Mówi: | Monika Zwolińska |
Funkcja: | współorganizatorka |
Firma: | Restaurant Week Polska |
Rusza wiosenna edycja Restaurant Week. Trzydaniowy obiad lub kolację w najlepszych restauracjach w Polsce będzie można zjeść za 39 zł
1 kwietnia rozpoczyna się wiosenna edycja znanego festiwalu Restaurant Week. Potrwa on dziesięć dni, a udział w nim wezmą restauracje z dziewięciu miast Polski, m.in. Warszawy, Łodzi, Poznania i Lublina. W ramach festiwalu miłośnicy dobrej kuchni będą mogli zjeść trzydaniowy obiad lub kolację w cenie 39 zł, a także wziąć udział w warsztatach kulinarnych.
Rynek restauracyjny w Polsce coraz bardziej się rozwija. Z danych Restaurant Week wynika, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba restauracji wzrosła o blisko 56 proc. Chodzenie do restauracji staje się coraz bardziej popularne, tylko w ciągu minionego roku o 10 proc. zmalała liczba Polaków nigdy niejadających poza domem. Do tego zjawiska nawiązuje hasło przewodnie wiosennej, szóstej już edycji Restaurant Week: Kwitnąca Scena Restauracyjna. Odbędzie się ona w dniach 1–10 kwietnia. Rezerwacje stolików są dostępne na stronie www.restaurantweek.pl.
– Restaurant Week to festiwal najlepszych restauracji. Zbieramy najlepsze restauracje z całej Polski i zapraszamy do nich naszych gości, którzy mają szansę spróbować popisowych dań – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Monika Zwolińska, współorganizatorka Restaurant Week Polska.
W 6. edycji festiwalu weźmie udział 250 restauracji z dziewięciu miast Polski, m.in. Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Łodzi i Lublina. Wśród nich znajdują się ekskluzywne lokale, które mogą się poszczycić międzynarodową renomą, np. odznaczeniami Michelin Bib Gourmand jak Brasserie Warszawska. Z samej Warszawy do udziału w festiwalu przystąpiło sześćdziesiąt restauracji.
– W ramach warszawskiego Restaurant Week będziecie mogli państwo spróbować trzydaniowego doświadczenia restauracyjnego w takich restauracjach, jak np. Marconi, Le Victoria Brasserie Moderne w Sofitelu, Der Elefant, Chianti, El Popo, Meltemi, Santorini – mówi Monika Zwolińska.
Udział w festiwalu to restauracji doskonałą okazja do wypromowania marki i zdobycia nowych bywalców. Gościom pozwala natomiast spróbować nowych smaków w przystępnej cenie. W ramach Restaurant Week odbywa się także wiele wydarzeń towarzyszących, których celem jest przybliżenie uczestnikom kultury stołu, tradycji kulinarnych i technik gotowania. Goście mogą wziąć udział m.in. w warsztatach kulinarnych lub somelierskich. Pełną listę warszawskich wydarzeń można znaleźć na stronie www.restaurantweek.pl/wydarzenia/warszawa/.
Główne, ogólnopolskie edycje Restaurant Week organizowane są dwa razy w roku: wiosną i jesienią. Poza tym organizowane są także mniejsze festiwale jak np. warszawski Azja Restaurant Weekend, który odbył się w lutym tego roku. Kolejną edycją będzie Kids Restaurant Week, którego tematem przewodnim będzie edukacja restauracyjna dzieci. Festiwal ten potrwa od 1 do 5 czerwca.
Czytaj także
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2025-01-03: Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
- 2024-12-06: Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
- 2024-11-28: Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
- 2024-11-25: Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-10-14: Margaret: 15 listopada wydaję kontynuację albumu „Siniaki i cekiny”. Zamykam to wszystko klamrą i czuję, że to otworzy mi drzwi na nowe
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-05-31: Martyna Wojciechowska: Mamy tematy do „Kobiety na krańcu świata” na kolejnych 15 sezonów. Część bohaterek nie wie o moim istnieniu, ale ja je od dawna obserwuję
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.