Newsy

Kajetan Góra walczy z rasizmem poprzez kolekcję fryzur. Zainspirowała go Ola Szwed

2014-01-16  |  06:50
Kajetan Góra jest jednym z najpopularniejszych w Polsce stylistów fryzur. Czeszą się u niego gwiazdy, stylizuje fryzury aktorów z Teatru Roma, bierze udział w licznych projektach modowych. W lutym będziemy mogli oglądać efekty jego pracy nad fryzurami ślubnymi. Artysta porusza w sesji tematykę tolerancji i rasizmu, dlatego profesjonalne modelki prezentujące jego pomysły na stylizacje ślubne będą różnych narodowości.
 
– Przy każdej sesji „Kolekcje fryzur ślubnych” poruszam jakąś tematykę. W tamtym roku zająłem się kwestią seksualności, a w tym roku poruszam tematykę rasizmu. Współpracuję z Olą Szwed. Opowiedziała mi wiele historii, które były przykre. Niestety - XXI wiek, ale jednak nie wszyscy poszli do przodu. Dlatego staram się moimi sesjami ślubnymi wspomagać akcję walki z nietolerancją – opowiada agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kajetan Góra.

Artysta od lat interesuje się modą ślubną, ale planowane przez niego sesje zdjęciowe mają głęboki przekaz. 

– Temat będzie poruszony najprościej, jak można to pokazać. Właśnie najprostszy przekaz jest najsilniejszy. Będzie to zestawienie dwóch osób do zdjęcia, różne kolory skóry i narodowości  – zdradza kulisy sesji Kajetan Góra.

Nie tylko Góra wspiera walkę z nietolerancją i rasizmem. Marka Benetton od lat stawia na modelki i modeli o różnym kolorze skóry. United Colors od Benetton słynie z kampanii zatrudniających ludzi różnych narodowości, którzy mają zwracać uwagę na problemy związane z rasizmem.
 
Kajetan Góra prowadzi własne atelier, sklep i wypożyczalnię peruk. Stylista fryzur współpracuje z Teatrem Roma, gdzie odpowiada za stylizacje aktorów, czesał uczestników The Voice of Poland oraz takie gwiazdy, jak: Edyta Górniak, Natalia Siwiec, Faye Dunaway, Alicja Bachleda-Curuś, Ola Szwed i Katarzyna Zielińska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.