Mówi: | Paulina Skolas |
Funkcja: | szkoleniowiec techniczny sportów zimowych – Wed'ze Decathlon |
Przed zimnem i przemoczeniem może narciarzy uchronić odpowiednio dobrana odzież
Strój narciarski ma duży wpływ na komfort jazdy. Skuteczną ochronę przed zimnem i przemoczeniem zapewnia odzież z watoliną i membraną mikroporowatą. Krój i kolorystyka narciarskich kurtek i dodatków mogą zaś zapewnić modny wygląd. W tym sezonie najmodniejsze są mocne, jaskrawe barwy.
Jednym z najważniejszych elementów stroju narciarskiego jest kurtka. Powinna być ciepła, wodoodporna, niekrępująca ruchów i przepuszczająca powietrze. Dobrze, gdy wyposażona jest w liczne kieszenie, bo dzięki temu można mieć przy sobie najpotrzebniejsze rzeczy. Izolację ciepła gwarantuje materiał, z którego kurtka jest wykonana. W mieście wystarczy okrycie na bazie puchu i pierza, najlepiej po połowie każdego z tych składników. Na stok lepiej jednak wybrać kurtkę z watoliną.
– Uprawiając sport, na przykład jazdę na nartach, wykonujemy mniejszy bądź większy wysiłek. Nasze ciało nagrzewa się i poci. Dlatego wybierając kurtę, powinniśmy zdecydować się na taką, która jest wykonana z watoliny, a nie puchu, który w tym przypadku będzie zdecydowanie za ciepły – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paulina Skolas, szkoleniowiec techniczny sportów zimowych – Wed'ze Decathlon.
Także spodnie narciarskie powinny być cieple i wodoodporne. Warto wybierać te zrobione z membrany mikroporowatej, np. Gore-Tex, która nie przepuszcza nawet najdrobniejszej cząsteczki wody, a jednocześnie doskonale wentyluje. Świetnie chroni też przed wiatrem. Równie ważne są także dodatki takie jak ciepła, chroniąca uszy i zatoki czapka oraz wodoodporne rękawiczki. Funkcjonalność odzieży narciarskiej nie oznacza rezygnacji z walorów modowych. W nadchodzącym sezonie modne są ubrania w mocnych, jaskrawych kolorach.
– Wybierając strój na narty, najczęściej decydujemy się na wyraziste kolory, dzięki temu jesteśmy bardziej widoczni, a więc również bezpieczniejsi. Im wyższe góry bądź jazda poza wyznaczoną rasą, tym kolory powinny być bardziej jaskrawe, wręcz jarzeniowe – mówi Paulina Skolas.
Kupując odzież narciarską, kobiety zwracają uwagę przede wszystkim na kolorystykę. Dbają, aby kurtka i spodnie pasowały do siebie, ale lubią kontrasty – te elementy ubioru nie mogą więc mieć tego samego koloru. Panie lubią też modny krój, dopasowany do ciała, np. podkreślający talię, oraz dużą liczbę kieszeni.
– Panowie wybierają jeszcze więcej kieszonek niż panie, wolą stonowane ubrani, a uwagę zwracają przede wszystkim na techniczne aspekty produktu, czyli nieprzemakalność, wodoodporność, oddychalność – mówi Paulina Skolas.
Miłośnicy mody sportowej nieuprawiający czynnie aktywności fizycznej wybierają natomiast ubrania w bardziej stonowanych kolorach, głównie czerni, szarości, ciemnym niebieskim. Panie chętnie sięgają też po ciemny róż.
Czytaj także
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-09-05: Tomasz Jacyków: Dla próżności i uciechy innych nie będę zaśmiecał tej planety. Kupuję niewiele ubrań i bardzo lubię second handy
- 2024-07-30: Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
- 2024-01-19: Po trzech–czterech tygodniach po większości postanowień noworocznych nie ma już śladu. Przyczyną są zbyt nierealne cele i nakładanie na siebie dużej presji
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
- 2023-04-24: Sztuczna inteligencja coraz mocniej zaznacza swoją obecność w medycynie sportowej. Są rozwiązania chroniące zawodników przed urazami
- 2023-06-29: Innowacyjne oprogramowanie oceni ryzyko urazu ścięgna na podstawie badania rezonansem. Może być wykorzystane do badań przesiewowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.