Newsy

Robert Janowski: słabości są po to, żeby je pokonywać. Tego uczymy w audycji "Aż chce się żyć"

2018-09-14  |  06:23

Wokalista bez trudu odnalazł się w roli gospodarza cyklu "Aż chce się żyć". Twierdzi, że uwielbia kontakty z ludźmi i często kontynuuje rozmowy ze swymi gośćmi już po wyłączeniu kamery. Zapewnia też, że wywiady z osobami pokrzywdzonymi przez los, którym udało się wyjść na prostą, wiele go nauczyły. Przede wszystkim utwierdziły go w przekonaniu, że słabości należy przezwyciężać.

Cykl "Aż chce się żyć" zadebiutował na antenie telewizji Polsat w kwietniu tego roku, a od września wrócił na antenę stacji. Jest to audycja sponsorowana, powiązana z prowadzoną przez markę Corega kampanią społeczną "9 milionów powodów", której ambasadorem jest Robert Janowski. W każdym z trwających kilka minut odcinków audycji występują osoby noszące protezę zębową. Wszyscy w pewnym momencie znaleźli się na życiowym zakręcie, zdołali jednak przezwyciężyć problemy i zaczęli na nowo cieszyć się życiem. Z bohaterami audycji rozmawia Robert Janowski.

Mam rolę miękkiego wprowadzacza rozmówcy, my sobie po ludzku rozmawiamy i oni trochę mi się otwierają, widzowie na to patrzą. To jest bardzo życiowe, bardzo realne i bardzo empatyczne. Myślę, że jest bardzo potrzebne również – mówi prezenter agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.  

Gośćmi poszczególnych odcinków miniserialu dokumentalnego są osoby w różnym wieku, pochodzące z różnych części Polski – zarówno dużych miast, jak i mniejszych miejscowości, posiadające różnorodne pasje. Wśród bohaterów znalazł się pasjonat jazdy konnej, zapalony rowerzysta, skrzypaczka, która poświęciła życie muzyce, kobieta zafascynowana tańcem, oraz mężczyzna prowadzący fundację dla osób uzależnionych. Wszyscy opowiadają o problemach, z jakimi się borykali, i wyjściu na prostą. Zdaniem Roberta Janowskiego rozmowy, które prowadzi w ramach cyklu "Aż chce się żyć" są szczere i spontaniczne, dzięki czemu audycję bardzo dobrze się ogląda.

To były naprawdę skomplikowane problemy, osobiste, alkoholizm, różne inne uzależnienia i się okazuje, że oni sobie z tym fajnie poradzili i ludzie, jak to oglądają mówią: "wow, czyli zamiast siedzieć w domu i prztykać pilotem do telewizora, można wziąć się w garść, coś ze sobą zrobić i wyjść na prostą" – mówi prezenter.

Robert Janowski twierdzi, że podoba mu się postawa wobec życia, jaką cechują się bohaterowie cyklu "Aż chce się żyć". Jest bliska jego podejściu, w każdej sytuacji stara się bowiem podchodzić do życia w sposób dynamiczny i optymistyczny. Wokalista jest przekonany, że uczestnicy programu mogą wiele nauczyć widzów, nie tylko w zakresie tolerancji dla odmienności. Przełamują ponadto tabu, jakim w Polsce wciąż jest kwestia noszenia protez zębowych. Prezenter podkreśla, że sam również wiele nauczył się podczas nagrywania audycji.

Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że słabości są po to żeby je pokonywać, a życie jest przecież bardzo ciekawe i nie polega na tym, żeby bać się wychodzić do ludzi – mówi Robert Janowski.

Wokalista przez ponad 20 lat prowadził na antenie TVP program o charakterze czysto rozrywkowym "Jaka to melodia?". Audycja emitowana w telewizji Polsat jest programem psychologiczno-socjologicznym, wymaga więc od gospodarza innego zachowania i innych umiejętności. Prezenter musi wiedzieć jak dotrzeć do swoich rozmówców i sprawić, by otworzyli się przed widzami. Robert Janowski twierdzi jednak, że świetnie odnalazł się w tej formule, uwielbia bowiem rozmawiać z ludźmi. Nie traktuje też udziału w "Aż chce się żyć" jako dużej zmiany w stosunku do Telewizji Polskiej.

To jest audycja sponsorowana, nie mam wpływu na to, do jakiej stacji sponsor pójdzie, mógł pójść do każdej, trafiliśmy do Polsatu, też super. Wiem, że stacja jest zadowolona, że dużo ludzi ogląda te króciutkie filmiki. To nie ma związku z TVP, poza tym to jest dzisiaj już etap zamknięty – mówi prezenter.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Media

Krystyna Janda: Wczesne wykrycie raka piersi może uratować życie. Już nie wiem, jak to tłumaczyć, namawiać i udowadniać kobietom

Aktorka nie może pojąć, skąd taka niechęć Polek do badań. Jej zdaniem trzeba wszelkimi możliwymi sposobami docierać do pań z informacją, jak ważna jest profilaktyka i mammografia, dzięki którym można wykryć nowotwór już we wczesnym stadium, co daje większe szanse na wyleczenie. Kampania „Masz Wybór”, którą wspiera Krystyna Janda, ma też na celu edukację pacjentek, u których zdiagnozowano raka piersi, ich rodzin, a także tych kobiet, które nadal trudno przekonać do badań.  Chodzi o to, by uświadomić je, że mają do wyboru różne terapie w leczeniu nowotworu, a w trakcie kuracji i rekonwalescencji nie pozostaną bez opieki.

Media

Michał Kempa o Marcinie Prokopie: Musimy być trochę jednym ciałem. Marcin okazał się dobrym nauczycielem

Komik uważa, że dopiero live’y tak naprawdę weryfikują talent. Widzowie oglądają bowiem poczynania uczestników i mają pewność, że w tym momencie nic nie zostało podrasowane ani zmienione. Michał Kempa dopiero od tej edycji partneruje na scenie Marcinowi Prokopowi. Zastąpił Szymona Hołownię, który był związany z programem „Mam talent!” od samego początku.

Konsument

Budownictwo drewniane może zyskać na zmianach w prawie. Możliwy nawet trzykrotny wzrost liczby oddawanych domów z drewna

Możliwość budowania domów do 70 mkw. powierzchni bez konieczności uzyskania pozwolenia może pozytywnie wpłynąć na branżę budownictwa drewnianego. – Szacujemy, że rocznie liczba domów drewnianych oddawanych do użytku wzrośnie z 950 do 2,5 tys. – mówi Tomasz Szlązak, prezes spółki Polskie Domy Drewniane. Tym bardziej że średnia powierzchnia dziś stawianych domów, choć dziś wynosi trochę więcej niż 70 mkw., to jednak systematycznie spada. Budownictwo drewniane będzie zyskiwać na popularności także w obliczu spodziewanych regulacji na poziomie unijnym dotyczących redukcji śladu węglowego w branży.

Konsument

Polska firma opracowała robota do mieszania drinków. Planuje z nim ekspansję na największe europejskie miasta

Polski start-up opracował automatyczny bar, który zastąpi barmana w obsłudze klientów. Poley.me może rozładować kolejki w dyskotekach, barach czy na masowych koncertach. Innowacyjność polskiego autonomicznego baru polega na wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która może sama zaproponować łączenie smaków dopasowane do gustów klienta. Wrocławski start-up w pierwszej kolejności chce podbić lokalny rynek oraz Warszawę, a potem planuje ekspansję na europejskie metropolie.