Newsy

Katarzyna Zielińska: Bycie aktorką i producentką jednocześnie nie jest łatwe. Ale jestem zawziętą góralką, trudy mnie mobilizują

2019-01-11  |  06:18

Już jutro na deskach Teatru Roma odbędzie się premiera kolejnego spektaklu wyprodukowanego przez Katarzynę Zielińską. Wystawienie musicalu „Nowy Jork. Prohibicja” było jej marzeniem, choć połączenie roli aktorki i producentki nie było łatwe. Najpoważniejsze problemy przy każdej tego typu produkcji to znalezienie ciekawego scenariusza, przekonanie do pomysłu aktorów i dyrektora teatru oraz znalezienie sponsorów. Gwiazda twierdzi jednak, że trudności ją mobilizują, a jeśli czegoś naprawdę pragnie, robi wszystko, by osiągnąć cel.

W roli producentki teatralnej Katarzyna Zielińska zadebiutowała w 2012 roku. Z Kacprem Kuszewskim stworzyła wówczas musical „Berlin, czwarta rano”, w którym wystąpili również Anna Głogowska i Rafał Maserak. Dwa lata później gwiazda wyprodukowała spektakl „Sofia de Magico”, którego fabuła oparta została na prozie Aglay Veteranyi i Rolanda Topora, a którą wzbogacały piosenki grupy Tiger Lillies. W najbliższą sobotę, również na deskach warszawskiego Teatru Roma, odbędzie się premiera kolejnego musicalu w jej produkcji, zatytułowanego „Nowy Jork. Prohibicja”. Katarzyna Zielińska występuje w każdym ze swoich spektakli, choć nie ukrywa, że łączenie roli aktorki i producentki nie jest łatwe.

– To jest bardzo trudna sprawa, ale mnie mobilizują takie trudy i jak już sobie coś wymarzę i pomyślę w domu „muszę to zrobić”, to już potem nie ma odwrotu i doprowadzam do celu. Jestem zawzięta, jestem taka góralka, jak powiem „muszę to zrobić”, to po prostu spełniam swoje marzenia – mówi gwiazda agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Katarzyna Zielińska nie ukrywa, że rola producenta wymaga dużego nakładu pracy. Do niej należy znalezienie ciekawego scenariusza, skompletowanie obsady aktorskiej, przekonanie dyrektora danego teatru, że spektakl ma szanse na sukces, a także zsynchronizowanie dogodnych dla wszystkich terminów. Jej zadaniem jest ponadto znalezienie sponsorów. Gwiazda podkreśla, że jej pomysł nie zawsze znajduje uznanie podczas pierwszej rozmowy z potencjalnymi współpracownikami.

To są setki spotkań, tysiące telefonów, potem namówić aktorów do tego, że to jest właśnie ten projekt, w którym weźmiesz udział i w tym roku to będzie główną twoją rolą, i będziesz miał frajdę z tego. Zawsze zamykam oczy, mówię: dobra, dam radę, musi się udać – mówi Katarzyna Zielińska.

Ogromnym wsparciem jest dla gwiazdy jej ojciec oraz mąż – obaj motywują ją do pracy i zachęcają do rozwijania skrzydeł i spełniania marzeń. Aktorka jest zdania, że znajduje się obecnie na bardzo dobrym etapie życia, najlepszym do wyprodukowania spektaklu takiego jak „Nowy Jork. Prohibicja” – dziesięć lat wcześniej byłoby na to zbyt wcześnie, obecnie zaś, tuż przed 40. urodzinami, czuje się całkowicie gotowa.

To jest teraz dobry czas na „Nowy Jork…”, kiedy więcej potrafię, mam większą świadomość ciała, większą świadomość dźwięku, tego, co chcę pokazać, co kocham, czego nie chcę robić w życiu, bo są też takie rzeczy – mówi Katarzyna Zielińska.

„Nowy Jork. Prohibicja” to opowieść o amerykańskiej metropolii jako mieście grzechu rządzonym przez mafię, jazz oraz nielegalny biznes alkoholowy. W spektaklu wykorzystane zostały autentyczne piosenki z lat 20. oraz utwory napisane specjalnie na potrzeby tego musicalu. Za scenariusz i reżyserię odpowiedzialny był Łukasz Czuj, choreografie stworzyła Paulina Andrzejewska-Damięcka, kostiumy i scenografia natomiast są dziełem Macieja Chojnackiego. Na scenie oglądać można Kacpra Kuszewskiego, Rafała Królikowskiego, Ewę Konstancję Bułhak, Magdalenę Smalarę, Marcina Przybylskiego oraz Katarzynę Zielińską. 

Tutaj też odszufladkowuję siebie, że nie jestem tylko tą aktorką serialową, co bardzo kocham i doceniam, natomiast też chcę grać w teatrze w takich rzeczach, w których wiem, że się mogę pokazać, mogę pokazać swój temperament, swój talent i robić to z sercem – mówi gwiazda.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.