Mówi: | Justyna Żerańska |
Funkcja: | specjalista ds. informacji technologiczno-naukowej |
Firma: | Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris |
Kosmetyki ekologiczne coraz częściej wybierane przez Polki
– W Polsce nie do końca rozumiemy, czym są kosmetyki ekologiczne. Często mianem kosmetyków eko nazywane są kosmetyki, które po prostu zawierają surowce pochodzenia roślinnego. Wszystko wynika z braku definicji prawnej na temat tego, czym jest kosmetyk ekologiczny – zauważa Justyna Żerańska, specjalista ds. informacji technologiczno-naukowej z Laboratorium Dr Irena Eris.
Coraz częściej na sklepowych półkach pojawiają się kosmetyki z informacją, że badania nad ich recepturą trwały dziesiątki lat i produkty te zostały opatentowane. Są to często kosmetyki bardzo nowoczesne i zaawansowane technologicznie.
– Najczęściej w takich produktach pojawiają się peptydy. Na początku były to peptydy o działaniu przeciwstarzeniowym, natomiast obecnie pojawiają się peptydy o działaniu przeciwbakteryjnym i antycellulitowym – podkreśla specjalistka Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.
Trend high-tech jest już coraz bardziej widoczny, podobnie jak multifunkcyjność kosmetyków.
– Mamy jeden produkt, który zaspokaja potrzebę naszej skóry całkowicie. Przykładem takich produktów mogą być BB kremy – wyjaśnia Justyna Żerańska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Są to produkty, które łączą funkcje zarówno kremu, jak i podkładu, ponieważ zawierają w swoim składzie pigmenty, które wyrównują koloryt skóry. Ponadto taki produkt nawilża, natłuszcza oraz chroni przed promieniowaniem UV.
Czytaj także
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-09-18: Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-27: Unijne przepisy przyspieszają zieloną transformację branży kosmetycznej. Zielony Ład może zmniejszyć konkurencyjność europejskich producentów
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2023-11-16: Diagności laboratoryjni apelują o zmiany w przepisach regulujących wykonywanie zawodu. Ustawa ma raptem rok, ale jest w niej szereg nieścisłości
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.