Newsy

Pikowane i nylonowe kurtki znowu modne

2014-10-14  |  06:45

Pikowane kurtki materiałowe i skórzane oraz nylonowe łączone z futrem i tweedowe łączone ze skórą to propozycja na nadchodzący jesienno-zimowy sezon. Modne są również kurtki z odpinanymi rękawami, uszyte z dwóch warstw, które można nosić razem lub oddzielnie.

Pikowania zawsze przywodzą na myśl coś takiego ciepłego, puszystego. Kiedyś pikowania zarezerwowane były głównie dla wnętrza kurtek, to były jakieś ocieplenia, watoliny. W tym sezonie one wyraźnie wychodzą na zewnątrz. Widzimy je w kurtkach i skórzanych i materiałowych zarówno damskich, jak i męskich. Widać je również w torbach, rękawiczkach, butach – mówi Agata Zwolińska, projektantka marki Ochnik w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Jesienią i zimą wciąż modne są kurtki nylonowe wypełnione puchem.

– Kurtki te są z nylonu błyszczącego, a także matowego. Bardzo często łączy się to z futrem naturalnym. To daje bardzo ciekawy i oryginalny efekt. Może to być zarówno lis, tak jak w naszej kolekcji łączymy je z lisem, jak i może to być castorex. Bardzo często elementy futrzane są wypinane. Trend ten się odznacza w łączeniu różnego rodzaju materiałów w jednym produkcie. Na przykład łączymy futro ze skórą, robimy na przykład wierzch i odpinane skórzane rękawy. Albo łączymy wełnę czy różnego rodzaju tweedy ze skórą, nylon z futrem lub futro z dzianiną – tłumaczy Agata Zwolińska.

Na jesienno-zimowe chłody Ochnik przygotował m.in. warstwową odzież o zwiększonej funkcjonalności. Panie znajdą tu oryginalne dwuczęściowe kurtki, których elementy można dowolnie zestawiać z zawartością szafy z poprzednich sezonów, tworząc zupełnie nowe kombinacje. Nowością są kurtki skórzane ocieplane gęsim puchem. Panowie będą mogli stawić czoła chłodom w modnych pilotkach z grubych, mięsistych skór lub w nieco dłuższej kurtce z mocnej bydlęcej skóry w stylu trip casual.

Kurtka, którą mamy w kolekcji, ma zwiększoną funkcjonalność, bo składa się z dwóch części. Wierzchnia część jest wykonana z puchu i nylonu, a spodnia z kożucha i dzianiny. Obie te części możemy nosić zupełnie niezależnie: wierzchnią część zakładamy, czy to na sweter, czy na jakąś lżejszą sukienkę; spodnią część, ponieważ jest bardziej dopasowana, można ją nosić samodzielnie. Z tego samego trendu mogę też wymienić kurtki, które mają odpinane rękawy czy wszelkie odpinane elementy futrzane, które można potem przepiąć do innego rodzaju garderoby, do swetrów, kamizelek czy żakietów i też to bardzo fajnie wygląda – wyjaśnia Zwolińska.

W tym sezonie prócz czerni i szarości projektanci sięgnęli po pastele, odcienie czerwieni, fiolet w odcieniach zbliżonych do koloru kwitnących bzów i intensywnego koloru storczyków oraz królewski niebieski.

Jeśli chodzi o kolory tej zimy, to bardzo mocno lansowane są kolory pastelowe, bardzo jasne, beże, pudrowe róże i pistacje. Kolorem, który wyraźnie przebija się w różnych kolekcjach tej zimy jest fiolet. On już był bardzo modny parę sezonów temu i teraz znowu powraca. Bardzo ładnie fiolet łączy się z czernią, granatem i naprawdę fajnie można się w ten fiolet ubrać, tak by wyglądać modnie i ekskluzywnie – mówi projektantka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.