Newsy

Polskie gwiazdy lansują modę na kwiatowe printy na jedwabnych ubraniach

2015-06-02  |  07:00
Mówi:Dorota Goldpoint, projektantka
Joanna Kurowska, aktorka
Anna Iberszer, aktorka
Małgorzata Puczyłowska, organizatorka festiwalu Vivat Mama
  • MP4
  • Zwiewne materiały i kwiatowe printy coraz popularniejsze wśród polskich gwiazd. Dominują także w letniej kolekcji Doroty Goldpoint. Zdaniem projektantki latem kobieta powinna być zwiewna i delikatna. Na pokazie zorganizowanym z okazji Dnia Matki Dorota Goldpoint po raz pierwszy pokazała projekty dla nastolatek, utrzymane zresztą w podobnej stylistyce, co te dla kobiet. 

    Dorota Goldpoint zazwyczaj stawia na stonowaną kolorystykę, chętnie wybiera barwy ziemi, odcienie beżów i kolory śmietankowe. W kolekcji na lato 2015 znalazły się jednak także modele w bardziej zdecydowanych kolorach, m.in. intensywnej żółci i zieleni. Dominują duże, kwiatowe printy oraz zwiewne tkaniny, w większości sprowadzane z Włoch. Na tegoroczne lato Dorota Goldpoint proponuje luźne sukienki mini oraz maxi, suknie o kroju kimona, oraz bardzo modne w tym sezonie kombinezony. Kolekcja ma podkreślać delikatną stronę kobiecej natury.

    – Nasi wieszcze mówią, że kobieta to delikatna istota. I właśnie tę delikatną istotę chciałam z nas wydobyć. Chciałam pokazać, jak kobieta może się pięknie prezentować zarówno w gładkich tkaninach, jak i w printach. Jest to trudny wybór, ponieważ kobiety w Polsce zazwyczaj wolą gładkie tkaniny. Chciałam pokazać, że bardzo proste modele, bardzo zwiewne suknie, mogą też bardzo pięknie wyglądać, gdy jest dużo kwiatów i kolorów – mówi Dorota Goldpoint agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Projektantka pokazała swoją nową kolekcję z okazji drugiej edycji festiwalu Vivat Mama. Głównym elementem imprezy, podobnie jak rok wcześniej, był pokaz mody, podczas którego na wybiegu pojawiły się polskie gwiazdy ze swoimi dziećmi, m.in. Anna Korcz, Olga Borys, Joanna Kurowska, Anna Iberszer i Bernadetta Machała-Krzemińska. Specjalnie na potrzeby pokazu Dorota Goldpoint stworzyła kilka modeli przeznaczonych dla nastolatek i dziewczynek.

    – To było dla mnie ogromne wyzwanie, ponieważ pierwszy raz szyłam sukienki dla nastolatek, dla nawet jeszcze młodszych dziewczynek, i to było niezwykle trudne ze względów technicznych. Pomysł był jednak taki, żeby te stylizacje były bardzo podobne, czyli żeby podobny był print albo fason. To było dla mnie bardzo duże wyzwanie i cieszę się, że udało mi się je zrealizować – mówi Dorota Goldpoint.

    Dorota Goldpoint należy do ulubionych projektantów polskich gwiazd. Aktorki chwalą przede wszystkim jej styl będący połączeniem elegancji, minimalizmu i kobiecości w luksusowej wersji. Gwiazdy cenią także indywidualne podejście projektantki do każdego klienta i umiejętność wydobycia piękna z każdej kobiety.

    Przychodzi do niej osoba, a ona na nią patrzy, markuje mankamenty i wydobywa coś, co jest ładnego w niej. I to jest takie projektowanie, typowe projektowanie gwiazdorskie, czyli każdy może być gwiazdą, każdy jest potraktowany indywidualnie. Każda osoba wygląda świetnie, bo wszystko jest świetnie dopasowane – mówi Joanna Kurowska.

    Także Anna Iberszer przyznaje, że jest zachwycona nową kolekcją Doroty Goldpoint. Gwieździe „Rancza” podoba się przede wszystkim elegancja i szlachetność zaprezentowanych modeli.

    Te tkaniny i proste, ale eleganckie wykroje podkreślają kobietę w kobiecie. To po prostu się nie zdarza na co dzień, zwłaszcza w czasach, gdy wszyscy dążą do uniseksu. I tutaj nagle spotykamy suknie, które są kobiece i nie starają się być nijakie – mówi Anna Iberszer.

    Ta kolekcja wpisuje się dokładnie w to, co robi Dorota. Bo u niej ważne jest bardzo dobre odszycie, prostota i minimalizm, który ona podkreśla, a zarazem gdzieś taki mały figiel, który mówi o tym, że to jest modne, ponadczasowe i klasyczne. Dlatego właśnie aktorki lubią występować w jej rzeczach – dodaje Małgorzata Puczyłowska, organizatorka festiwalu Vivat Mama.

    Kolekcja na lato 2015 dostępna jest w showroomie Doroty Goldpoint, który mieści się w Warszawie przy ulicy Mińskiej. Festiwal Vivat Mama, w ramach którego odbył się pokaz kolekcji, organizowany jest z okazji Dnia Matki i Dnia Dziecka. W czasie imprezy została przeprowadzona loteria, z której dochód zasili konto Fundacji Koocham. Jednym z podstawowych celów jej istnienia jest założenie przedszkola terapeutycznego dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Zdrowie

    Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

    Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

    Moda

    Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

    Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

    Infrastruktura

    Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

    Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.