Newsy

Luksusowy Vitkac przyciąga głównie młodych Polaków i klientów z Rosji i Bliskiego Wschodu

2014-07-21  |  06:35
Mówi:Sebastian Flak
Funkcja:kierownik ds. PR
Firma:Dom Handlowy Vitkac
  • MP4
  • Luksusowy Dom Handlowy Vitkac niedługo będzie obchodzić swoje trzecie urodziny. Jak zapewniają jego właściciele, stale powiększa się grono zainteresowanych luksusowymi markami klientów, nie tylko z Polski. Dom handlowy działający w warszawskim budynku Wolf Bracka odwiedzają regularnie goście zza wschodniej granicy czy Bliskiego Wschodu.

     Mamy grono klientów, które cały czas się poszerza. Odwiedzają nas nie tylko Polacy, lecz także klienci z Rosji, Ukrainy, a nawet z Kuwejtu czy Arabii Saudyjskiej. Zakupy u nas są dla nich opłacalne, m.in. ze względu na zwrot podatku – mówi agencji informacyjnej Newseria Sebastian Flak, kierownik ds. PR Domu Handlowego Vitkac.

    Przyznaje, że sporo pracy kosztowało przyzwyczajenie ludzi do tak luksusowego miejsca, bo to cecha, która początkowo mogła zniechęcać potencjalnych klientów.

    Mimo to Vitkac cały czas się rozwija. Sukces wymaga czasu, ale jesteśmy bardzo zadowoleni, ponieważ z sezonu na sezon odnotowujemy tendencję zwyżkową, zarówno jeżeli chodzi o klientów, jak i zarobki – wyjaśnia Sebastian Flak.

    Z sezonu na sezon przybywa również marek zainteresowanych polskim rynkiem. Flak wyjaśnia, że rozmowy z największymi światowymi brandami z rynku modowego trwają niekiedy nawet kilka lat.

    Kilka lat wcześniej przed otwarciem Domu Handlowego Vitkac zaczęliśmy rozmawiać z najlepszymi markami, jak Lanvin czy Gucci. Największym naszym sukcesem jest butik firmowy Louis Vuitton, te rozmowy trwały jednak wiele lat – przyznaje szef PR domu handlowego. – Od tego sezonu jesień/zima będziemy mieć linię męską Valentino, a od sezonu wiosna/lato mamy już butik Giuseppe Zanotti. Ostatnio też wprowadziliśmy markę Salvatore Ferragamo. W planach mamy też inne marki, ale nie mogę zdradzić które.

    Flak wyjaśnia, że specyfika domu handlowego i jego klientów jest zupełnie inna galerii handlowej. Nie chodzi tylko o zasób portfela klientów, lecz także o ich oczekiwania.

    To klienci, który często spędzają u nas nie pięć minut, ale dwie godziny, podajemy im przy tym kawę, herbatę czy lunch – wyjaśnia Flak. – Klientów z sezonu na sezon jest coraz więcej. Są to głównie ludzie po 40. roku życia, ale wielu jest młodszych – około 30. roku życia. To klient, który ma mocną pozycję na rynku pracy, nie boi się wyzwań, inwestuje w mieszkania, dobre auta, lubi się dobrze ubrać.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.