Newsy

Kolory ziemi i leśne printy dominują w damskich kolekcjach sportowych jesień-zima 2014/2015

2014-07-04  |  06:40

W sezonie jesień-zima 2014/2015 ubrania zaprojektowane z myślą o uprawianiu zimowych sportów utrzymane będą głównie w kolorach inspirowanych naturą – beżach, brązach i zieleniach. Nie zabraknie też leśnych nadruków obok wciąż popularnej kraty czy kropek.

Natura to motyw przewodnim w wielu kolekcjach na jesień i zimę 2014/2015. Projektanci zainspirowali się zarówno kolorami przyrody, jak i zwierzęcymi i roślinnymi kształtami. Te tendencje znalazły również odzwierciedlenie w odzieży sportowej przeznaczonej dla kobiet.

Nasza kolekcja jesień-zima 2014/2015 inspirowana jest skautem. Dedykowana jest dziewczynom jeżdżącym na snowboardzie, dlatego też wyprodukowałyśmy po raz drugi snowboard Femi Pleasure. Mamy też bieliznę termiczną, kurtki, bluzy, dresy. Dominują kolory ziemi i naturalne materiały oraz leśne printy. Pojawiają się też serca, kropki i granatowo-beżowa kratka – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anita Nawarkiewicz, projektantka, współwłaścicielka Femi Pleasure Store.

Kolekcje sportowe są uzupełniane przez takie akcesoria, jak torby, plecaki i kosmetyczki, zwykle spójne pod względem kolorów i wzorów z tymi, które dominują w linii odzieżowej. Zarówno ubrania, jak i dodatki powinny przyciągać wzrok, wyróżniać z tłumu, być w żywych kolorach. co szczególnie sprawdza się jesienią i zimą, kiedy dominują stonowane, smutne barwy.

Ubrania skierowane do dziewczyn uprawiających sporty ekstremalne powinny być luźne i wygodne. Wybierając odzież np. na stok, dziewczyny chciałyby się wyróżniać. W związku z tym projektujemy tak, żeby rzeczy były komfortowe i zgodne z trendami. W takich ubraniach można pokazać się nie tylko w górach – można w nich normalnie wyjść na ulicę i wygląda się dalej bardzo fajnie – zaznacza Anita Nawarkiewicz.

Rozwój sportów ekstremalnych i idące za nim zainteresowanie również ze strony młodych kobiet stworzyły duże zapotrzebowanie na profesjonalną odzież. Przy tym projektanci dbają o to, aby była ona nie tylko zaawansowana technologicznie, lecz także interesująca dla tej grupy klientek, jeśli chodzi o modny design.

Sporty ekstremalne, jak snowboard czy surfing, coraz częściej są uprawiane przez młode dziewczyny i kobiety, które wyjeżdżają np. na obozy surfingowe. Dlatego też jest coraz większe zapotrzebowanie na ubrania sportowe. Naszymi klientkami są dziewczyny uprawiające wszystkie sporty jakiekolwiek związane z deską – dodaje projektantka.

Sektor odzieży sportowej jest jednym z najbardziej cennych w branży modowej. Według corocznego raportu BrandZ Top 100, realizowanego przez firmę Millward Brown, w 2014 roku znów właśnie marki sportowe odnotowują największe zyski ze sprzedaży. Jest to związane z obserwowaną od kilku lat tendencją do aktywnego spędzania wolnego czasu i zdrowego trybu życia.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.