Newsy

Łukasz Jemioł zaprojektował koszulkę, by wesprzeć akcję dokarmiania psów i kotów w schroniskach

2014-08-27  |  10:25

Łukasz Jemioł wsparł akcję dokarmiania psów i kotów w schroniskach "Kupując-pomagasz" i z tej okazji zaprojektował specjalną koszulkę. Limitowana edycja ma trafić m.in. do gwiazd, popierających inicjatywę. Na konferencji rozpoczynającej tegoroczną akcję w T-shircie pojawiła się już Edyta Herbuś. 

Koszulka jest takim archetypem psa i kota: pies goni psa, kot goni kota. Na tę chwilę zostało wyprodukowanych 90 limitowanych sztuk, które trafią do gwiazd i do osób, które wspierają ten świetny projekt. Jeśli się uda, to koszulka będzie dostępna w sklepach, w których sprzedaję w Polsce – w moim atelier w Warszawie oraz w sześciu różnych sklepach w Polsce. Trzymam kciuki, żeby jak najwięcej osób założyło taką koszulkę i poprzez taką pomoc i taki zakup pomagało najmniejszym naszym przyjaciołom. To jest takie bardzo małe włączenie się w tę akcję z mojej strony – mówi Łukasz Jemioł.

Projektant już od dwóch lat popiera akcję „Kupując-pomagasz”.  Jednak propozycję stworzenia koszulki otrzymał dopiero teraz.

Sam mam psa, stąd temat jest mi bliski. Automatycznie zgodziłem się, choć mój pies buldog francuski, nie jest ze schroniska - tłumaczy Łukasz Jemioł.

Oprócz Łukasza Jemioła, ambasadorami szóstej już edycji „Kupując-pomagasz” zostali m.in. Edyta Herbuś, Aleksandra Kwaśniewska, Zofia Ślotała, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Beata Sadowska, Michał Piróg. Przedsięwzięcie jest organizowane przez firmy Pedigree i Whiskas z okazji Światowego Dnia Zwierząt. W inicjatywę można się włączyć kupując karmę oznaczoną logo „Kupując-pomagasz”. Następnie należy zarejestrować na stronie akcji dołączony kupon i wybrać schronisko, do którego ma trafić posiłek. Można także „polubić” facebookową stronę inicjatywy, gdzie dostępna jest specjalna aplikacja, dzięki której również można nakarmić zwierzęta.

Schronisko jest takim miejscem, które trochę napawa nadzieją, ale też smutkiem. Przeznaczając chociaż grosz na psy, które nie są obcą sprawą, będziemy mogli wspierać je bardziej i dawać im fajniejsze życie w takich miejscach – zachęca Łukasz Jemioł.

To nie pierwszy raz, kiedy projektant włącza się w akcję charytatywną, projektując koszulkę. Na początku roku Łukasz Jemioł wsparł program „"Nurture the World" w Polsce. Zaprojektował koszulkę z motywem serca i motyla. Jeden sprzedany T-shirt gwarantował 10 posiłków polskim dzieciom.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rodziny zastępcze w kryzysie z powodu braku odpowiedniego wsparcia państwa. Zespoły robocze pracują nad wypracowaniem nowych przepisów

Na koniec 2022 roku w pieczy zastępczej przebywało 72,8 tys. dzieci, przy czym nieco ponad 56 tys. w pieczy rodzinnej. Od 2020 roku wzrasta ogólna liczba wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych kosztem rodzin zastępczych, których jest coraz mniej. – Problemem jest niedofinansowanie całego systemu, brakuje też wsparcia i szkoleń dla rodziców – podkreśla Agnieszka Smarzyńska, prezeska Fundacji Happy Kids. Powołane niedawno przez resort polityki społecznej zespoły robocze mają wypracować nowe rozwiązania, które zapobiegną kryzysowi w pieczy zastępczej w Polsce.

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.