News powiązane z kolekcje

2023-04-05 | 06:26
Moda
PLICH: Poszerzam działalność atelier o projektowanie wnętrz. W ofercie mam już ceramikę i szkło artystyczne, a niebawem pojawią się meble i obrazy News powiązane z kolekcje

PLICH: Poszerzam działalność atelier o projektowanie wnętrz. W ofercie mam już ceramikę i szkło artystyczne, a niebawem pojawią się meble i obrazy

O otwarciu własnego atelier projektant marzył od wielu lat, ale plan udało się zrealizować dopiero w 2021 roku. Jego butik mieści się w jednej z zabytkowych kamienic na Starym Mieście w Krakowie i jest unikatowym miejscem na modowej mapie miasta. I choć koszty utrzymania takiego lokalu nie są małe, to PLICH nie wyobraża sobie funkcjonowania bez niego. Teraz postanowił jednak poszerzyć ofertę i oprócz ubrań pochodzących z jego pracowni prezentowane są tu również unikatowe dodatki i przedmioty do dekoracji wnętrz, m.in. ceramika i szkło artystyczne. Wkrótce pojawią się także obrazy i meble. W ten sposób artysta chce wspierać twórców z Polski i z Ukrainy.
więcej
2021-09-13 | 05:20
Moda
PLICH otworzył butik w zabytkowej kamienicy w Krakowie. Codziennie będzie możliwość spotkania się z projektantem

PLICH otworzył butik w zabytkowej kamienicy w Krakowie. Codziennie będzie możliwość spotkania się z projektantem

Projektant zaznacza, że o otwarciu własnego atelier marzył od wielu lat. Teraz udało mu się te plany doprowadzić do skutku i ma nadzieję, że klienci docenią tę przestrzeń z wyjątkowym klimatem. On sam nie lubi kupować ubrań przez internet, dlatego też chciał wyjść naprzeciw oczekiwaniom ludzi, którzy unikają masowej produkcji, tylko szukają oryginalnych fasonów. Dodatkowo na miejscu będą mogli je od razu przymierzyć i porozmawiać z twórcą.
więcej
2018-11-23 | 05:05
Moda
Marta Banaszek: konkurencja na polskim rynku modowym jest bardzo duża

Marta Banaszek: konkurencja na polskim rynku modowym jest bardzo duża

Projektantka zauważa, że debiutanci w branży modowej nie mają łatwo. Na rynku jest duża konkurencja i trzeba nie lada talentu, a także pracy, pokory i cierpliwości, żeby akurat nasza marka została zauważona w gąszczu innych. Zdaniem projektantki, by zostać zauważonym i docenionym, powinno się dogłębnie poznać cały proces produkcji ubrań – od stworzenia rysunku, poprzez precyzyjny krój aż do uszycia.
więcej
2018-11-20 | 06:12
Moda
Ewa Szabatin: Branża modowa jest bardzo ciężka i wchodząc w nią nie wiedziałam, z czym to się je. Dlatego niestety musiałam się z tym pożegnać

Ewa Szabatin: Branża modowa jest bardzo ciężka i wchodząc w nią nie wiedziałam, z czym to się je. Dlatego niestety musiałam się z tym pożegnać

Była tancerka marzyła o tym, by zawojować świat mody, jednak jej propozycje nie miały wystarczającej siły przebicia. Marka Shabatin oficjalnie działała 5 lat i właśnie zakończyła swoją działalność. Choć udało jej się pozyskać określoną grupę klientów w kraju i zagranicą, to jak podkreśla twórczyni kolekcji – moda to bardzo trudna branża, znacznie trudniejsza, niż się spodziewała w momencie, gdy otwierała firmę.
więcej
2018-05-23 | 06:11
Moda
Dorota Goldpoint: muszą istnieć sieciówki, żeby zabezpieczyć wymagania i potrzeby wszystkich klientów

Dorota Goldpoint: muszą istnieć sieciówki, żeby zabezpieczyć wymagania i potrzeby wszystkich klientów

Projektantka podkreśla, że zarówno sieciówki, jak i butiki projektantów mają swoich stałych odbiorców. Wszystko jest kwestią aktualnego zapotrzebowania, gustu i zasobności portfela. Sieciówki kuszą promocjami, ale wtedy trzeba się liczyć z kolejkami do przymierzalni. Z kolei prywatne atelier pozwala na zakupy w bardziej kameralnej atmosferze, a ubrania szyte są w pojedynczych egzemplarzach bądź na indywidualne zamówienie.
więcej
2015-11-02 | 06:55
Moda
Ewa Mielnicka: korona i tytuł Miss Polski zobowiązują, dlatego zwracam uwagę nawet na to, w czym chodzę na co dzień

Ewa Mielnicka: korona i tytuł Miss Polski zobowiązują, dlatego zwracam uwagę nawet na to, w czym chodzę na co dzień

Ewa Mielnicka najbardziej lubi eleganckie ubrania w klasycznym stylu, które podkreślają kobiece atuty. Miss Polski 2014 przyznaje, że nawet wychodząc po zakupy do pobliskiego sklepu, stara się wyglądać nienagannie. Z kolei przygotowując się na wielkie wyjścia, coraz częściej sięga po kreacje znanych polskich projektantów.
więcej
2014-07-04 | 06:40
Moda
Kolory ziemi i leśne printy dominują w damskich kolekcjach sportowych jesień-zima 2014/2015

Kolory ziemi i leśne printy dominują w damskich kolekcjach sportowych jesień-zima 2014/2015

W sezonie jesień-zima 2014/2015 ubrania zaprojektowane z myślą o uprawianiu zimowych sportów utrzymane będą głównie w kolorach inspirowanych naturą – beżach, brązach i zieleniach. Nie zabraknie też leśnych nadruków obok wciąż popularnej kraty czy kropek.
więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.