Mówi: | Małgorzata Kożuchowska |
Funkcja: | aktorka |
Małgorzata Kożuchowska: wątek #MeToo w "Drugiej szansie" będzie głosem w dyskusji w bardzo trudnej sprawie. Chcemy pokazać różne oblicza kobiet i mężczyzn
Aktorka zapowiada, że widzów czekają spore emocje już od pierwszych chwil 5. sezonu „Drugiej szansy”. Przyznaje, że temat przemocy seksualnej nieprzypadkowo znalazł się w scenariuszu. Chodziło o to, by pokazać skalę problemu i zachęcić do dyskusji. W nowych odcinkach serialowa Monika Borecka będzie musiała się zmierzyć z dramatycznymi przeżyciami. Okaże się bowiem, że ktoś dosypał jej do wina tabletkę gwałtu. Bohaterka obudzi się w pokoju hotelowym z rozmazanym makijażem i dziurą w pamięci.
Serial o przygodach Moniki Boreckiej pokochały już miliony widzów, a ciągłe zwroty akcji w życiu bohaterki sprawiają, że produkcja nadal jest niezwykle atrakcyjna dla odbiorców. Kożuchowska zdradza, że i w tym sezonie nie będzie sielanki. Obejmując nowe stanowisko pracy Borecka znajdzie się bowiem w środku skandalu w koncernie medialnym, a na jaw wyjdą sekrety i kłamstwa jej współpracowników. Szczęścia i spokoju nie zazna ona także w życiu osobistym. Prawdopodobnie stanie się ofiarą przestępstwa na tle seksualnym. Jej życie po raz kolejny rozpadnie się jak domek z kart.
– Piąty sezon serialu zobowiązuje, ale też jest bardzo trudny, bo wydaje się, że opowiedzieliśmy już bardzo dużo historii, że już widza rozśmieszaliśmy, przestraszaliśmy i wzruszaliśmy, trudno było znaleźć kolejny temat na kolejny sezon, tak żeby on był aktualny, mocny i zaskakujący. Dyskusje i poszukiwania tematu trwały w stacji dość długo, ale myślę, że wybór o którym się dowiedziałam był dla mnie bardzo poruszający i odważny – mówi agencji Newseria Małgorzata Kożuchowska, aktorka.
Kożuchowska zdradza, że w kolejnym sezonie „Drugiej szansy” będzie poruszony temat przemocy seksualnej. Dotyczy on bowiem różnych środowisk, bulwersuje opinię społeczną i prowokuje do dyskusji. Tysiące osób w Polsce i na świecie używa hasztagów #JaTeż i #MeToo po to, by wyjawić, że padły ofiarami niewłaściwych zachowań. Ruch zainicjowała w październiku amerykańska aktorka Alyssa Milano, która opublikowała na Twitterze wpis zachęcający kobiety do podzielenia się sytuacjami, w których ich granice zostały przekroczone. Po niej inne kobiety zamieszczały w mediach społecznościowych wpisy dotyczące przypadków molestowania. Akcja zapoczątkowała ważne zmiany w sposobach mówienia o molestowaniu i uświadomiła, że nie można na ten temat milczeć.
– Dość ciekawe jest to, że najpierw zapadła decyzja, żeby sezon piąty poruszał temat całej akcji #MeToo i skandalu, który jest z tym związany, a dopiero potem ten skandal ujrzał światło dzienne, więc kolejność była odwrotna niż można by się tego spodziewać. Nie poszliśmy na fali czegoś czym zaczyna żyć świat, tylko najpierw powstał ten temat, a dopiero potem tak się złożyło, że tajemnica poliszynela wyszła na jaw, bo to przecież nie było coś o czym nikt nie wiedział, raczej wszyscy wiedzieli, ale zamiatali to pod dywan – mówi Małgorzata Kożuchowska.
Zdaniem aktorki ten wątek przyciągnie przed telewizory sporo widzów.
– Mam nadzieję, że ten sezon będzie głosem w dyskusji, będziemy oczekiwali od naszych widzów odzewu i zabrania głosu, zdania w tej bardzo trudnej sprawie. O tym będziemy rozmawiać, opowiadać. Chciałabym jednak uprzedzić, że nie dzielimy tego świata, nie segregujemy, nie szufladkujemy go na świat męski – ten zły i przemocowy oraz świat kobiecy który jest wrażliwy, piękny, subtelny i od A do Z dobry, bo pokazujemy różne oblicza mężczyzn i kobiet, które wbrew pozorom nie zawsze bywają solidarne i wspierające się nawzajem tak jak chcielibyśmy to widzieć w życiu – tłumaczy Małgorzata Kożuchowska.
Kożuchowska podkreśla, że serialowa Monika Borecka może być wzorem dla wielu ludzi, bo pomimo wielu życiowych zakrętów i bardzo bolesnych upadków, potrafi się podnieść i iść dalej. Aktorka przyznaje, że zżyła się ze swoją bohaterką – niejednokrotnie czerpie od niej siłę i energię do życia.
– Jestem mniej więcej w połowie nagrywania tego sezonu, więc za mną już bardzo dużo bardzo mocnych scen, które myślę zapamiętam do końca życia, jestem bardzo ciekawa tego efektu na ekranie, więc będę oglądała razem z Państwem, jak zwykle czekając na was Instagramie czy Facebooku. Bądźcie z nami, bo jestem pewna, że będziemy mówili o rzeczach bardzo ważnych – mówi Małgorzata Kożuchowska.
Już wiadomo, że w 5. sezonie pojawią się także nowe twarze: Kamila Baar-Kochańska, Karolina Gorczyca, Aleksandra Popławska, Agnieszka Żulewska i Marcin Bosak.
Czytaj także
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
- 2024-09-13: Monika Miller: Zastanawiam się, czy chcę ślubu tradycyjnego, czy na przykład na plaży w Macedonii. Myślę też, czy zaprosić gości i czy chcę rodzinę
- 2024-09-23: Monika Miller: Troszkę odeszłam z polskiego show-biznesu, bo ja nie do końca do niego pasuję. Na co dzień nie czytam i nie mówię po polsku
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-17: Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-10-09: Monika Mrozowska: Mamy w mieszkaniu małą lodówkę i dlatego nie robię zakupów na zapas. Dzięki temu nie marnuję jedzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.