Newsy

Grzegorz Krychowiak: Mieszkam od lat we Francji i kultura tego kraju jest mi bliska jak polska. Poświęciłem bardzo dużo, żeby osiągnąć sukces

2024-10-14  |  06:17

Pod koniec maja wygasł kontrakt Grzegorza Krychowiaka z saudyjskim Abha Club, a we wrześniu piłkarz pożegnał się z polską reprezentacją. Niedługo jednak był na bezrobociu. Teraz jest zawodnikiem cypryjskiego Anorthosisu Famagusta i już ma na koncie mecz w barwach tego klubu. Piłkarz od lat mieszka we Francji, zna ten kraj niemal od podszewki, nieprzypadkowo więc został ambasadorem projektu „French Touch La Belle Vie!”.

– Kultura francuska jest mi bardzo bliska ze względu na to, że spędziłem tyle samo czasu za granicą, co w Polsce. Oczywiście kocham obydwie te kultury, często wracam do Polski, do rodziny i robię to z przyjemnością, ale na co dzień mieszkam we Francji, w Paryżu. Przede wszystkim wyjechałem tam, żeby grać w piłkę, żeby się rozwijać sportowo, później poznałem moją żonę, zaczęliśmy mieszkać w Paryżu i tak jakoś, powiedziałbym, zostało – mówi agencji Newseria Lifestyle Grzegorz Krychowiak.

Jego międzynarodowa kariera rozpoczęła się we francuskim klubie Girondins de Bordeaux. Wyjazd za granicę, zdobywanie nowych umiejętności i budowanie kariery sportowej ukształtowały go jako piłkarza, ale także pozwoliły zrozumieć, co w życiu liczy się najbardziej.

– Jak się wyjeżdża w bardzo młodym wieku za granicę i jest się samemu, to zdajesz sobie sprawę, że poświęciłeś bardzo dużo, żeby osiągnąć sukces. Więc poprzez tę pracę, którą wykonujesz, chcesz zrealizować swoje cele, choć nie zawsze jest to łatwe – mówi piłkarz.

W Polsce również mamy wiele obiecujących talentów piłkarskich, ale ciągle coś zawodzi. Nasza reprezentacja nie odnosi spektakularnych sukcesów, a i polskim klubom daleko do europejskich pucharów.

– Ze względu na to, że jestem już tak długo we Francji, ciężko mi analizować, jakie są realia polskiej piłki i dlaczego tak się dzieje – mówi Grzegorz Krychowiak.

Piłkarz ostatnio występował w saudyjskim Abha Club, jego kontrakt jednak wygasł pod koniec maja. Teraz jest zawodnikiem cypryjskiego Anorthosisu Famagusta i kontynuuje karierę sportową, ale również działa na polu biznesowym. Zaangażował się między innymi w „French Touch La Belle Vie!” – wielowymiarowy projekt mający na celu przybliżenie Polakom francuskiej kultury, kuchni, mody i filozofii życia.

– Chcemy wprowadzić w ciągu całego roku wiele eventów, które pozwolą spędzić bardzo miło czas na koniec dnia, żeby było to miejsce biznesowe, żeby partnerzy i ludzie biznesu mogli porozmawiać i współpracować razem. Celem inwestowania pieniędzy jest zarabianie, ale to nie kończy się na tym, bo poprzez ten event można poznać bardzo ciekawych ludzi, nie tylko ze strony biznesu, ale również artystów, piosenkarzy, aktorów. Jest to więc bardzo interesujące – dodaje.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.