Mówi: | Dorota Wodzińska |
Funkcja: | międzynarodowy instruktor fryzjerstwa, stylistka fryzur gwiazd |
W karnawałowych trendach fryzjerskich dominują luz i odważne kolory
W karnawale 2014 popularna jest fryzura o nazwie bob. Lansuje ją od dawna Anna Wintour. Ostatnio na odważne cięcie zdecydowała się także Kelly Osbourne. W wieczorowych upięciach dominują luźne koki. Za wzór stawiane są tutaj fryzury księżnej Catherine.
– Upięcia w stylu księżnej Cambridge to włosy luźno podpięte do tyłu. Jest to misternie ułożony maleńki koczek. Wszystko ma sprawiać wrażenie, że zrobiła to sama. Oczywiście sama tego nie robi, ale tak musi być uczesana, żeby nie było tam widać pracy fryzjera. Fryzura zrobiła szał w Anglii. Fryzjerska moda również podchwyciła te upięcia – tłumaczy początki trendu na koki stylistka.
W dodatkach do fryzur obowiązuje minimalizm. Brokat i kolorowy lakier wyszły z mody na rzecz żelu i nabłyszczaczy.
– Najbardziej modny jest efekt shine, czyli włosy, które mają połysk. Stąd również modne są stylizacje na żel, tak, aby włosy świeciły się. Jakiekolwiek brokaty kolorowe są niemodne. Za to modne są kolorowe włosy. Panie mogą używać produktów do 6 myć, czyli nieinwazyjnych. Można się tymi kolorami bawić do woli – poleca Dorota Wodzińska. – Jeżeli zaś chodzi o dodatki w uczesaniach na karnawał 2014, styliści proponują tylko i wyłącznie opaski.
Upięcie modnego koka w domowych warunkach nie jest trudne, stąd wiele Polek decyduje się na taką fryzurę. Bycie trendy nie wymaga wizyty w salonie fryzjerskim oraz wielkiego nakładu w postaci lakieru, wsuwek, spinek czy używania profesjonalnego sprzętu do kręcenia lub prostowania włosów.
– Dzielimy głowę na trzy warstwy, włosy z tyłu spinamy w koczek. Jeżeli włosów jest mało, polecam użyć wypełniacz, którym pięknie owija się włosy i chowa go, by nic nie było widać. Stwarza to efekt volume. Włosy po bokach spinamy do tyłu. Możemy je wcześniej zrolować lub wywinąć na zewnątrz. Możemy upiąć z nich warkocz, który później rozluźnimy tak, aby stworzyć efekt misterności i tak zwanej lekkości, aby ta fryzura nie wyglądała jak kiedyś w latach 80., gdzie była spięta, mocna, wylakierowana i naciągnięta – tłumaczy stylistka.
Czytaj także
- 2024-08-20: Naukowcy pracują nad nową terapią w walce z łysieniem androgenowym. Lek jest obecny w ludzkim DNA
- 2024-04-03: Monika Richardson: Nowy kolor włosów to nowa energia. Dzisiaj jestem ruda, ale jutro może wrócę do fioletowych
- 2023-08-07: Naukowcy odkryli, dlaczego miejsca z przebarwieniami są bardziej owłosione. To otwiera nowe możliwości w leczeniu wypadania włosów [DEPESZA]
- 2022-05-12: Sylwia Gliwa: Wyzywające zdjęcia na Instagramie to element autokreacji, chęci zwrócenia na siebie uwagi: popatrzcie, mam z tyłu coś fajnego. Patrzą, lajkują, opisują, więc jest cool
- 2021-10-25: Daria Zawiałow nagrała cover przeboju Haliny Frąckowiak „Serca gwiazd”. „Praca nad coverem jest trudniejsza niż nad swoim autorskim utworem”
- 2020-07-17: Zenek Martyniuk o swojej recepcie na sukces: Nie rozgraniczam gatunków muzycznych. Nagrywam piosenki, które wpadają w ucho
- 2020-07-02: Michał Piróg: Nienawidziłem kręconych włosów, więc przez 20 lat prostowałem je keratyną. Teraz stwierdziłem, że zaryzykuję
- 2020-06-24: Salony fryzjerskie w czasie lockdownu [przebitki]
- 2020-05-28: Stres związany z pandemią koronawirusa może powodować łysienie. W ostatnim czasie do trychologów zgłasza się coraz więcej osób z tym problemem
- 2020-06-19: Ponad 80 proc. Polaków obawia się utraty włosów. Mimo to osoby z problemami zbyt późno trafiają do specjalistów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.