Mówi: | Klara Mayzel-Racławska |
Funkcja: | stylistka |
Moda na kalosze. Powstała nawet wersja na obcasie
Moda na kalosze trwa w najlepsze. Obuwie to nie jest już kojarzone z pracami na wsi czy w ogródku, lecz wpisało się na stałe w miejską modę. W cenie są kolorowe kalosze, jednak firma Hunter, która została wylansowana przez gwiazdy, w tym sezonie postawiła nie tylko na kolory.
– Najnowsze modele są na obcasie, co jeszcze bardziej zachęci kobiety do noszenia takich butów na co dzień. Mimo że może są ciężkie i nie do końca komfortowe, na pewno będą się świetnie nosiły zimą i jesienią, kiedy aura nam nie sprzyja – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle stylistka Klara Mayzel-Racławska.
Obuwie nieprzemakalne można z powodzeniem nosić latem. Jest ono najchętniej wybierane na różnego rodzaju festiwale na świeżym powietrzu. Modę na kalosze na festiwalach również wylansowały zagraniczne gwiazdy.
– Kalosze weszły w modę taką streetową, lifestyle’ową dzięki wielkim gwiazdom, które zaczęły lansować kalosze. Wyszły z różnych festiwali, na których się świetnie sprawdzają, bo wiadomo, pogoda nie zawsze dopisuje, błoto i klimat festiwalowy wprowadził kalosze do codziennej mody – tłumaczy stylistka.
Na półkach sklepowych mamy nie tylko mnogość kolorów, lecz także fasonów. Bez różnicy, czy kalosze będą krótkie (za kostkę), czy długie (do kolana), można do nich założyć właściwie wszystko. Do masywnych butów warto założyć coś lekkiego i zwiewnego, dlatego spódnica czy sukienka idealnie będzie pasować do kaloszy.
– Im lżej na górze i bardziej zwiewnie, koronkowo, szyfonowo, tym fajnie wyglądają mocne buty. Do tego mocna kurtka skórzana albo parka. Wiadomo, że jeśli założymy do nich dżinsy, to też będzie wszystko dobrze ze sobą grało, pod warunkiem że one są wąskie i pokażemy wąską łydkę, a nie dużą, masywną nogawkę spodni – radzi Klara Mayzel-Racławska.
Przy zakupie kaloszy oprócz estetyki warto zwrócić uwagę na to, czy buty zostały wykonane z nieprzemakalnej i trwałej gumy, a także czy podeszwy są odpowiedniej grubości. To pozwoli uniknąć obolałych stóp.
Czytaj także
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-09-27: Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-09-05: Tomasz Jacyków: Dla próżności i uciechy innych nie będę zaśmiecał tej planety. Kupuję niewiele ubrań i bardzo lubię second handy
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2024-01-16: Ewa Minge: Rynek mody udaje, że ma się dobrze, ale tak nie jest. Jesteśmy zalewani przez bardzo tanią modę fast-foodową z Azji, z którą projektantom ciężko jest konkurować
- 2024-01-03: Sławomir i Kajra: Nowy rok przyniesie nową płytę Sławomira. Zaskoczymy też kilkoma singlami i teledyskami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Żywienie
Jan Błachowicz: Podczas wyprawy do Azji czasami byliśmy głodni. Próbowaliśmy jajka z płodem rozwiniętym w środku
Uczestnicy „Azja Express” przyznają, że jeśli chodzi o kulinarną stronę wyprawy, to mają różne doznania i spostrzeżenia. Jedne smaki przypadły im do gustu, inne – w ogóle, a czasami nawet nie było kiedy się zatrzymać i zjeść coś konkretnego. Jan Błachowicz docenia, że mieszkańcy tamtych terenów dzielili się z nimi jedzeniem i częstowali ich, czym tylko mogli, bo za jednego dolara, podobnie jak w Polsce, można tam kupić jedynie drożdżówkę.
Konsument
Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]
Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.
Konsument
Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.