Newsy

Przed zimnem i przemoczeniem może narciarzy uchronić odpowiednio dobrana odzież

2016-01-04  |  06:30
Mówi:Paulina Skolas
Funkcja:szkoleniowiec techniczny sportów zimowych – Wed'ze Decathlon
  • MP4
  • Strój narciarski ma duży wpływ na komfort jazdy. Skuteczną ochronę przed zimnem i przemoczeniem zapewnia odzież z watoliną i membraną mikroporowatą. Krój i kolorystyka narciarskich kurtek i dodatków mogą zaś zapewnić modny wygląd. W tym sezonie najmodniejsze są mocne, jaskrawe barwy.

    Jednym z najważniejszych elementów stroju narciarskiego jest kurtka. Powinna być ciepła, wodoodporna, niekrępująca ruchów i przepuszczająca powietrze. Dobrze, gdy wyposażona jest w liczne kieszenie, bo dzięki temu można mieć przy sobie najpotrzebniejsze rzeczy. Izolację ciepła gwarantuje materiał, z którego kurtka jest wykonana. W mieście wystarczy okrycie na bazie puchu i pierza, najlepiej po połowie każdego z tych składników. Na stok lepiej jednak wybrać kurtkę z watoliną.

    – Uprawiając sport, na przykład jazdę na nartach, wykonujemy mniejszy bądź większy wysiłek. Nasze ciało nagrzewa się i poci. Dlatego wybierając kurtę, powinniśmy zdecydować się na taką, która jest wykonana z watoliny, a nie puchu, który w tym przypadku będzie zdecydowanie za ciepły – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paulina Skolas, szkoleniowiec techniczny sportów zimowych – Wed'ze Decathlon.

    Także spodnie narciarskie powinny być cieple i wodoodporne. Warto wybierać te zrobione z membrany mikroporowatej, np. Gore-Tex, która nie przepuszcza nawet najdrobniejszej cząsteczki wody, a jednocześnie doskonale wentyluje. Świetnie chroni też przed wiatrem. Równie ważne są także dodatki takie jak ciepła, chroniąca uszy i zatoki czapka oraz wodoodporne rękawiczki. Funkcjonalność odzieży narciarskiej nie oznacza rezygnacji z walorów modowych. W nadchodzącym sezonie modne są ubrania w mocnych, jaskrawych kolorach.

     Wybierając strój na narty, najczęściej decydujemy się na wyraziste kolory, dzięki temu jesteśmy bardziej widoczni, a więc również bezpieczniejsi. Im wyższe góry bądź jazda poza wyznaczoną rasą, tym kolory powinny być bardziej jaskrawe, wręcz jarzeniowe – mówi Paulina Skolas.

    Kupując odzież narciarską, kobiety zwracają uwagę przede wszystkim na kolorystykę. Dbają, aby kurtka i spodnie pasowały do siebie, ale lubią kontrasty – te elementy ubioru nie mogą więc mieć tego samego koloru. Panie lubią też modny krój, dopasowany do ciała, np. podkreślający talię, oraz dużą liczbę kieszeni.

     Panowie wybierają jeszcze więcej kieszonek niż panie, wolą stonowane ubrani, a uwagę zwracają przede wszystkim na techniczne aspekty produktu, czyli nieprzemakalność, wodoodporność, oddychalność – mówi Paulina Skolas.

    Miłośnicy mody sportowej nieuprawiający czynnie aktywności fizycznej wybierają natomiast ubrania w bardziej stonowanych kolorach, głównie czerni, szarości, ciemnym niebieskim. Panie chętnie sięgają też po ciemny róż.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.