Newsy

Wielofunkcyjne kapturo-szaliki podbijają rynek modowy. Ich fanką jest Edyta Olszówka

2014-04-30  |  06:05
Mówi:Anna Migacz Lesińska
Funkcja:projektantka, właścicielka marki Mnishkha
  • MP4
  • Wielofunkcyjny kapturo-szalik może służyć jako szalik, ponczo albo bluza. Dodatek ten można nosić na wiele sposobów i na różne okazje. Można go nosić do stylizacji codziennych, ale można go założyć również na wyjście wieczorne, a nawet do sukni ślubnej. Do fanów kapturo-szalików należą Edyta Olszówka i bloger Rebel Fashion Style.

    Kaptur i długi obszerny materiał przypominający szal wykończony jest kieszeniami. To powoduje, że ten dodatek można zmienić w każdej chwili w bluzę albo ponczo. Pomysłowy dodatek docenili nie tylko blogerzy modowi, lecz także aktorka Edyta Olszówka.

    Kapturo-szalik nie tylko ma być wielofunkcyjnym dodatkiem, lecz także musi być wygodny i wykonany z miłego dla skóry materiału. Powinien służyć w wielu sytuacjach i pasować do różnych stylów. Produkowany jest zarówno w stylu sportowym, jak i bardziej eleganckim.

    Jedna z naszych klientek wykorzystała srebrną, jedwabną Mnishkhę z limitowanej serii na swoim ślubie. Często panie w ciąży zakrywają nią swój brzuszek. Możemy też użyć kapturo-szalika na rowerze, owinąć się trzy razy i żaden wiatr nie jest nam straszny. Wieczorem możemy potraktować go jako kocyk – mówi agencji informacyjnej Anna Migacz Lesińska, pomysłodawczyni i projektantka kapturo-szalików, właścicielka marki Mnishkha.

    Butiki z kapturo-szalikami i innym wielofunkcyjnym ubraniami istnieją w kilkunastu polskich miastach. Pomysł został doceniony również za granicą. Firma Mnishkha sprzedaje kapturo-szaliki również w Holandii, Niemczech i rozpoczyna współpracę z Australią i Wielką Brytanią. Anna Migacz Lesińska została również zaproszona na Berlin Fashion Week i na targi mody w Düsseldorfie, na których pojawiają się giganci modowi z całego świata. Stoisko polskiej projektantki wzbudziło ogromne zainteresowanie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Edukacja

    Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

    Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

    Media

    Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

    Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

    Prawo

    Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

    Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.