Mówi: | Dorota Goldpoint, projektantka mody Elżbieta Romanowska, aktorka Beata Schimscheiner, aktorka Anna Radwan, aktorka |
Projektanci mody widzą potencjał w krakowskim rynku. Dotychczas inwestowali głównie w Warszawie
W prestiżowej lokalizacji Krakowa powstał multibrandowy showroom, który jest pierwszą tak dużą inwestycją projektantów na tamtejszym rynku. Solna 1 ma być miejscem, gdzie dostępne będą kolekcje znanych projektantów i marek, jak Dorota Goldpoint czy Maciej Zień. Pomysłodawcy konceptu planują także, by nowa przestrzeń tętniła życiem artystycznym. Planowane są więc nie tylko pokazy mody, lecz także warsztaty stylizacji, wernisaże i wystawy fotografii.
– Kraków jest bardzo ważnym miastem, ponieważ jest to miejsce przepełnione historią, sztuką, takim prawdziwym artystycznym klimatem. Kiedy Piotr Gawor, inicjator projektu Solna 1, zaproponował mi współtworzenie tutaj showroomu, w ogóle się nie zastanawiałam. Wiedziałam, że wspólnie stworzymy miejsce, które będzie taką piękną przestrzenią dla kobiet, które interesują się modą, które poszukują czegoś innego niż to, co jest w standardowych sklepach – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint, projektantka mody.
Dorota Goldpoint zdaje sobie sprawę z tego, że początki tego konceptu mogą być trudne.
– Kraków to bardzo trudny i specyficzny rynek, bardziej artystyczny, mało komercyjny. Dlatego myślę, że nie ma tu miejsca na bylejakość, a my, projektanci, musimy się bardzo postarać, żeby tutaj znaleźć swoich odbiorców i żeby oni chcieli tutaj przychodzić. Musimy na pewno zaoferować coś bardzo szczególnego – mówi Dorota Goldpoint.
Aktorka Elżbieta Romanowska przyznaje, że takie miejsce było w Krakowie bardzo potrzebne. Już zapowiada, że będzie stałą klientką Solnej 1.
– Do tej pory uważało się, że znane marki to tylko w Warszawie, więc trzeba było jechać specjalnie do stolicy po to, żeby kupić sobie markowe ubrania od topowych projektantów. Teraz Kraków zmienił ten mit, otworzył swoje miejsce, swój showroom, w którym można znaleźć przepiękne kreacje, tak naprawdę dla każdego, w każdym rozmiarze, więc cieszę się, że ten dzień nastał i od dziś Kraków ma tak modne i tak wyjątkowe miejsce – mówi Elżbieta Romanowska, aktorka.
Zdaniem Anny Radwan Solna 1 w Krakowie ma się szansę stać niezwykle popularnym miejscem na modowej mapie Polski. Obok zabytkowych obiektów, muzeów czy galerii sztuki w tym mieście również potrzebna jest nutka nowoczesności i światowych trendów. A adresatów na pewno nie zabraknie.
– Myślę, że nie tylko kobietom jest to potrzebne, panowie również będą bardzo zachwyceni i szczęśliwi. Solna 1, a w szczególności kolekcja Doroty Goldpoint, to projekty piękne, romantyczne, kobiece, zmysłowe – mówi Anna Radwan, aktorka.
Czytaj także
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-06-12: Dorota Gardias: Przykre jest to, że wybory prezydenckie budzą tak negatywne emocje. Jest dużo złości, żalu i różnych zagrywek, które kompletnie nie są moje
- 2025-05-30: Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.