Mówi: | Mariola Bojarska-Ferenc |
Funkcja: | gimnastyczka artystyczna i trenerka fitness |
Mariola Bojarska-Ferenc: Ania Lewandowska przejmie po mnie pałeczkę. Jestem nią zachwycona
– Skoro na tapecie pojawiła się Ania Lewandowska postanowiłam z nią zrobić rozmowę i jestem nią zachwycona. To dziewczyna o dużej wiedzy, szalenie skromna, zdająca sobie sprawę z tego, że warto się uczyć, podpytująca. Myślę, że to jest taka osoba, która na pewno zrobi w tym kraju bardzo dużo dla młodych osób, czyli przejmie po mnie pałeczkę – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mariola Bojarska-Ferenc, gimnastyczka artystyczna i trenerka fitness.
Zdaniem Marioli Bojarskiej-Ferenc coraz więcej osób chce robić karierę w tym zawodzie, ale wiele z nich podąża drogą na skróty.
– Nigdy nie będę wspierała osób, w których jest fałsz, w których jest jakaś niedoskonałość. Nie może osoba, która nie jest dietetykiem, która nie skończyła Akademii Wychowania Fizycznego, która nie jest psychologiem, udawać, że nim jest i edukować innych ludzi. Jest to po prostu zwykłe oszustwo. Chciałabym, żeby zawód trenera w tym kraju był postrzegany bardzo poważnie. Ponieważ on jest na pograniczu medycyny – ocenia Mariola Bojarska-Ferenc.
Obecnie Mariola Bojarska-Ferenc pracuje z dojrzałymi kobietami. Przygotowuje dla nich odpowiednie zestawy ćwiczeń, dzieli się swoją wiedzą i wspiera psychologicznie. Mimo wieloletniego doświadczenia, trenerka fitness wciąż podnosi swoje kwalifikacje. Tego oczekuje też od swoich potencjalnych następców.
– Co roku coś się zmienia i trzeba korygować swoje informacje na temat różnych ćwiczeń, na temat właśnie sposobu jedzenia, ustawienia ciała. I to jest niezwykle ważne. Odkrywam ciągle nowe postacie: jest Piotr Kaczmarek, który ze mną ćwiczył, cudowny trener o niezwykłych umiejętnościach, jest Agnieszka Krysińska. Z przyjemnością promuję wszystkich młodych ludzi, którzy są wykształceni i którzy są mądrzy – mówi Mariola Bojarska-Ferenc.
Bojarska-Ferenc krytykuje natomiast metody stosowane przez Ewę Chodakowską i jak niejednokrotnie podkreślała w wywiadach, jest zdumiona jej popularnością i renomą trenerki wszystkich Polaków.
– Taka sława nie świadczy w ogóle o umiejętnościach. Ktoś, kto jest sławny, wcale nie znaczy, że jest dobry. Niech sobie będzie sławny, ale ja w ogóle nie chcę się z tym identyfikować, bo dla mnie poniżające jest w ogóle to, że muszę się na ten temat wypowiadać i spinać się z ludźmi, którzy mnie kompletnie nie interesują – podsumowuje Mariola Bojarska-Ferenc.
Czytaj także
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-09: Podejście do przemocy wobec dzieci się zmienia, ale wciąż dużo jest do zrobienia. Trwają prace nad uszczelnieniem przepisów
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2025-01-20: Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2025-01-10: Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-10-24: Polacy świadomi wpływu ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Branża fitness notuje zwiększony ruch
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.