Mówi: | Katarzyna Zielińska |
Funkcja: | aktorka |
Katarzyna Zielińska: Bycie aktorką i producentką jednocześnie nie jest łatwe. Ale jestem zawziętą góralką, trudy mnie mobilizują
Już jutro na deskach Teatru Roma odbędzie się premiera kolejnego spektaklu wyprodukowanego przez Katarzynę Zielińską. Wystawienie musicalu „Nowy Jork. Prohibicja” było jej marzeniem, choć połączenie roli aktorki i producentki nie było łatwe. Najpoważniejsze problemy przy każdej tego typu produkcji to znalezienie ciekawego scenariusza, przekonanie do pomysłu aktorów i dyrektora teatru oraz znalezienie sponsorów. Gwiazda twierdzi jednak, że trudności ją mobilizują, a jeśli czegoś naprawdę pragnie, robi wszystko, by osiągnąć cel.
W roli producentki teatralnej Katarzyna Zielińska zadebiutowała w 2012 roku. Z Kacprem Kuszewskim stworzyła wówczas musical „Berlin, czwarta rano”, w którym wystąpili również Anna Głogowska i Rafał Maserak. Dwa lata później gwiazda wyprodukowała spektakl „Sofia de Magico”, którego fabuła oparta została na prozie Aglay Veteranyi i Rolanda Topora, a którą wzbogacały piosenki grupy Tiger Lillies. W najbliższą sobotę, również na deskach warszawskiego Teatru Roma, odbędzie się premiera kolejnego musicalu w jej produkcji, zatytułowanego „Nowy Jork. Prohibicja”. Katarzyna Zielińska występuje w każdym ze swoich spektakli, choć nie ukrywa, że łączenie roli aktorki i producentki nie jest łatwe.
– To jest bardzo trudna sprawa, ale mnie mobilizują takie trudy i jak już sobie coś wymarzę i pomyślę w domu „muszę to zrobić”, to już potem nie ma odwrotu i doprowadzam do celu. Jestem zawzięta, jestem taka góralka, jak powiem „muszę to zrobić”, to po prostu spełniam swoje marzenia – mówi gwiazda agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Katarzyna Zielińska nie ukrywa, że rola producenta wymaga dużego nakładu pracy. Do niej należy znalezienie ciekawego scenariusza, skompletowanie obsady aktorskiej, przekonanie dyrektora danego teatru, że spektakl ma szanse na sukces, a także zsynchronizowanie dogodnych dla wszystkich terminów. Jej zadaniem jest ponadto znalezienie sponsorów. Gwiazda podkreśla, że jej pomysł nie zawsze znajduje uznanie podczas pierwszej rozmowy z potencjalnymi współpracownikami.
– To są setki spotkań, tysiące telefonów, potem namówić aktorów do tego, że to jest właśnie ten projekt, w którym weźmiesz udział i w tym roku to będzie główną twoją rolą, i będziesz miał frajdę z tego. Zawsze zamykam oczy, mówię: dobra, dam radę, musi się udać – mówi Katarzyna Zielińska.
Ogromnym wsparciem jest dla gwiazdy jej ojciec oraz mąż – obaj motywują ją do pracy i zachęcają do rozwijania skrzydeł i spełniania marzeń. Aktorka jest zdania, że znajduje się obecnie na bardzo dobrym etapie życia, najlepszym do wyprodukowania spektaklu takiego jak „Nowy Jork. Prohibicja” – dziesięć lat wcześniej byłoby na to zbyt wcześnie, obecnie zaś, tuż przed 40. urodzinami, czuje się całkowicie gotowa.
– To jest teraz dobry czas na „Nowy Jork…”, kiedy więcej potrafię, mam większą świadomość ciała, większą świadomość dźwięku, tego, co chcę pokazać, co kocham, czego nie chcę robić w życiu, bo są też takie rzeczy – mówi Katarzyna Zielińska.
„Nowy Jork. Prohibicja” to opowieść o amerykańskiej metropolii jako mieście grzechu rządzonym przez mafię, jazz oraz nielegalny biznes alkoholowy. W spektaklu wykorzystane zostały autentyczne piosenki z lat 20. oraz utwory napisane specjalnie na potrzeby tego musicalu. Za scenariusz i reżyserię odpowiedzialny był Łukasz Czuj, choreografie stworzyła Paulina Andrzejewska-Damięcka, kostiumy i scenografia natomiast są dziełem Macieja Chojnackiego. Na scenie oglądać można Kacpra Kuszewskiego, Rafała Królikowskiego, Ewę Konstancję Bułhak, Magdalenę Smalarę, Marcina Przybylskiego oraz Katarzynę Zielińską.
– Tutaj też odszufladkowuję siebie, że nie jestem tylko tą aktorką serialową, co bardzo kocham i doceniam, natomiast też chcę grać w teatrze w takich rzeczach, w których wiem, że się mogę pokazać, mogę pokazać swój temperament, swój talent i robić to z sercem – mówi gwiazda.
Czytaj także
- 2024-11-08: Katarzyna Ankudowicz: Jestem zdruzgotana i przerażona, że Donald Trump został prezydentem. On przecież się chwali, że Putin to jego najlepszy kumpel
- 2024-11-20: Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
- 2024-11-05: Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
- 2024-09-16: Katarzyna Cichopek: Wróciłam do Polsatu jak do domu, gdzie wszystkich doskonale znam. Te 14 lat mojej nieobecności minęło jak 5 minut
- 2024-09-04: Katarzyna Cichopek: Jestem bardzo empatyczną osobą i chłonę emocje innych jak gąbka. Bardzo przeżywam historie bohaterów mojego programu
- 2024-06-26: Katarzyna Dowbor: Kocham Andaluzję. Z przyjemnością jeżdżę tam na wakacje do domu moich dzieci
- 2024-07-19: Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.