Newsy

Rusza wiosenna edycja Restaurant Week. Trzydaniowy obiad lub kolację w najlepszych restauracjach w Polsce będzie można zjeść za 39 zł

2016-03-30  |  06:20
Mówi:Monika Zwolińska
Funkcja:współorganizatorka
Firma:Restaurant Week Polska
  • MP4
  • 1 kwietnia rozpoczyna się wiosenna edycja znanego festiwalu Restaurant Week. Potrwa on dziesięć dni, a udział w nim wezmą restauracje z dziewięciu miast Polski, m.in. Warszawy, Łodzi, Poznania i Lublina. W ramach festiwalu miłośnicy dobrej kuchni będą mogli zjeść trzydaniowy obiad lub kolację w cenie 39 zł, a także wziąć udział w warsztatach kulinarnych. 

    Rynek restauracyjny w Polsce coraz bardziej się rozwija. Z danych Restaurant Week wynika, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba restauracji wzrosła o blisko 56 proc. Chodzenie do restauracji staje się coraz bardziej popularne, tylko w ciągu minionego roku o 10 proc. zmalała liczba Polaków nigdy niejadających poza domem. Do tego zjawiska nawiązuje hasło przewodnie wiosennej, szóstej już edycji Restaurant Week: Kwitnąca Scena Restauracyjna. Odbędzie się ona w dniach 1–10 kwietnia. Rezerwacje stolików są dostępne na stronie www.restaurantweek.pl.

    – Restaurant Week to festiwal najlepszych restauracji. Zbieramy najlepsze restauracje z całej Polski i zapraszamy do nich naszych gości, którzy mają szansę spróbować popisowych dań – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Monika Zwolińska, współorganizatorka Restaurant Week Polska. 

    W 6. edycji festiwalu weźmie udział 250 restauracji z dziewięciu miast Polski, m.in. Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Łodzi i Lublina. Wśród nich znajdują się ekskluzywne lokale, które mogą się poszczycić międzynarodową renomą, np. odznaczeniami Michelin Bib Gourmand jak Brasserie Warszawska. Z samej Warszawy do udziału w festiwalu przystąpiło sześćdziesiąt restauracji.

    – W ramach warszawskiego Restaurant Week będziecie mogli państwo spróbować trzydaniowego doświadczenia restauracyjnego w takich restauracjach, jak np. Marconi, Le Victoria Brasserie Moderne w Sofitelu, Der Elefant, Chianti, El Popo, Meltemi, Santorini – mówi Monika Zwolińska. 

    Udział w festiwalu to restauracji doskonałą okazja do wypromowania marki i zdobycia nowych bywalców. Gościom pozwala natomiast spróbować nowych smaków w przystępnej cenie. W ramach Restaurant Week odbywa się także wiele wydarzeń towarzyszących, których celem jest przybliżenie uczestnikom kultury stołu, tradycji kulinarnych i technik gotowania. Goście mogą wziąć udział m.in. w warsztatach kulinarnych lub somelierskich. Pełną listę warszawskich wydarzeń można znaleźć na stronie www.restaurantweek.pl/wydarzenia/warszawa/.

    Główne, ogólnopolskie edycje Restaurant Week organizowane są dwa razy w roku: wiosną i jesienią. Poza tym organizowane są także mniejsze festiwale jak np. warszawski Azja Restaurant Weekend, który odbył się w lutym tego roku. Kolejną edycją będzie Kids Restaurant Week, którego tematem przewodnim będzie edukacja restauracyjna dzieci. Festiwal ten potrwa od 1 do 5 czerwca.

     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Bankowość

    Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

    Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

    Konsument

    Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

    64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.