Newsy

W sezonie wiosennym obowiązuje moda na cebulkę. Można łączyć żakiety z sukienkami, tunikami czy luźnymi T-shirtami

2016-03-17  |  06:00

Wygodne tuniki zestawione ze spodniami, sukienki w geometryczne wzory lub w kwiatowe printy, luźne żakiety do T-shirtów, a także dżins przeplatający się z dzianiną to najważniejsze trendy tego sezonu według ekspertów marki Quiosque. Znawcy mody radzą, by czerń, biel i granat łączyć z intensywnymi, soczystymi kolorami, dzięki czemu stylizacje nabiorą oryginalnego charakteru. Całość warto podkreślać wyrafinowanymi dodatkami, choćby biżuterią w stylu boho.

Sezon wiosenny to doskonała okazja do tego, by wprowadzić do stylizacji intensywne kolory – limonki, pomarańcze i zielenie. Poprzez umiejętne zestawianie ze sobą różnych części garderoby i kontrastowych barw można uzyskać niezwykle gustowne zestawienia, które sprawdzą się w wielu okolicznościach.

Jest taki trend trochę cebulkowy, czyli na sukienkę zakładamy żakiet i jeżeli jest sukienka wzorzysta, to ten żakiet raz może być w kolorze kobaltowym, innym razem w białym i w zasadzie mamy dwie różne stylizacje na dwie różne okazje. Jest też trend na tuniki, to jest bardzo wygodne zastępstwo sukienki. Tunika jest po prostu uniwersalna, bo może być noszona do spodni czy legginsów, a uzupełniana wieloma dodatkami sprawdza się na wiele okazji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Magdalena Hasiak, projektantka i koordynatorka kolekcji Quiosque.

Magdalena Hasiak podkreśla, że jeden stylowy dodatek całkowicie może odmienić daną stylizację. Dlatego warto mieć w swojej szufladzie sporą kolekcję szali, apaszek i biżuterii tak, żeby móc swobodnie nimi żonglować w zależności od pory dnia i okazji.

Biżuteria idzie w kierunku boho, jest bardziej delikatna, raczej dłuższa, wisząca, ale musimy też pamiętać o tym, że biżuterię warto dobierać do typu sylwetki, owalu twarzy i do tego, jaką mamy rzecz na sobie. Ta, która pasuje do klasycznej sukienki czy bluzki koszulowej, niekoniecznie sprawdzi się przy luźniejszym nadrukowanym T-shircie. Modne są oczywiście bransoletki, które tak szeleszczą, takie trochę hippisowskie – mówi Magdalena Hasiak.

Miłośniczki mody, które stawiają na ponadczasową elegancję, w tym sezonie mogą wybierać spośród bogatej oferty żakietów i sukienek.

Żakiety trochę zmieniają formę i nie są już takie sztywne, tylko kubełkowe, otwarte, raczej luźniejsze i też noszone do luźniejszych spodni z koszulą czy do T-shirtu z nadrukiem. Są uniwersalne i pasują do wielu stylizacji. Polecam też sukienki zarówno gładkie, jak i kolorowe z nadrukami w kwiaty, w drobne biało-czarne desenie geometryczne albo w paski. To również są rzeczy, które się sprawdzają na wiele okazji – tłumaczy Magdalena Hasiak.

W tym sezonie króluje również dzianina i dżins w wydaniu boho. W niektórych kolekcjach te trendy się przenikają.

U nas w kolekcji tej dzianiny jest bardzo dużo – i w tunikach, i w żakietach, i oczywiście w T-shirtach. I ta dzianina trochę ten dżins przypomina, czyli ma podobną strukturę, niebieski kolor i jest w kolekcji albo w wersji gładkiej, albo w wersji nadrukowanej, w takie trochę rustykalne wzory w intensywnych kolorach, czyli granat jest łączony z kobaltowym, pomarańczowym czy różowym – dodaje Magdalena Hasiak.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Seriale

Inwestycje

Polski rynek sztuki wciąż mały i niedoszacowany w porównaniu z Europą i USA. Coraz częściej przyciąga jednak inwestorów i kolekcjonerów z zagranicy

W tym roku polski rynek obrotu dziełami sztuki ma szansę przekroczyć wartość 500 mln zł, ale wciąż jest to relatywnie niewiele w porównaniu z bardziej rozwiniętymi rynkami Europy Zachodniej czy Stanami Zjednoczonymi. Tam podobne obroty wypracowują nawet pojedyncze aukcje dzieł. W Polsce rynek sztuki jest wciąż mocno niedoszacowany, co czyni go atrakcyjnym dla zagranicznych inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, szukających ciekawych prac. – Za granicą polska sztuka jest postrzegana jako ta, która wciąż ma bardzo duży potencjał wzrostowy – mówi prezes DESA SA Juliusz Windorbski.

Muzyka

Krystian Ochman wydał swoją debiutancką płytę. To spełnienie marzeń zwycięzcy 11. edycji „The Voice of Poland”

Wnuk słynnego polskiego tenora Wiesława Ochmana i zwycięzca 11. edycji „The Voice of Poland” z dużą ekscytacją prezentuje swój debiutancki album zatytułowany po prostu „Ochman”. Na płycie znalazło się 11 utworów i nie mogło zabraknąć takich singli jak: „Światłocienie”, „Wielkie tytuły”, „Prometeusz”, „Wspomnienie”, „Ten sam ja” czy „Złodzieje wyobraźni”. Wokalista podkreśla, że wszystkie kompozycje mają wspólny mianownik, a każda z nich zawiera jego prywatne przemyślenia. Zaznacza też, że nagranie takiego krążka było jego marzeniem.