Mówi: | Jacek Krzynówek |
Funkcja: | piłkarz |
Jacek Krzynówek: nie wyobrażam sobie siebie jako reprezentanta kraju przy social mediach
Facebook mnie nie wciąga – mówi piłkarz. W przeciwieństwie do większości kolegów nie jest aktywnym użytkownikiem mediów społecznościowych, choć dostrzega ich pozytywną rolę. Zdaniem sportowca dzięki nim osoby publiczne mogą w pewnym stopniu kontrolować treści na ich temat przekazywane przez media.
Jacek Krzynówek nie należy do osób poświęcających wiele godzin na oglądanie telewizji lub surfowanie w internecie. Nie ukrywa, że sieć jest dla niego najlepszym źródłem informacji – to jedna z pierwszych czynności, jakie codziennie wykonuje. Piłkarz twierdzi jednak, że nie widzi siebie w internecie, zdecydowanie preferuje pod tym względem tradycyjne media elektroniczne.
– Może z racji tego, że byłem ostatnio tzw. ekspertem przy Mistrzostwach Świata, więc bardziej się z telewizją utożsamiam niż z internetem. Niestety czas idzie do przodu, bardziej ciągnie do telewizji – mówi Jacek Krzynówek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Piłkarz nie jest również fanem tak popularnych wśród gwiazd, zarówno show biznesu, jak i sportu, mediów społecznościowych. Zdaje sobie sprawę, że technologia staje się rozwija i daje ludziom nowe możliwości kreowania wizerunku, z których wielu jego kolegów chętnie korzysta. Nie podoba mu się jednak sposób funkcjonowania niektórych portali internetowych oraz mediów społecznościowych
– Ja patrząc na to, co się teraz dzieje w mediach, nie wyobrażam sobie siebie jako reprezentanta kraju przy social mediach – mówi sportowiec.
Były członek kadry narodowej chwali niektóre portale branżowe za odpowiedni dobór treści i przekazywanie czytelnikom istotnych informacji o funkcjonowaniu reprezentacji. Wolałby jednak, aby piłkarze byli mniej eksponowani publicznie, zwłaszcza że tabloidy chętnie wykorzystują najmniejszą ich wpadkę. Niejakim sposobem na obronę przed mediami plotkarskimi są, zdaniem Krzynówka, media społecznościowe, w których piłkarze mogą kontrolować treści przekazywane swoim fanom.
– Wrzucają to, co chcą wrzucać, to wychodzi z ich smartfonów. To jest na pewno łatwiejsze, jeżeli ja chcę, żeby coś się ukazało na mój temat, to ja to wrzucam, a z mediami jest różnie, niekiedy wrzucają to co nie chcemy, ale takie życie – mówi piłkarz.
Sportowiec zdaje sobie jednocześnie sprawę, że nawet zdjęcia publikowane przez właścicieli mediów społecznościowych mogą być powszechnie krytykowane. Taka sytuacja miała miejsce podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji. Kilku podopiecznych Adama Nawałki zamieściło na Instagramie zdjęcia zrobione podczas czasu wolnego, co spotkało się z negatywnym odbiorem. Sportowcom zarzucano, że piją drinki i bawią się, na boisku osiągają natomiast bardzo słabe wyniki.
– Nie piją drinków, też nie popadajmy w paranoję, mieli odnowę biologiczną po meczu. Ci, co trochę grali w piłkę i ludzie rozsądni wiedzą, że to nie był żaden wypoczynek przed meczem, tylko to była odnowa biologiczna po meczu. Wszystkich nie da się zadowolić, ci co będą chcieli, to sobie pewne rzeczy dopowiedzą i trzeba sobie jakoś z tym radzić – mówi piłkarz.
Czytaj także
- 2025-02-12: Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-09-26: Jacek Jelonek i Oliwer Kubiak: Nasza kolejna podróż będzie znowu do Azji. Ale tym razem będziemy mieli gdzie spać i nie będziemy łapać stopa
- 2024-11-18: J. Jelonek i O. Kubiak: Po ślubie za granicą w świetle polskiego prawa dalej będziemy niewidoczni. Walczymy o traktowanie na równi z parami heteroseksualnymi
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
- 2024-05-23: Obawiamy się o nasze dane, ale udostępniamy je chętnie w social mediach. Eksperci ostrzegają przed nieprzemyślanym relacjonowaniem życia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.