Newsy

Radosław Majdan stworzył kolejne perfumy dla mężczyzn. Jeszcze w tym roku pojawi się zapach dla kobiet

2016-04-11  |  06:55

Stworzenie własnej linii perfum i żeli pod prysznic było dla sportowca ogromnym wyzwaniem. Marka Vabun zadebiutowała na rynku jesienią 2011 roku. Teraz były piłkarz promuje już trzeci zapach i myśli o pracy nad kosmetykami dla kobiet.

Vabun, czyli złoty jastrząb, jest symbolem świtu, pozyskiwania nowej energii i odrodzenia. Radosław Majdan przyznaje, że nazwa marki idealnie odzwierciedla rozpoczęcie nowego etapu w jego życiu.

To był dość spontaniczny pomysł. Idąc za sugestią przyjaciela, zaryzykowałem i postanowiłem zrobić coś, co będzie mnie inspirowało tak samo jak sport. Wykorzystując sytuację i to, że miałem więcej czasu, poświęciłem się wykreowaniu własnego zapachu, własnej firmy i własnej marki. Nie był to jakiś obliczony na określony zysk biznes, bardziej ciekawość. Z racji tego, że jestem sportowcem, mam w sobie taki instynkt ryzykanta – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Radosław Majdan, były piłkarz.

Jak podkreśla, ryzyko się opłaciło. Były piłkarz swoim nazwiskiem firmuje już sześć produktów: trzy wody perfumowane i trzy żele.

– Pamiętam, jak kiedyś jeden z moich znajomych odradzał mi to, mówiąc, że się nie przebiję, że nie dam rady, że to naprawdę jest bardzo trudny rynek, w który zaangażowane są koncerny, firmy, za którymi stoi ogromny kapitał. Okazało się, że los okazał się dla mnie łaskawy. Jesteśmy już w kilku drogeriach, w sklepach z branżą mody męskiej, w sklepach sportowych, a co najważniejsze, jesteśmy postrzegani bardzo pozytywnie i mamy swoich odbiorców, z czego się bardzo cieszę – mówi Radosław Majdan.

Majdan tłumaczy, że jego produkty zostały stworzone dla mężczyzn nowoczesnych i nietuzinkowych, którzy mają swój styl i nie boją się eksperymentować.

Kwestia zapachu jest czymś indywidualnym. Jedni wolą zapachy leśno-owocowe, inni bardziej ostre, jeszcze inni bardziej mydlane. Natomiast to, co mogę zagwarantować wszystkich, to to, że perfum Vabun są trwałe i dobrze wykonanie, bo zdecydowanie jakość produktu i trwałość zapachu na światowym poziomie. To jest dla mnie już taka indywidualna satysfakcja, ponieważ zależało mi na tym, żeby to było coś dobrego – podkreśla Radosław Majdan.

Były piłkarz przyznaje, że choć proces tworzenia perfum jest długi i wymaga sporej cierpliwości, to dla niego jest to fascynujące doświadczenie.

Jest to mój autorski projekt, dlatego zawsze biorę udział we wszystkim od początku do końca. Najpierw śledzimy trendy, badamy, jakie zapachy są modne, jakie cieszą się największą popularnością. Później spotykamy się w laboratorium i z palety próbek demo na zasadzie dodawania różnych komponentów wypracowujemy jeden. Produkcja perfum już sama w sobie trwa cztery miesiące. W tym czasie mieszają się one z olejkiem w takich specjalnych kadziach, żeby zapach był mocno nasycony. Oczywiście później jest jeszcze wybór butelki, koloru – tłumaczy Radosław Majdan.

Majdan zdradza, że to nie jest jego ostatni projekt.

Myślimy o damskim zapachu. Jeszcze w tym roku będziemy chcieli przygotować coś dla pań. Oczywiście perfumy plus żel, tak jak do tej pory było, a w późniejszym stadium rozwoju naszej firmy na pewno pomyślimy o tworzeniu i rozszerzaniu kolejnych linii – dodaje Radosław Majdan.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.