Mówi: | Magdalena Hasiak |
Funkcja: | projektantka i koordynatorka kolekcji QUIOSQUE |
W sezonie wiosennym obowiązuje moda na cebulkę. Można łączyć żakiety z sukienkami, tunikami czy luźnymi T-shirtami
Wygodne tuniki zestawione ze spodniami, sukienki w geometryczne wzory lub w kwiatowe printy, luźne żakiety do T-shirtów, a także dżins przeplatający się z dzianiną to najważniejsze trendy tego sezonu według ekspertów marki Quiosque. Znawcy mody radzą, by czerń, biel i granat łączyć z intensywnymi, soczystymi kolorami, dzięki czemu stylizacje nabiorą oryginalnego charakteru. Całość warto podkreślać wyrafinowanymi dodatkami, choćby biżuterią w stylu boho.
Sezon wiosenny to doskonała okazja do tego, by wprowadzić do stylizacji intensywne kolory – limonki, pomarańcze i zielenie. Poprzez umiejętne zestawianie ze sobą różnych części garderoby i kontrastowych barw można uzyskać niezwykle gustowne zestawienia, które sprawdzą się w wielu okolicznościach.
– Jest taki trend trochę cebulkowy, czyli na sukienkę zakładamy żakiet i jeżeli jest sukienka wzorzysta, to ten żakiet raz może być w kolorze kobaltowym, innym razem w białym i w zasadzie mamy dwie różne stylizacje na dwie różne okazje. Jest też trend na tuniki, to jest bardzo wygodne zastępstwo sukienki. Tunika jest po prostu uniwersalna, bo może być noszona do spodni czy legginsów, a uzupełniana wieloma dodatkami sprawdza się na wiele okazji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Magdalena Hasiak, projektantka i koordynatorka kolekcji Quiosque.
Magdalena Hasiak podkreśla, że jeden stylowy dodatek całkowicie może odmienić daną stylizację. Dlatego warto mieć w swojej szufladzie sporą kolekcję szali, apaszek i biżuterii tak, żeby móc swobodnie nimi żonglować w zależności od pory dnia i okazji.
– Biżuteria idzie w kierunku boho, jest bardziej delikatna, raczej dłuższa, wisząca, ale musimy też pamiętać o tym, że biżuterię warto dobierać do typu sylwetki, owalu twarzy i do tego, jaką mamy rzecz na sobie. Ta, która pasuje do klasycznej sukienki czy bluzki koszulowej, niekoniecznie sprawdzi się przy luźniejszym nadrukowanym T-shircie. Modne są oczywiście bransoletki, które tak szeleszczą, takie trochę hippisowskie – mówi Magdalena Hasiak.
Miłośniczki mody, które stawiają na ponadczasową elegancję, w tym sezonie mogą wybierać spośród bogatej oferty żakietów i sukienek.
– Żakiety trochę zmieniają formę i nie są już takie sztywne, tylko kubełkowe, otwarte, raczej luźniejsze i też noszone do luźniejszych spodni z koszulą czy do T-shirtu z nadrukiem. Są uniwersalne i pasują do wielu stylizacji. Polecam też sukienki zarówno gładkie, jak i kolorowe z nadrukami w kwiaty, w drobne biało-czarne desenie geometryczne albo w paski. To również są rzeczy, które się sprawdzają na wiele okazji – tłumaczy Magdalena Hasiak.
W tym sezonie króluje również dzianina i dżins w wydaniu boho. W niektórych kolekcjach te trendy się przenikają.
– U nas w kolekcji tej dzianiny jest bardzo dużo – i w tunikach, i w żakietach, i oczywiście w T-shirtach. I ta dzianina trochę ten dżins przypomina, czyli ma podobną strukturę, niebieski kolor i jest w kolekcji albo w wersji gładkiej, albo w wersji nadrukowanej, w takie trochę rustykalne wzory w intensywnych kolorach, czyli granat jest łączony z kobaltowym, pomarańczowym czy różowym – dodaje Magdalena Hasiak.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-05: Tomasz Jacyków: Uwielbiam upały, gdy ciepło wychodzi z betonu i pali siedzenie w rozgrzanym samochodzie. Na wakacje jeżdżę poza sezonem
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.