Newsy

Anna Nowak-Ibisz: Moi najbliżsi przegrali walkę z rakiem. Radzę Polkom wczesne badania profilaktyczne.

2013-10-06  |  11:50
Mówi:Anna Nowak-Ibisz
Funkcja:aktorka, ambasadorka kampanii Avon kontra rak piersi
  • MP4
  • Anna Nowak-Ibisz zachęca kobiety do badań profilaktycznych, dzięki którym można wykryć raka we wczesnym stadium. – W mojej rodzinie było bardzo dużo przypadków nowotworowych. Niestety moi najbliżsi z chorobą nowotworową przegrali. Stąd świetnie wiem, co to znaczy wychowywać się bez mamy – mówi aktorka.

    Przede wszystkim trzeba się badać. Raz w roku powiedzieć sobie: nie idę na kawę, rezygnuję ze spaceru, oddaję dziecko do przedszkola, szkoły, do niani i jadę na badania. Odwiedzam ginekologa. Badam sobie piersi sama w domu. Im wcześniej wykryjemy raka, tym większa szansa na walkę z nim, na wygraną – opowiadała aktorka podczas 16. Marszu Różowej Wstążki, jaki odbył się pod warszawskim hotelem Bristol na Krakowskim Przedmieściu.

    Bardzo ważne w zapobieganiu chorobom nowotworowym jest również dobranie odpowiednich kosmetyków – takich, w których nie znajdziemy szkodliwych dla zdrowia substancji.

    Zwracajmy uwagę, jakich dezodorantów używamy. Cały Zachód wie, że antyperspiranty zawierają w sobie sole aluminium, a więc składnik, którego nie powinniśmy wcierać sobie w pachy. Powinniśmy używać naturalnych ekologicznych biodezodorantów – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle Anna Nowak-Ibisz.

    Podczas 16. Marszu Różowej Wstążki do regularnych badań zachęcała również Aneta Zając.

    Jestem mamą i coraz bardziej świadomie podchodzę do tematu. Dbam o siebie dla siebie, dla najbliższych. Warto uświadamiać kobietom i przypominać im o tym, że mimo codziennego zabiegania warto się zatrzymać i zająć się sobą, pójść na badania profilaktyczne, żeby zacząć o siebie dbać o swoich najbliższych – mówi.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Żywienie

    Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

    Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.