Newsy

Zenon Martyniuk: Mam duszę romantyka i śpiewam bardzo dużo piosenek o miłości. Lubię rockowe brzmienie typu Scorpions, Deep Purple czy Metallica

2019-01-03  |  06:02

Zdaniem wokalisty przepis na przebój jest bardzo prosty – trzeba przede wszystkim śpiewać o miłości: szczęśliwej bądź tej niespełnionej, wyidealizowanej. W takich utworach właśnie każdy z nas może znaleźć odniesienie do swojego życia. Sam przyznaje, że ma zróżnicowany gust muzyczny. Słucha zarówno disco, reggae, jak i nieco mocniejszych, rockowych brzmień.

Grupa Akcent ma na swoim koncie kilkadziesiąt przebojów, które szturmem podbiły YouTube i listy przebojów. Okazuje się jednak, że gusta muzyczne Zenona Martyniuka nie ograniczają się tylko do jednego gatunku, ale wybiegają dużo dalej. Głównym kryterium wyboru jest dobry, trafiający do serca tekst.

– Mam duszę romantyka, śpiewam dużo piosenek o miłości, bardzo dużo. Lubię to najbardziej, bo na takich piosenkach jestem wychowany, na klimatach lat 70., 80. I takie utwory w tej chwili tworzę, nagrywam – mówi agencji Newseria Lifestyle wokalista.

Choć Zenon Martyniuk jest zakorzeniony w nurcie disco polo i nie bez powodu nazywany jest królem tej muzyki, to jak przyznaje, jego gusta muzyczne są bardzo różne, a płytoteka niezwykle bogata.

– Słucham bardzo różnej muzyki – od klasycznej poprzez fajne ballady rockowe, muzykę reggae, po piosenki disco polo, nawet trochę mocniejsze uderzenia, nie death metal, tylko fajne rockowe brzmienie typu Scorpions, Deep Purple czy nawet Metallica akustycznie – mówi Zenon Martyniuk.

Martyniuk podkreśla, że muzyka disco polo kilkakrotnie zmieniała swój styl wraz z pojawieniem się coraz to lepszych instrumentów i komputerów, dzięki którym dzisiejsze aranżacje stoją na wysokim poziomie. On sam jest jednak konsekwentny w swojej drodze twórczej. Od lat 80. stawia na przyjemną dla ucha linią melodyczną i dobry tekst.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.