Newsy

Polski boysband Felivers nagrał cover utworu „I don’t care”. Justin Bieber i Ed Sheeran to dla nas ogromne inspiracje. Nie mogliśmy przepuścić takiej okazji

2019-05-14  |  06:23
Mówi:Konrad Jażdżyk, basista Felivers

Miłosz Fergiński , gitarzysta Felivers

Wojciech Fortuna, perkusista Felivers

Piotr Zborowski, wokalista Felivers

Piotr Cody Dąbrowski, gitarzysta Felivers

  • MP4
  • Członkowie zespołu Felivers tłumaczą, że nie mogli przejść obojętnie obok takiej muzycznej perełki jak utwór „I don’t care” Eda Sheerana i Justina Biebera. Już sama zapowiedź tego kawałka zainspirowała ich do stworzenia coveru. Po 24 godzinach od publikacji oryginału muzycy zaproponowali słuchaczom swoją wersję piosenki – w dodatku po polsku. Ich aranżacja i tłumaczenie szybko przypadły do gustu słuchaczom.

    Pierwszy wspólny hit Eda Sheerana i Justina Biebera „Love Yourself” ukazał się pod koniec 2015 roku. Przebój zgarnął dwie nominacje do Grammy. Teraz artyści przygotowali dla swoich fanów kolejną niespodziankę. W sieci właśnie pojawił się ich nowy utwór „I dont care”. W ciągu 3 dni zanotował blisko 25 milionów odtworzeń. Za produkcję piosenki odpowiadają jedni z najpopularniejszych producentów w świecie muzyki: Max Martin, Shellback i Fred. 

    – Taka kolaboracja jak Justin Bieber i Ed Sheeran nie zdarza się codziennie. Uznaliśmy, że nie możemy takiej okazji po prostu przepuścić. Absolutnie mi się wydaje, że „I don’t care” będzie hitem na skalę światową – mówi agencji Newseria Lifestyle Piotr Zborowski, wokalista Felivers.

    – Justin Bieber i Ed Sheeran to dla nas ogromne inspiracje. Cover Justina Biebera graliśmy w poprzednim roku na naszej trasie, Ed Sheeran jest po prostu geniuszem w pisaniu hitów i jest do dla nas ogromny autorytet, jeśli chodzi o tworzenie muzyki – mówi Konrad Jażdżyk, basista Felivers.

    Dlatego też członkowie zespołu Felivers postanowili natychmiast zareagować na utwór tego znakomitego duetu i zaproponować swoją wersję piosenki.

    – To u nas naturalne, że nie lubimy siedzieć w miejscu i chcemy brać się od razu do roboty. I tak oto właśnie w 24 godziny powstał cover „I don’t care” Justin Bieber i Ed Sheeran – mówi Miłosz Fergiński , gitarzysta Felivers.

    – Dzień wcześniej były zapowiedzi i już na ich podstawie próbowaliśmy coś tworzyć, jakiś pierwszy beat, jakieś melodie, w ogóle tak się wszystko to w sumie zaczęło – mówi Wojciech Fortuna, perkusista Felivers.

    – Poprzedniego dnia zobaczyliśmy, że o szóstej rano jest premiera. Nastawiliśmy więc wszyscy budziki na szóstą rano i zaraz po przesłuchaniu piosenki pojechaliśmy po prostu do studia wgrywać wszystko – mówi Konrad Jażdżyk.

    Choć czasu było niewiele, to młodzi artyści nie poszli na łatwiznę. Wykazali się nie lada finezją i wyczuciem. Stworzyli cover w tłumaczeniu, a co najważniejsze – wszystko idealnie wypośrodkowali. Co prawda zachowują pierwotny charakter piosenki Eda Sheerana i Justina Biebera, ale nie kopiują wiernie oryginału. Nie narzucają też nachalnie swojego stylu, a zarazem w umiejętny sposób przemycają stworzoną przez siebie aranżację.

     – Odnośnie do tego tekstu po polsku też była bardzo spontaniczna decyzja, ponieważ mieliśmy w pierwszej chwili robić wersję angielską, normalnie „I don’t care” po angielsku, ale rano zdecydowaliśmy, że może coś ciekawszego i w pół godziny powstał tekst po polsku i nagraliśmy to jak najszybciej – mówi Piotr Zborowski.

    Polską wersję utworu obejrzało już ponad 20 tys. osób. Pod nagraniem pojawiło się wiele pozytywnych opinii.

    – Uważamy, że jak na polskie warunki jest to bardzo trudne do osiągnięcia, żeby zyskać aż taką popularność jak Justin Bieber i Ed Sheeran, aczkolwiek uważamy, że nasz wynik, czyli 20 tys. w nieco ponad 24 godziny to jest bardzo dobry wynik i jest dla nas satysfakcjonujący zdecydowanie – mówi Piotr Zborowski.

    Jest to pewnie znak, że ludziom się to po prostu podoba, nas to też cieszy – mówi Piotr Cody Dąbrowski, gitarzysta Felivers.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Farmacja

    Powoli wracamy do planowych zabiegów i wizyt u lekarzy. Telemedycyna może pomóc w walce z rosnącymi kolejkami

    Pandemia przyczyniła się do skokowego wzrostu popularności telemedycyny. Już na początku większość szpitali, przychodni i placówek medycznych wprowadziła zdalne konsultacje online i przez telefon, co umożliwiło zasięgnięcie porady lekarza, a także  wystawienie zwolnienia, skierowania czy recepty bez konieczności osobistego kontaktu. Do tej formy przekonali się zarówno lekarze, jak i pacjenci. Aż 74 proc. pacjentów chce korzystać z telemedycyny nawet po zakończeniu pandemii – wynika z badań Grupy LUX MED. Obecnie firma dostarcza prawie 20 tys. usług telemedycznych dziennie.

    Handel

    Co czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. Rozszerzona rzeczywistość może zmniejszyć liczbę zwrotów

    Migracja konsumentów z trybu offline do online trwa już od dawna, ale pandemia SARS-CoV-2 okazała się katalizatorem, który przyspieszył ten proces. W sieci kupuje już 72 proc. Polaków, a więcej niż co czwarty częściej wybiera obecnie ten kanał zakupowy m.in. ze względu na wygodę, szybkość i większe bezpieczeństwo. Zyskały kategorie, które w e-commerce dobrze radziły sobie już wcześniej, jak moda i uroda czy elektronika, ale Polacy przekonali się również do kupowania w internecie produktów spożywczych. Rosnącą rolę w e-zakupach odgrywają technologie, jak np. rozszerzona rzeczywistość, które pozwalają lepiej dopasować produkt i zminimalizować ryzyko zwrotów.

     

    Serwis specjalny

    Przez koronawirusa Polki obawiają się o swoją zawodową przyszłość. Co trzecia rozważa wyjazd do pracy za granicę

    Pandemia koronawirusa ma wpływ na życie zawodowe niemal 70 proc. Polek, głównie młodych. Dla wielu z nich jest to wpływ negatywny – pracę już straciło 15 proc., a 18 proc. pracuje w mniejszym wymiarze czasu – wynika z badania IQS na zlecenie Promedica24. W związku z tym coraz więcej kobiet szuka pracy za granicą. Co trzecia przyznaje, że rozważa emigrację zarobkową, przede wszystkim do Niemiec. Ponad 20 proc. z nich chciałoby podjąć pracę przy opiece nad seniorami.