Mówi: | Mariusz Czerkawski |
Funkcja: | były polski hokeista, komentator sportowy |
Mariusz Czerkawski wydał przewodnik dla osób aktywnych „Bądź fit”
Mariusz Czerkawski, były hokeista, a obecnie komentator sportowy, przyznaje, że każda okazja do uprawiania sportu jest dobra. Sam chętnie trenuje, nie tylko hokej.
– Jestem zawsze ambasadorem sportu, obojętnie czy to jest hokej, golf, bieganie, piłka nożna czy tenis. Nie chwaląc się, we wszystkim jestem całkiem niezły. Uwielbiam rywalizację i dlatego zachęcam ludzi do tego, żeby rzucili okiem i zobaczyli, coś tam znajdą dla siebie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mariusz Czerkawski.
Według sportowca jego książka „Bądź fit” jest przewodnikiem dla osób, które chcą aktywnie spędzać czas wolny. Czerkawski proponuje nie tylko konkretne dyscypliny sportu, lecz także zabawy na świeżym powietrzu. Te ostatnie są idealne na pikniki i wyjazdy z rodziną czy ze znajomymi.
– W książce są opisane różnego rodzaju zabawy dla rodzin. Wydaje mi się, że rywalizacja między znajomymi lub rodzinami na jakichś piknikach to ciekawa forma, żeby zachęcić nas wszystkich do tego, żeby po prostu się ruszać, żeby uprawiać sport, dbać o siebie – tłumaczy Czerkawski.
Ćwiczenia są podzielone na miesiące oraz tygodnie. Czerkawski zadbał o to, by każdy, kto sięgnie po książkę, mógł dopasować trening do swoich potrzeb.
– Zapraszam do fitness klubów, gdzie też można miło spędzić czas i wykorzystać dużo różnych rzeczy i nowych ćwiczeń. Ale nie wszyscy mają na to czas, nie wszyscy chcą kupować karnety i wydawać na to pieniądze, a chcieliby jednak zdrowo żyć i dobrze się z samym sobą czuć. W książce są ćwiczenia, które można robić w domu, biurze, gdziekolwiek – dodaje Czerkawski.
Czytaj także
- 2025-07-04: Część środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-03-18: Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-03-10: Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-20: Karolina Pilarczyk: Mamy świetnych sportowców w każdej dyscyplinie, tylko nie piłce nożnej. Rządzący ich nie dostrzegają i nie dają odpowiedniego wsparcia
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.