Mówi: | Monika Jurczyk (stylistka) Robert Urbański (Vision Express) |
Okulary mogą znacząco zmienić charakter twarzy i dodać profesjonalizmu
Odpowiednio dobrane oprawy okularowe powinny uwzględniać zarówno kształt twarzy, kolor skóry, jak i charakter wykonywanej pracy i styl ubierania. Latem podstawowym kryterium wyboru okularów niezmiennie pozostaje ich jak najwyższa ochronna przed szkodliwym promieniowaniem UV.
Okulary służą zwykle przez okres 2-3 lat, dlatego wybierając nowe, należy kierować się nie tyle sezonowymi trendami, ile ich kształtem, kolorem i stylem.
– Jednym z podstawowych kryteriów doboru okularów jest to, żeby górna część oprawki ładnie podkreślała łuk brwiowy, a pionowa część współgrała z kością policzkową. Kolor nie może się gryźć z typem urody. Do ciepłej cery pasują odcienie złota, brązy, natomiast do typów zimnych czerwień, srebro – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Robert Urbański z salonu optycznego Vision Express.
Posiadanie kilku par okularów to sposób na szybką zmianę stylu i dopasowanie ich do stroju. Kształt oprawki pomaga też nadać twarzy pożądanego wyrazu – łagodnego lub ostrzejszego.
– Okulary w zależności od swojego kształtu pozwalają zmienić charakter. Jeśli mamy ochotę być zwiewną i eteryczną, wybieramy delikatne okulary. Drapieżności dodadzą okulary lekko wyciągnięte do góry, trochę bardziej agresywne, trochę ostrzejsze, bardziej kobiece. Okulary dodają też profesjonalizmu – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Monika Jurczyk, stylistka.
Dobierając nowe oprawki, warto wziąć pod uwagę charakter wykonywanej pracy. Ekstrawaganckie modele sprawdzą się raczej w wolnych zawodach, w innych przypadkach najbezpieczniejszą opcją są klasyczne i stonowane oprawy.
– Okulary odpowiednie do pracy przede wszystkim nie powinny za bardzo zwracać uwagi, jeżeli chcemy, żeby rozmówca bardziej koncentrował się na tym, co mamy do powiedzenia, niż na tym, jak wyglądamy. Chyba że akurat mamy mieć bardzo ważne wystąpienie wśród bardzo dużej liczby osób, to wtedy taki element wyróżniający może się przydać, nie mówiąc o tym, że takie zwrócenie uwagi na twarz sprawi, że słuchacze skupią się na tym, co mamy do powiedzenia – zauważa stylistka.
Okulary przeciwsłoneczne w przeciwieństwie do tych korekcyjnych łatwiej dostać w innych punktach sprzedaży niż salon optyczny. Niestety, są one zazwyczaj wyposażone w szkła, które niedostatecznie chronią oczy przed silnym, letnim słońcem.
– Kupując okulary przeciwsłoneczne, przede wszystkim sprawdzamy, czy faktycznie chronią przed szkodliwym promieniowaniem, bo bardzo często te, które kupujemy w sieciówkach albo na straganach, po prostu tego nie robią. Potem trzeba się zastanowić, czy chcemy czuć się jak gwiazda filmowa i mieć okulary na pół twarzy tak, żeby nikt nas nie rozpoznał, czy wolimy być bardziej nowoczesne – wtedy wybieramy aviatorki, a klasyczne kształty, jeżeli chcemy być bardziej miejskie niż plażowe – radzi Monika Jurczyk.
Szeroki wybór opraw okularowych pozwala dobrać je do stylu i wymogów dress code’u. Ciekawe okulary mogą zmienić wygląd twarzy, dodać jej wyrazu, dlatego decydują się na nie coraz częściej także osoby bez wad wzroku.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-12: Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-09-13: Monika Miller: Zastanawiam się, czy chcę ślubu tradycyjnego, czy na przykład na plaży w Macedonii. Myślę też, czy zaprosić gości i czy chcę rodzinę
- 2024-09-23: Monika Miller: Troszkę odeszłam z polskiego show-biznesu, bo ja nie do końca do niego pasuję. Na co dzień nie czytam i nie mówię po polsku
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.