Newsy

Wraca moda na stroje eksponujące talię

2015-07-07  |  06:35

Jesienią kobieta ma być pewna siebie, silna, ale i niezwykle kobieca. W modzie królować będą więc stroje eksponujące talię, leginsy podkreślające nogi oraz koronki i przeźroczystości zarówno na specjalne okazje, jak i w strojach casualowych. Kobiety nie powinny też bać się koloru, zwłaszcza niezwykle modnej czerwieni, oraz oryginalnych wzorów, np. moro w różu.

Jesienią i zimą kobieta przede wszystkim będzie podkreślać talię – zarówno krojem stroju, jak i dodatkami, np. paskami. Na czasie będą zarówno cienkie paseczki w stylu lat 70., jak i grube, rockowe pasy. Nawet wkładając niezwykle modną w nadchodzącym sezonie marynarkę, należy wybierać fason z wcięciem w tali. Wracają także nieobecne przez kilka sezonów golfy - zarówno ciasno przylegające do szyi, jak i obszerne, szalowe. Modne pozostaną także podkreślające nogi legginsy.

Tkaniny, które wcześniej były zawłaszczone tylko przez wieczorne wyjścia, np. koronka, wszystkie przezroczystości wchodzą do dnia codziennego, do zwykłej casualowej mody. I to jest właśnie wyzwanie dla współczesnych kobiet tej jesieni i zimy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Gołębicka z marki Gatta.

W nadchodzącym sezonie nie należy bać się koloru. Oczywiście jak zawsze jesienią i zimą królować będzie czerń i wszystkie odcienie szarości, jednak nie zabraknie też intensywnych kolorów, jak czerwień we wszystkich odcieniach: od pomidorowego, przez burgund, aż do wciąż super modnej marsali. Również na czasie będzie niebieski. Do mody wkracza też technologia, co widoczne jest przede wszystkim w tkaninach.

– Nawet w rajstopach ta technologia jest bardzo obecna, ponieważ kobiety wybierają produkty, które są funkcjonalne – mówi Anna Gołębicka.

Żyjemy w czasach, kiedy odzież musi być nie tylko ładna, lecz także praktyczna. Dotyczy to również rajstop, które już dawno przestały być tylko jednym z wielu dodatków w naszej szafie. Od kilku lat na popularności zyskują rajstopy funkcjonalne. Niegdyś rajstopy w głównej mierze ocieplały nasze nogi, teraz pełnią szeroko pojętą funkcję estetyczną – niwelują niedoskonałości naszej figury, walczą ze skórką pomarańczową, chłodzą stopy czy łagodzą różnorodne dolegliwości, a dzięki specjalnemu splotowi i przędzy sprawiają, że nie widać na nogach przebarwień i pajączków. Współczesne rajstopy mają także wiele innych właściwości, które wpływają na samopoczucie i urodę.

Jesienią powróci także moda na lata 60. i 70., zwłaszcza charakterystyczne dla tych lat bogate, fantazyjne wzory. Kwiaty i patchworki konkurować będą z najmodniejszym wzorem sezonu, czyli moro. Projektanci porzucili jednak wojskową zieleń i czerń, proponując moro w nowej kolorystyce: czerwieni, różach i błękitach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.