Mówi: | Mariola Bojarska-Ferenc |
Funkcja: | gimnastyczka artystyczna i trenerka fitness |
Mariola Bojarska-Ferenc: Ania Lewandowska przejmie po mnie pałeczkę. Jestem nią zachwycona
– Skoro na tapecie pojawiła się Ania Lewandowska postanowiłam z nią zrobić rozmowę i jestem nią zachwycona. To dziewczyna o dużej wiedzy, szalenie skromna, zdająca sobie sprawę z tego, że warto się uczyć, podpytująca. Myślę, że to jest taka osoba, która na pewno zrobi w tym kraju bardzo dużo dla młodych osób, czyli przejmie po mnie pałeczkę – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mariola Bojarska-Ferenc, gimnastyczka artystyczna i trenerka fitness.
Zdaniem Marioli Bojarskiej-Ferenc coraz więcej osób chce robić karierę w tym zawodzie, ale wiele z nich podąża drogą na skróty.
– Nigdy nie będę wspierała osób, w których jest fałsz, w których jest jakaś niedoskonałość. Nie może osoba, która nie jest dietetykiem, która nie skończyła Akademii Wychowania Fizycznego, która nie jest psychologiem, udawać, że nim jest i edukować innych ludzi. Jest to po prostu zwykłe oszustwo. Chciałabym, żeby zawód trenera w tym kraju był postrzegany bardzo poważnie. Ponieważ on jest na pograniczu medycyny – ocenia Mariola Bojarska-Ferenc.
Obecnie Mariola Bojarska-Ferenc pracuje z dojrzałymi kobietami. Przygotowuje dla nich odpowiednie zestawy ćwiczeń, dzieli się swoją wiedzą i wspiera psychologicznie. Mimo wieloletniego doświadczenia, trenerka fitness wciąż podnosi swoje kwalifikacje. Tego oczekuje też od swoich potencjalnych następców.
– Co roku coś się zmienia i trzeba korygować swoje informacje na temat różnych ćwiczeń, na temat właśnie sposobu jedzenia, ustawienia ciała. I to jest niezwykle ważne. Odkrywam ciągle nowe postacie: jest Piotr Kaczmarek, który ze mną ćwiczył, cudowny trener o niezwykłych umiejętnościach, jest Agnieszka Krysińska. Z przyjemnością promuję wszystkich młodych ludzi, którzy są wykształceni i którzy są mądrzy – mówi Mariola Bojarska-Ferenc.
Bojarska-Ferenc krytykuje natomiast metody stosowane przez Ewę Chodakowską i jak niejednokrotnie podkreślała w wywiadach, jest zdumiona jej popularnością i renomą trenerki wszystkich Polaków.
– Taka sława nie świadczy w ogóle o umiejętnościach. Ktoś, kto jest sławny, wcale nie znaczy, że jest dobry. Niech sobie będzie sławny, ale ja w ogóle nie chcę się z tym identyfikować, bo dla mnie poniżające jest w ogóle to, że muszę się na ten temat wypowiadać i spinać się z ludźmi, którzy mnie kompletnie nie interesują – podsumowuje Mariola Bojarska-Ferenc.
Czytaj także
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-09: Podejście do przemocy wobec dzieci się zmienia, ale wciąż dużo jest do zrobienia. Trwają prace nad uszczelnieniem przepisów
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2025-01-20: Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2025-01-10: Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.