Newsy

Wielkanocne wyjazdy coraz popularniejsze wśród Polaków. Najczęściej wybierana destynacja to Rzym

2015-03-12  |  06:00

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzić Wielkanoc za granicą zamiast przy rodzinnym stole. Najpopularniejsze kierunki wyjazdów to europejskie stolice, głównie Rzym, Paryż i Londyn. Spragnieni słońca i ciepła Polacy chętnie wybierają także egzotyczne kurorty, np. w Maroku lub na Malcie. Przy organizacji wielkanocnych wyjazdów coraz więcej osób rezygnuje z pośrednictwa biur podróży i samodzielnie poszukuje przelotów i miejsc noclegowych.

Wyjazdy wielkanocne są zwykle kilkudniowe. Jeśli wypadają w drugiej połowie kwietnia, wyjazd może być łączony z majówką. Spośród wszystkich destynacji największą popularnością cieszą europejskie stolice, głównie Rzym. W Wiecznym Mieście odbywa się w tym czasie wiele nabożeństw, które przyciągają zwłaszcza pielgrzymów.

– Bardzo upodobaliśmy sobie Włochy. Dwa lata temu, rok temu i w tym roku najpopularniejszym kierunkiem wśród Polaków jest Rzym. Poza tym lubimy jeździć do Wielkiej Brytanii, często wybieramy Londyn. Rezerwujemy również na własną rękę hotele w Barcelonie i Paryżu. Spośród polskich miast, nie tylko w okresie Wielkanocy, dużą popularnością cieszą się duże miasta. Podróżujemy do Warszawy, Wrocławia, Gdańska i Gdyni. W okresie wielkanocnym najczęściej wybieramy jednak Kraków mówi Justyna Śnieżek z Trivago Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

Kraków jest najdroższym polskim miastem w czasie Wielkanocy, głównie ze względu na wysokie ceny zakwaterowania. W pozostałych miesiącach najwyższe ceny ma natomiast Sopot. W czasie Wielkanocy Polacy równie chętnie wybierają się w góry. Spośród górskich miejscowości wypoczynkowych największą popularnością cieszą się Zakopane i Karpacz.

Osoby spragnione słońca i ciepła decydują się natomiast na bardziej egzotyczny wyjazd, np. na plaże Maroka, Malty lub Dominikany. Organizując wyjazd, Polacy coraz częściej rezygnują z pośrednictwa biur podróży.

– Z roku na rok coraz więcej Polaków samodzielnie wyszukuje sobie noclegi i planuje wyjazdy. Widzimy taki trend, że porównywarki cen zyskują na popularności. Coraz więcej osób poszukuje samodzielnie noclegów i przelotów. Ten trend jest rosnący mówi Justyna Śnieżek.

Podróżnicze gusta Polaków pokrywają się z upodobaniami innych mieszkańców Europy. Rzym, Paryż i Londyn są najchętniej wybierane na krótkie wyjazdy także przez Niemców, Austriaków i Czechów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Handel

W okresie okołoświątecznym Polacy generują duże ilości elektroodpadów. Połowa nie wie, że nie można ich wyrzucić do śmietnika

Polacy mają problem z prawidłowym wskazaniem elektroodpadów i nie do końca wiedzą, gdzie oddawać takie zużyte sprzęty – pokazuje badanie agencji badawczej Zymetria na zlecenie RLG. 34 proc. badanych przyznało, że zdarzyło im się źle zutylizować wyrzucane elektroodpady. Odpady, które najczęściej trafiają w nieodpowiednie miejsce, to m.in. kable, ładowarki czy słuchawki. – Podobnie jest z różnego rodzaju golarkami, lokówkami, zabawkami na baterie i innymi małymi sprzętami, czyli tym, co niebawem będziemy kupować pod choinkę – zauważa Monika Wyciechowska z RLG w Polsce. Jak wskazuje, ponad połowa Polaków nie wie, że starych sprzętów nie wolno wyrzucać do pięciu frakcji, ale trzeba je oddać do specjalnych punktów zbiórki.

Finanse

Praca natychmiastowa zyskuje na popularności. Pracodawcy mogą znaleźć kadry w ciągu kilku godzin przez aplikację

Niemal 90 proc. firm odczuwa brak pracowników na szeregowych stanowiskach. Rozwiązaniem, które w takich okolicznościach coraz częściej ratuje firmy, jest praca natychmiastowa. Za pomocą specjalnej platformy firmy mogą w ciągu kilku dni, a nawet godzin znaleźć pracownika, który wykona dla nich określoną stawkę. Również dla osób szukających możliwości dorobienia jest to wygodna opcja, które nie wymaga długofalowych kontraktów. IV kwartał to tradycyjnie okres wzmożonego zapotrzebowania na prace dorywcze – na listopadowe i grudniowe tygodnie przypada bowiem szczyt aktywności w handlu tradycyjnym, e-commerce, logistyce i magazynach.