Newsy

Kosmetyki ekologiczne coraz częściej wybierane przez Polki

2013-12-05  |  07:00
Mówi:Justyna Żerańska
Funkcja:specjalista ds. informacji technologiczno-naukowej
Firma:Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
  • MP4
  • Producenci co roku wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania. Polki chętnie z nich korzystają, nawet jeśli nowoczesne kosmetyki są droższe od tradycyjnych. Dziś najmocniejszym trendem w kosmetologii jest m.in. trend ekologiczny.

    – W Polsce nie do końca rozumiemy, czym są kosmetyki ekologiczne. Często mianem kosmetyków eko nazywane są kosmetyki, które po prostu zawierają surowce pochodzenia roślinnego. Wszystko wynika z braku definicji prawnej na temat tego, czym jest kosmetyk ekologiczny – zauważa Justyna Żerańska, specjalista ds. informacji technologiczno-naukowej z Laboratorium Dr Irena Eris.

    Coraz częściej na sklepowych półkach pojawiają się kosmetyki z informacją, że badania nad ich recepturą trwały dziesiątki lat i produkty te zostały opatentowane. Są to często kosmetyki bardzo nowoczesne i zaawansowane technologicznie.

    – Najczęściej w takich produktach pojawiają się peptydy. Na początku były to peptydy o działaniu przeciwstarzeniowym, natomiast obecnie pojawiają się peptydy o działaniu przeciwbakteryjnym i antycellulitowym – podkreśla specjalistka Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.

    Trend high-tech jest już coraz bardziej widoczny, podobnie jak multifunkcyjność kosmetyków.

    – Mamy jeden produkt, który zaspokaja potrzebę naszej skóry całkowicie. Przykładem takich produktów mogą być BB kremy – wyjaśnia Justyna Żerańska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Są to produkty, które łączą funkcje zarówno kremu, jak i podkładu, ponieważ zawierają w swoim składzie pigmenty, które wyrównują koloryt skóry. Ponadto taki produkt nawilża, natłuszcza oraz chroni przed promieniowaniem UV.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.