Mówi: | Paulina Skolas |
Funkcja: | szkoleniowiec techniczny sportów zimowych – Wed'ze Decathlon |
Przed zimnem i przemoczeniem może narciarzy uchronić odpowiednio dobrana odzież
Strój narciarski ma duży wpływ na komfort jazdy. Skuteczną ochronę przed zimnem i przemoczeniem zapewnia odzież z watoliną i membraną mikroporowatą. Krój i kolorystyka narciarskich kurtek i dodatków mogą zaś zapewnić modny wygląd. W tym sezonie najmodniejsze są mocne, jaskrawe barwy.
Jednym z najważniejszych elementów stroju narciarskiego jest kurtka. Powinna być ciepła, wodoodporna, niekrępująca ruchów i przepuszczająca powietrze. Dobrze, gdy wyposażona jest w liczne kieszenie, bo dzięki temu można mieć przy sobie najpotrzebniejsze rzeczy. Izolację ciepła gwarantuje materiał, z którego kurtka jest wykonana. W mieście wystarczy okrycie na bazie puchu i pierza, najlepiej po połowie każdego z tych składników. Na stok lepiej jednak wybrać kurtkę z watoliną.
– Uprawiając sport, na przykład jazdę na nartach, wykonujemy mniejszy bądź większy wysiłek. Nasze ciało nagrzewa się i poci. Dlatego wybierając kurtę, powinniśmy zdecydować się na taką, która jest wykonana z watoliny, a nie puchu, który w tym przypadku będzie zdecydowanie za ciepły – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paulina Skolas, szkoleniowiec techniczny sportów zimowych – Wed'ze Decathlon.
Także spodnie narciarskie powinny być cieple i wodoodporne. Warto wybierać te zrobione z membrany mikroporowatej, np. Gore-Tex, która nie przepuszcza nawet najdrobniejszej cząsteczki wody, a jednocześnie doskonale wentyluje. Świetnie chroni też przed wiatrem. Równie ważne są także dodatki takie jak ciepła, chroniąca uszy i zatoki czapka oraz wodoodporne rękawiczki. Funkcjonalność odzieży narciarskiej nie oznacza rezygnacji z walorów modowych. W nadchodzącym sezonie modne są ubrania w mocnych, jaskrawych kolorach.
– Wybierając strój na narty, najczęściej decydujemy się na wyraziste kolory, dzięki temu jesteśmy bardziej widoczni, a więc również bezpieczniejsi. Im wyższe góry bądź jazda poza wyznaczoną rasą, tym kolory powinny być bardziej jaskrawe, wręcz jarzeniowe – mówi Paulina Skolas.
Kupując odzież narciarską, kobiety zwracają uwagę przede wszystkim na kolorystykę. Dbają, aby kurtka i spodnie pasowały do siebie, ale lubią kontrasty – te elementy ubioru nie mogą więc mieć tego samego koloru. Panie lubią też modny krój, dopasowany do ciała, np. podkreślający talię, oraz dużą liczbę kieszeni.
– Panowie wybierają jeszcze więcej kieszonek niż panie, wolą stonowane ubrani, a uwagę zwracają przede wszystkim na techniczne aspekty produktu, czyli nieprzemakalność, wodoodporność, oddychalność – mówi Paulina Skolas.
Miłośnicy mody sportowej nieuprawiający czynnie aktywności fizycznej wybierają natomiast ubrania w bardziej stonowanych kolorach, głównie czerni, szarości, ciemnym niebieskim. Panie chętnie sięgają też po ciemny róż.
Czytaj także
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-09-05: Tomasz Jacyków: Dla próżności i uciechy innych nie będę zaśmiecał tej planety. Kupuję niewiele ubrań i bardzo lubię second handy
- 2024-07-30: Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
- 2024-01-19: Po trzech–czterech tygodniach po większości postanowień noworocznych nie ma już śladu. Przyczyną są zbyt nierealne cele i nakładanie na siebie dużej presji
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.