Mówi: | Monika Zagajska |
Firma: | Mo61 Perfume Lab |
Perfumy można przygotować samodzielnie i odtworzyć niemal każdy zapach
W specjalnie zaprojektowanych laboratoriach można pod okiem ekspertów odtworzyć ulubiony zapach lub przygotować nową, autorską mieszankę zapachów, która będzie idealnie pasowała do gustu i osobowości klienta. Tak wyprodukowane perfumy są spersonalizowane i niepowtarzalne.
Przy komponowaniu perfum należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Perfumy przygotowuje się z trzech nut zapachowych: nuty głowy, która jest najbardziej wyrazista bezpośrednio po nałożeniu perfum i bardzo szybko się ulatnia, nuty serca, która zawiera w sobie esencję całego zapachu, oraz nuty głębi, czyli bazowego zapachu, która utrzymuje się najdłużej. Perfumy są produkowane na bazie olejów lub roztworów wodno-spirytusowych. Zapach stworzony na bazie oleju jest jednak dużo trwalszy i bardziej naturalny.
– Każdy zapach pachnie inaczej na innym człowieku. Wszystko zależy od pH skóry, a nawet od nastroju. Skóra inaczej pachnie, kiedy się boimy, a inaczej, kiedy jesteśmy szczęśliwi. Można stworzyć sobie kilka rodzajów perfum, np. zapach dzienny, na co dzień, taki bardziej sportowy, i wieczorowy. Są zapachy, które lepiej sprawdzają się latem, i takie, które są mocniejsze, dlatego fajniej się sprawdzają zimą – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Monika Zagajska z Mo61 Perfume Lab.
Zagajska zwraca uwagę na to, że współcześnie odchodzi się od podziału na zapachy damskie i męskie. Obecnie perfumy komponuje się biorąc pod uwagę indywidualny gust klienta, nawet jeżeli zapachy przez niego wybrane w pierwszym odruchu mogą wydawać się co najmniej nietypowe. Zdarzają się nawet klienci, którzy chcą odtworzyć zapach swojej ulicy lub miejsca, które jest dla nich wyjątkowe.
– Perfumerie niszowe wprowadzają obecnie zapachy charakterystyczne: zapachy ulicy, benzyny, asfaltu albo kadzidła. Nie można powiedzieć, że one są damskie albo męskie. To są zapachy nietypowe, ale coraz bardziej popularne – tłumaczy Zagajska.
Mimo że tradycyjny podział na perfumy damskie i męskie przestaje zobowiązywać, kobiety i mężczyźni mają zazwyczaj zupełnie inne podejście do przygotowywania perfum. Mężczyźni częściej wiedzą, czego oczekują, i potrafią podać konkretne składniki wybranego przez nich zapachu, podczas gdy kobiety operują głównie nazwami marek używanych przez siebie perfum.
– Okazuje się, że mężczyźni czytają etykiety swoich perfum. Mówią, że interesuje ich zapach na bazie paczuli, drzewa sandałowego z dodatkiem grejpfruta. Z kobietami jest nieco inaczej. Kobiety często mówią, że chciałyby stworzyć coś podobnego do zapachów, które używają. To nam bardzo pomaga, bo gdy znamy zapachy, które są dostępne na rynku, mamy punkt referencyjny i możemy coś podobnego w danej nucie zaproponować – mówi Zagajska.
Własnoręcznie przygotowywane perfumy to interesująca i bardziej spersonalizowana alternatywa dla zapachów kupowanych w dużych sieciach, ale i pomysł na niecodzienne hobby lub prezent. Dla niektórych klientów to również jedyny sposób na to, by odtworzyć zapach perfum, które zostały wycofane z produkcji.
Sephora chce otwierać 3-5 sklepów rocznie i rozwijać sprzedaż przez internet
Perfumy unisex są bardziej trwałe niż zapachy typowo damskie i męskie
Jednym z najdroższych składników perfum na świecie jest oud. To aromat stosowany zwykle w arabskich zapachach
Czytaj także
- 2024-09-13: Monika Miller: Zastanawiam się, czy chcę ślubu tradycyjnego, czy na przykład na plaży w Macedonii. Myślę też, czy zaprosić gości i czy chcę rodzinę
- 2024-09-23: Monika Miller: Troszkę odeszłam z polskiego show-biznesu, bo ja nie do końca do niego pasuję. Na co dzień nie czytam i nie mówię po polsku
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-10-09: Monika Mrozowska: Mamy w mieszkaniu małą lodówkę i dlatego nie robię zakupów na zapas. Dzięki temu nie marnuję jedzenia
- 2024-09-17: Monika Mrozowska: Zrezygnowałam z wielu projektów zawodowych, żeby się przygotować do nowego roku szkolnego. Dzieciakom zależy na tym, żebym miała dla nich czas
- 2024-04-03: Monika Richardson: Nowy kolor włosów to nowa energia. Dzisiaj jestem ruda, ale jutro może wrócę do fioletowych
- 2024-03-28: Monika Richardson: Co roku na święta organizujemy zjazd rodzinny w pięknym dworku w Wielkopolsce. Do śniadania wielkanocnego siada 40 osób
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.