Newsy

Total look najważniejszym trendem modowym na przyszły rok

2014-04-23  |  06:15
Nadchodzi moda na total look. Na przyszły rok projektanci i sklepy odzieżowe przygotowują w ofercie już nie tylko pojedyncze elementy garderoby wpisujące się w obowiązujące trendy, lecz także całe zestawy – od butów, przez bluzki, sukienki i spodnie, na dodatkach kończąc. Total look pojawia się m.in. u polskiej projektantki Katarzyny Łęckiej, która proponuje zestawy inspirowane dwoma miastami: Londynem i Florencją.

Total look pojawia się już w obecnym sezonie wiosenno-letnim, przede wszystkim pod postacią białych zestawów. W kolejnych sezonach będzie obowiązywał w różnych zestawach kolorystycznych, głównie, choć nie tylko, będzie tworzony przy użyciu gładkich tkaninach. Najmodniejsze – białe i szare zestawy pojawiają się u Victorii Beckham, Ralpha Laurena, Donny Karan czy Marissy Webb.

Total look w wersji wzorzystej można natomiast spotkać m.in. u polskiej projektantki Katarzyny Łęckiej. Jej propozycje na jesień i zimę 2015 zostały pokazane podczas tegorocznego Tygodnia Mody w Nowym Jorku. Kolekcja „Time Machine” to podróż po najbliższych projektantce miastach oraz inspirujących ją dekadach pierwszej połowy XX wieku.

Jak widzimy na printach, są to wzory na przykład z Londynu, szarości. Takie cieplejsze kolory to Florencja. Trochę takich detali na płaszczach to jest właśnie architektura florencka. Zaczynamy od lat 20. Później są rozkloszowane spódnice à la lata 40. To jest taki przekrój historii – opowiada projektantka Katarzyna Łęcka w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

U projektantki można znaleźć nie tylko pojedyncze elementy garderoby, lecz także całe zestawy strojów – zaczynając od okryć wierzchnich, przez sukienki, aż po buty i paski.  Ubrania i akcesoria  zostały tak zaprojektowane, aby tworzyły jeden spójny komplet.

– Tak naprawdę ubieramy osobę od stóp do głów, więc mamy buty, które są wykonane z tych samych skór co paski. Dodatki na płaszczach to bardzo często te same motywy, które pojawiają się na butach, tak, że to wszystko tworzy całość – mówi projektantka.

Kolekcje Katarzyny Łęckiej powstają z włoskich materiałów i skór. Są one produkowane we Włoszech, w Anglii i Polsce. Jej ubrania można kupić m.in. w stacjonarnym sklepie w Kielcach, rodzinnym mieście projektantki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.