Newsy

Nowoczesne lunch boksy to nie są zwykłe pojemniki na żywność. Powstają przy zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań

2015-11-25  |  06:20

Pojemniki na żywność, choć istnieją od bardzo dawna, dopiero teraz zyskują na popularności – głównie w formie plastikowych pudełek z przegrodami. Na rynku dostępne są przeróżne modele dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników. Dzięki lunch boksom produkty nie tracą swoich wartości odżywczych, zachowują odpowiednią temperaturę oraz konsystencję.

Jednej osobie powinny wystarczyć dwa lunch boksy. Ze względu na to, że zazwyczaj pakujemy ze sobą drugie śniadanie w postaci jogurtu bądź małej przekąski, powinniśmy wybrać poręczne snack packi, które mają rozdzielne komory. Natomiast w przypadku lunchu wchodzą w grę trochę większe pojemniki, które mają więcej przegród, np. na makaron, sos i parmezan – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Agnieszka Jarecka, ekspertka à Tab.

Korzystając z lunch boksów, na wynos można zabrać ze sobą nie tylko tradycyjne kanapki, lecz także wszelkiego rodzaju sałatki, tortille z dodatkami, płatki z jogurtem czy nawet zupę. Jeśli w miejscu pracy nie ma możliwości podgrzania posiłku, to można wybrać pojemnik z materiałów długo utrzymujących ciepło.

Producenci lunch boksów głowią się nad tym, jak ułatwić nam pakowanie drugiego śniadania i lunchu, stąd też pomysły na podzielone komory, dodatkowe pojemniki, montaż składanych sztućców, które są zazwyczaj umieszczane w tym miejscu, gdzie produkty suche, takie jak np. płatki czy makaron, po to, aby sztućce pozostały czyste – wyjaśnia Agnieszka Jarecka.

Już podczas zakupu lunch boksu trzeba wziąć pod uwagę to, jakie produkty będą w nim umieszczane. Pojemniki na zupy, sosy i inne płynne posiłki przede wszystkim powinny mieć szczelne zamknięcie lub dodatkowe nakładki.

Sałatę umieszczamy w najniższej komorze takiego pojemnika, na wierzch umieszczana jest nakładka, w której możemy umieścić mokre składniki, czyli np. pomidory, ogórki, a po środku zazwyczaj umieszczane są małe, okrągłe, zakręcane pojemniczki, w których sos jest bezpieczny i nie grozi mu wylanie – mówi Agnieszka Jarecka.

Żeby produkty zachowały świeżość i nie straciły wartości odżywczych, pojemniki z żywnością powinny być przechowywane w lodówce lub w chłodnym pomieszczeniu. Nie zawsze jednak są ku temu warunki.  

Stąd też pomysł na torby termiczne, dzięki czemu utrzymamy zarówno ciepłą, jak i niską temperaturę. W przypadku takich produktów jak jogurt, który powinien być spożywany schłodzony, można wykorzystać malutkie wkłady chłodzące wielorazowego użytku – tłumaczy Agnieszka Jarecka.

Oprócz lunch boksów warto jest zabrać do pracy świeżo przygotowane smoothie przyrządzone w specjalnej butelce ułatwiającej szybkie stworzenie zdrowego miksu.

 – Tutaj posługujemy się blenderem, który ma butelkę z dwiema zakrętkami: jedna, z ostrzami, służy do blendowania zawartości butelki, druga, z koreczkiem, służy do picia. To urządzenie zdecydowanie ułatwia nam przygotowanie smoothie, ponieważ nie musimy się posługiwać mikserem czy innymi dodatkowymi urządzeniami, wszystko dzieje się w jednym naczyniu – mówi Agnieszka Jarecka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.