Newsy

Dobry szef nie może tylko rządzić. Musi być też liderem

2013-11-14  |  06:00
Mówi:Edward Stanoch
Funkcja:dyrektor zarządzający i członek zarządu Aon Hewitt
  • MP4
  • Eksperci od zarządzania zauważają nowy trend w światowych firmach przedsiębiorstwa dobierając kadrę kierowniczą zwracają uwagę, żeby szefowie mieli jak najwięcej cech lidera. Wpływa to nie tylko na środowisko pracy, ale i na wizerunek firmy na zewnątrz. Dlatego idealny kierownik czy dyrektor nie może spełniać tylko roli zarządczej, ale także przywódczą.

    Lider, który przez swoje zaangażowanie buduje środowisko pracy powinien być człowiekiem empatycznym z dużym doświadczeniem. Jego obowiązkiem jest dbanie o pracowników – rozmowa z nimi, poznanie ich i wypracowanie wspólnych rozwiązań. Przez zaangażowanie w pracę lider buduje atmosferę w miejscu pracy oraz motywuje swoich pracowników do osiągania lepszych wyników.

    Firmy angażują się w pomoc kierownikom, starają się wesprzeć ich w zarządzania swoją efektywnością, energią. Kładą nacisk na rozwój metod pracy, o czym przypomina Edward Stanoch, dyrektor zarządzający i członek zarządu Aon Hewitt.

    Aby skutecznie zarządzać swoją energią osobistą, trzeba zapanować nad czterema wymiarami: energii fizycznej, energii mentalnej, emocjonalnej, ale też tej duchowej. Jeżeli uda się to zrobić, wtedy jesteśmy w stanie też angażować innych i podawać dobre przykłady i praktyki – mówi Edward Stanoch agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Liderom w pracy z ludźmi ma pomóc koncepcja "power of pals", czyli w wolnym tłumaczeniu "moc przyjaciół". Sugeruje ona, by każdy kierownik znalazł czas na refleksję, zajął się swoimi pracownikami – porozmawiał z nimi, poznał ich problemy i poświęcił czas na wypracowanie kompromisu.

    Zatrzymaj się zastopuj, znajdź czas na refleksje, żeby z jednej strony sprawdzić, na ile osobiście się dobrze rozwijasz i co możesz zrobić, żeby stać się jeszcze bardziej skutecznym liderem, ale z drugiej strony zobacz można zaufać.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Konsument

    Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

    Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

    Konsument

    Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

    Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.