Newsy

Jutro premiera spektaklu „ZUS, czyli Zalotny Uśmiech Słonia” z Samborem Czarnotą i Katarzyna Pakosińską

2014-03-21  |  06:08
Sambor Czarnota i Katarzyna Pakosińska wystąpią w spektaklu „ZUS, czyli Zalotny Uśmiech Słonia”. Sztuka opowiada o mężczyźnie, który po utracie pracy zaczyna otrzymywać na swoje konto różne formy finansowego wsparcia. Premiera jutro w stołecznym w Teatrze Kamienica.

Fabuła „ZUS, czyli Zalotny Uśmiech Słonia” osadzona jest we współczesnych realiach, gdzie w biurokratycznych absurdach widz odnajdzie odbicie własnych problemów z urzędami. Spektakl utrzymany jest w tonie komedii z elementami czarnego humoru. Nie zabraknie też wątku miłosnego. Obok reżysera Emiliana Kamińskiego na scenie wystąpi m.in.: Katarzyna Pakosińska, Krystyna Tkacz, Dorota Kamińska oraz Sambor Czarnota.

Moja rola wymaga dużej sprawności warsztatowej aktora. Mój bohater jest hochsztaplerem, ale robi to wszystko dla ukochanej kobiety, bo nie może znaleźć normalnej pracy. Jest inny niż postaci, które grałem do tej pory, bardzo energetyczny, przebiegły, wymagający dużego sprytu, wdzięku, lekkości – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Sambor Czarnota, odtwórca głównej roli Eryka Słonia.

Twórcy spektaklu demaskują absurd i biurokrację urzędów. Główny bohater traci pracę w Boże Narodzenie i przez przypadek odkrywa, że do mieszkania kolegi przychodzi zasiłek, którego nikt nie odbiera. Postanawia więc podać się za przyjaciela, by otrzymać pieniądze.

Mój bohater uważa, że wkrótce znajdzie pracę i wróci do normalnego życia. Kiedy mu się nie udaje, postanawia udawać, że jest chory. Wtedy dostaje kolejne zapomogi i jego sytuacja powoli wymyka mu się spod kontroli. Decyduje więc, że musi zacząć uśmiercać fikcyjne osoby, na które brał zasiłki. To punkt wyjścia do wielu zabawnych sytuacji – dodaje aktor.

W rolę zakochanej do szaleństwa żony głównego bohatera wciela się Katarzyna Pakosińska.

Tina to typ dziewczyny z klasą, bardzo pogodnej, promiennej, ale sytuacja, w którą zostaje wplątana, nie jest dla niej jasna, przez to zaczyna pokazywać swój temperament. Mam nadzieję, że będzie to pięknie widać w trakcie spektaklu. Bardzo się cieszę, że mogę zagrać taką bohaterkę, ponieważ nigdy nie miałam okazji na pokazanie tak ogromnej siły na scenie – mówi Katarzyna Pakosińska.

Aktorka przyznaje, że na początku obawiała się, że między nią a jej partnerem Samborem Czarnotą nie będzie odpowiedniej dynamiki, emocji.

Początki nie były łatwe. Podczas pierwszej próby pomyślałam, że nie chcę współpracować z Samborem. Byłam na niego zła i czułam, że nie iskrzy między nami, w dodatku upuściłam na niego wieszak. Szczerze mówiąc do tej pory się z tego śmiejemy. Sambor nie jest srogi ani nie ma niczego niepokojącego w oczach, jest po prostu cudnym, cudownym, wrażliwym, romantycznym facetem. Mam nadzieję, że publiczność będzie dobrze się bawić w trakcie spektaklu – mówi aktorka.

Premiera spektaklu „ZUS, czyli Zalotny Uśmiech Słonia” w sobotę 22 marca w teatrze Kamienica w Warszawie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.