Newsy

W karnawałowych trendach fryzjerskich dominują luz i odważne kolory

2014-01-14  |  06:50
Mówi:Dorota Wodzińska
Funkcja:międzynarodowy instruktor fryzjerstwa, stylistka fryzur gwiazd
  • MP4
  • W tym sezonie w koloryzacji włosów przeważa styl ombre, dominują cięcia na boba, a w upięciach misternie ułożone, ale luźne koki. Należy unikać brokatów, kolorowych lakierów oraz dodatków do fryzur. Jedyne, co można dołączyć do fryzury, to opaska.

    W doborze fryzury Polki często sugerują się trendami, które lansują gwiazdy. Przy długich włosach stawia się na koloryzacje w stylu ombre, którą promują Edyta Górniak, Marina Łuczenko, Weronika Rosati, Maja Sablewska czy Sarah Jessica Parker. Ombre, czyli przejście kolorów, charakteryzuje się kilkucentymetrowymi odrostami zwykle w ciemnym kolorze i jasnymi końcówkami. Eksperci przekonują, że w trwającym karnawale popularniejsze będą odważne kolory, jak różowy, zielony, niebieski.

    Wracamy do "crazy color" na głowie  – mówi Dorota Wodzińska, międzynarodowy instruktor fryzjerstwa, stylistka fryzur gwiazd.

    W karnawale 2014 popularna jest fryzura o nazwie bob. Lansuje ją od dawna Anna Wintour. Ostatnio na odważne cięcie zdecydowała się także Kelly Osbourne. W wieczorowych upięciach dominują luźne koki. Za wzór stawiane są tutaj fryzury księżnej Catherine.

    Upięcia w stylu księżnej Cambridge to włosy luźno podpięte do tyłu. Jest to misternie ułożony  maleńki koczek. Wszystko ma sprawiać wrażenie, że zrobiła to sama. Oczywiście sama tego nie robi, ale tak musi być uczesana, żeby nie było tam widać pracy fryzjera. Fryzura zrobiła szał w Anglii. Fryzjerska moda również podchwyciła te upięcia – tłumaczy początki trendu na koki stylistka.

    W dodatkach do fryzur obowiązuje minimalizm. Brokat i kolorowy lakier wyszły z mody na rzecz żelu i nabłyszczaczy.

    Najbardziej modny jest efekt shine, czyli włosy, które mają połysk. Stąd również modne są stylizacje na żel, tak, aby włosy świeciły się. Jakiekolwiek brokaty kolorowe są niemodne. Za to modne są kolorowe włosy. Panie mogą używać produktów do 6 myć, czyli nieinwazyjnych. Można się tymi kolorami bawić do woli – poleca  Dorota Wodzińska. – Jeżeli zaś chodzi o dodatki w uczesaniach na karnawał 2014, styliści proponują tylko i wyłącznie opaski.

    Upięcie modnego koka w domowych warunkach nie jest trudne, stąd wiele Polek decyduje się na taką fryzurę. Bycie trendy nie wymaga wizyty w salonie fryzjerskim oraz wielkiego nakładu w postaci lakieru, wsuwek, spinek czy używania profesjonalnego sprzętu do kręcenia lub prostowania włosów.

    Dzielimy głowę na trzy warstwy, włosy z tyłu spinamy w koczek. Jeżeli włosów jest mało, polecam użyć wypełniacz, którym pięknie owija się włosy i chowa go, by nic nie było widać. Stwarza to efekt volume. Włosy po bokach spinamy do tyłu. Możemy je wcześniej zrolować lub wywinąć na zewnątrz. Możemy upiąć z nich warkocz, który później rozluźnimy tak, aby stworzyć efekt misterności i tak zwanej lekkości, aby ta fryzura nie wyglądała jak kiedyś w latach 80., gdzie była spięta, mocna, wylakierowana i naciągnięta – tłumaczy stylistka.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Żywienie

    Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

    Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.