie decydować o zakupie. Zmiana ta przedefiniowała jednocześnie rolę i sposób działania marketingu. Jej efektem jest automatyzacja marketingu, a więc technologia maksymalizowania zysków poprzez lepsze dostosowanie przekazu marketingowego do klienta. Jest to z jednej strony rozwiązanie pozwalające na gromadzenie danych o indywidualnych klientach firmy poprzez ślady, które zostawiają oni w sieci.
– Jest to filozofia marketingu, której zastosowanie zmienia optykę pracy w dziale marketingu, która umożliwia transformację tego działu typowo kosztowego w kierunku działu, który faktycznie zaczyna budować wartość firmy poprzez wdrażanie różnego rodzaju procesów marketingowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Grzegorz Błażewicz, autor książki „Rewolucja z Marketing Automation”.
Przewodnikiem po nowoczesnym marketingu online jest książka „Rewolucja z Marketing Automation. Jak wykorzystać potencjał Big Data” wydanej przez Wydawnictwo Naukowe PWN. Zawiera ona nie tylko teorię funkcjonowania innowacyjnego systemu marketingowego, lecz także jego praktyczne zastosowanie. Na ponad 250 stronach czytelnik znajdzie wiele przykładów wdrożenia poszczególnych rozwiązań w działających na polskim rynku przedsiębiorstwach. Książka podzielona jest trzy segmenty.
– Pierwsza część to filozofia automatyzacji marketingu, druga część opowiada o tym, jak zarządzanie danymi zmienia te wszystkim znane tradycyjne techniki marketingowe, a ostatnia cześć jest poświęcona konkretnym przykładom, jak wykorzystywać te techniki w bieżącej operacyjnej działalności firmy – mówi Grzegorz Błażewicz.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla osób zajmujących się marketingiem i sprzedażą. Mogą po nią sięgnąć zarówno początkujący pracownicy, jak i bardziej zaawansowani stażem, książka buduje bowiem wiedzę o marketing automation stopniowo: od zupełnych podstaw aż do innowacyjnych zastosowań. Autor twierdzi, że jego celem nie było wypełnienie luki w polskim systemie kształcenia, który uważa za przestarzały i mało efektywny. Kierował się raczej chęcią pokazania nowej, ciekawej technologii dla działów marketingu oraz wskazania problemów, z którymi miał do czynienia jako pracownik marketingu.
– To była moja też prywatna ambicja związana z tym, że ja przez 10 lat pracowałem w działach marketingu w firmach, życie tego działu marketingu poznałem od podszewki i jeszcze podczas mojej ostatniej pracy w korporacji zawiązaliśmy projekt zbudowania podobnego systemu i to okazało się w miarę ciekawym wdrożeniem – mówi Grzegorz Błażewicz.
Autor książki to założyciel i prezes zarządu SALESmanago Marketing Automation, pierwszej w Polsce platformy automatyzacji marketingu, z której korzysta obecnie 5 tys. firm w 40 krajach świata. Ma piętnastoletnie doświadczenie w branży marketingowej, zdobywane zarówno w polskich, jak i zagranicznych agencjach.
Czytaj także
- 2024-07-18: W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu
- 2024-07-15: Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
- 2024-06-03: Filip Chajzer: Ciągły hejt i to, że non stop musiałem z kimś walczyć, przestało mi się spinać ze sobą. Moje 40. urodziny to jest rozpoczęcie gry już na moich zasadach
- 2024-06-18: Filip Chajzer: Bardzo długo nie widziałem sensu życia. Napisałem biografię dla ludzi, którzy tak jak ja przeszli przez depresję
- 2024-06-11: Filip Chajzer: Przyszłości nie chciałbym wiązać z mediami, ale z biznesem. W telewizji chcę być tylko hobbystycznie, bo jestem urodzonym reporterem
- 2024-05-21: Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować
- 2024-05-06: Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
- 2024-06-04: Magdalena Boczarska: Spektakl „Wypiór” rozprawia się z mitem romantyzmu i z postacią Adama Mickiewicza. Nasz wieszcz wcale nie był takim kryształowym bohaterem i wielkim patriotą, za jakiego go uznajemy
- 2024-02-20: Pociągi autonomiczne rozwiążą problem braków kadrowych. Na ich pojawienie się w Polsce jeszcze zaczekamy
- 2024-02-14: Polscy przedsiębiorcy wiedzą, że automatyzacja to strategiczny element rozwoju. Brak specjalistów jest największą barierą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1-ram,w_274,_small.jpg)
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.
Prawo
Sztuczna inteligencja w nieodpowiednich rękach może stanowić poważne zagrożenie. Potrzebna jest większa świadomość twórców i użytkowników oraz twarde regulacje
![](/files/1922771799/jajuga-si-foto,w_133,_small.jpg)
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do manipulowania ludźmi przyjmuje namacalną postać, jak deepfake, ale może się odbywać także dużo subtelniej, na przykład poprzez podsuwanie odpowiednich treści w wyszukiwarce. – Odwoływanie się w pewnych aspektach do kwestii etycznego stosowania tej technologii to za mało, jeśli w ślad za tym nie idą odpowiednie regulacje – oceniają eksperci. Amnesty International przewiduje, że sztuczna inteligencja wykorzystywana bez kontroli i stabilnych ram prawnych może doprowadzić do nasilenia naruszeń praw człowieka, zwłaszcza w obliczu konfliktów zbrojnych i przez reżimy kontrolujące życie obywateli.
Podróże
Sebastian Wątroba: Uwielbiamy wakacje nad Bałtykiem. Aby spędzić je pod palmami, wcale nie musimy wyjeżdżać do ciepłych krajów, wystarczy przyjechać do Międzyzdrojów
![](/files/1922771799/watroba-wakacje-foto,w_133,_small.jpg)
Aktor zaznacza, że uwielbia spędzać wakacje nad polskim morzem, a szczególnie upodobał sobie Międzyzdroje. Kiedy więc ma wolną chwilę, to nie traci czasu na przeglądanie zagranicznych ofert, tylko stawia na sprawdzone miejscówki i zabiera swoich bliskich właśnie do tego niezwykłego miasta położonego na zachodnim wybrzeżu Bałtyku. Sebastian Wątroba jednym tchem wylicza atrakcje, jakie czekają na turystów w tym kurorcie, i zachęca wszystkich jeszcze niezdecydowanych, by zaplanowali tam urlop.