Newsy

Omenaa Mensah: zwycięstwo Osi oznacza, że Polacy są gotowi na nieco więcej egzotyki

2015-01-09  |  06:50
Mówi:Omenaa Mensah
Funkcja:prezenterka telewizyjna
Firma:założycielka i prezes Omenaa Foundation
  • MP4
  • Polacy stają się coraz bardziej tolerancyjni – uważa Omenaa Mensah. Zwycięstwo czarnoskórej Osi Ugonoh w programie „Top Model” jest jej zdaniem przejawem zmian zachodzących w polskim społeczeństwie. Prezenterka przyznaje, że spotkała się już z Osi i rozmawiała z nią o ewentualnej współpracy przy projektach dotyczących tolerancji.

    Osi Ugonoh urodziła się w Gdańsku, ale obecnie mieszka w Irlandii, gdzie studiuje. Jej rodzice pochodzą z Nigerii. W listopadzie 2014 roku 20-latka zwyciężyła w czwartej edycji telewizyjnego show „Top Model”. Niekwestionowaną faworytką jurorów programu była Marta Sędzicka, czarnoskóra modelka zaskarbiła sobie jednak sympatię widzów. Niemal od pierwszego odcinka wygrywała w internetowych sondażach typujących zwycięzcę programu. Omenaa Mensah nie ma wątpliwości, że sukces Osi świadczy o zmianach, jakie zachodzą w Polsce.

    Jest to delikatny sygnał, że część społeczeństwa jest gotowa na trochę większą porcję egzotyki w Polsce. Jeśli chodzi o samą Osi, to szczerze, radziłabym jej pomyśleć o karierze gdzieś na zachodzie Europy i oczywiście zapraszam ją do projektów związanych z tolerancją, które będę realizować w tym roku – mówi Omenaa Mensah w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Prezenterka spotkała się już z Osi Ugonoh i rozmawiała z nią o ewentualnej współpracy przy projektach realizowanych przez jej fundację w zakresie krzewienia tolerancji.

    Fundacja Omeny Mensah działa na trzech obszarach: edukacji, tolerancji i współpracy gospodarczej między Polską a Afryką. Obecnie prezenterka zbiera pieniądze na wybudowanie szkoły w Ghanie.

    Tego będzie bardzo dużo, m.in. cała paleta od wydarzeń lutowych, po wyjazdy do Afryki, ale o tym na razie nie chciałabym mówić, bo naprawdę plany są bardzo szerokie. I tylko, żeby czasu starczyło na realizację tego wszystkiego. To będzie rok tolerancji – mówi Omenaa Mensah.

    Działalność charytatywną prezenterki postanowił niedawno wesprzeć Tomasz Olejniczak. Specjalnie dla niej właściciel marki Tomaotomo zaprojektował sportowe bluzy z napisem #Tolerance. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na działalność fundacji prowadzonej przez prezenterkę.

    Tomek Olejniczak, mój serdeczny kolega, świetny projektant, zaprojektował specjalnie dla mojej fundacji kolekcję bluz z hashtagiem tolerancji – #Tolerance. Oczywiście zapraszam wszystkich do zakupu tych bluz, bo część dochodu będzie przekazywana na cele statutowe mojej fundacji, a zwłaszcza na cele związane właśnie z tolerancją. Bardzo dziękuję Tomkowi, że zechciał wziąć udział w tym projekcie – mówi Omenaa Mensah.

    Akcję wsparła także Zofia Ślotała. Stylistka razem z Omenaą Mensah wzięła udział w sesji zdjęciowej, która odbyła się na dachu jednej z warszawskich kamienic. Obie ubrane były w proste czarne spodnie i bluzy sygnowane przez Tomaotomo.

     

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

    Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

    Media i PR

    Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

    Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

    Moda

    Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

    Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.