Newsy

Łukasz Jemioł zaprojektował koszulkę, by wesprzeć akcję dokarmiania psów i kotów w schroniskach

2014-08-27  |  10:25

Łukasz Jemioł wsparł akcję dokarmiania psów i kotów w schroniskach "Kupując-pomagasz" i z tej okazji zaprojektował specjalną koszulkę. Limitowana edycja ma trafić m.in. do gwiazd, popierających inicjatywę. Na konferencji rozpoczynającej tegoroczną akcję w T-shircie pojawiła się już Edyta Herbuś. 

Koszulka jest takim archetypem psa i kota: pies goni psa, kot goni kota. Na tę chwilę zostało wyprodukowanych 90 limitowanych sztuk, które trafią do gwiazd i do osób, które wspierają ten świetny projekt. Jeśli się uda, to koszulka będzie dostępna w sklepach, w których sprzedaję w Polsce – w moim atelier w Warszawie oraz w sześciu różnych sklepach w Polsce. Trzymam kciuki, żeby jak najwięcej osób założyło taką koszulkę i poprzez taką pomoc i taki zakup pomagało najmniejszym naszym przyjaciołom. To jest takie bardzo małe włączenie się w tę akcję z mojej strony – mówi Łukasz Jemioł.

Projektant już od dwóch lat popiera akcję „Kupując-pomagasz”.  Jednak propozycję stworzenia koszulki otrzymał dopiero teraz.

Sam mam psa, stąd temat jest mi bliski. Automatycznie zgodziłem się, choć mój pies buldog francuski, nie jest ze schroniska - tłumaczy Łukasz Jemioł.

Oprócz Łukasza Jemioła, ambasadorami szóstej już edycji „Kupując-pomagasz” zostali m.in. Edyta Herbuś, Aleksandra Kwaśniewska, Zofia Ślotała, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Beata Sadowska, Michał Piróg. Przedsięwzięcie jest organizowane przez firmy Pedigree i Whiskas z okazji Światowego Dnia Zwierząt. W inicjatywę można się włączyć kupując karmę oznaczoną logo „Kupując-pomagasz”. Następnie należy zarejestrować na stronie akcji dołączony kupon i wybrać schronisko, do którego ma trafić posiłek. Można także „polubić” facebookową stronę inicjatywy, gdzie dostępna jest specjalna aplikacja, dzięki której również można nakarmić zwierzęta.

Schronisko jest takim miejscem, które trochę napawa nadzieją, ale też smutkiem. Przeznaczając chociaż grosz na psy, które nie są obcą sprawą, będziemy mogli wspierać je bardziej i dawać im fajniejsze życie w takich miejscach – zachęca Łukasz Jemioł.

To nie pierwszy raz, kiedy projektant włącza się w akcję charytatywną, projektując koszulkę. Na początku roku Łukasz Jemioł wsparł program „"Nurture the World" w Polsce. Zaprojektował koszulkę z motywem serca i motyla. Jeden sprzedany T-shirt gwarantował 10 posiłków polskim dzieciom.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Ochrona środowiska

Susza stała się już corocznym zjawiskiem w Polsce. Lokalne inicjatywy mogą wiele zmienić

Polskie lato coraz bardziej zaczyna przypominać temperaturami to śródziemnomorskie. Rośnie liczba dni z temperaturą przekraczającą 30 st. C i tropikalnych nocy, a fale upałów sprzyjają nasilaniu się susz. Wylesianie i powiększanie obszarów nieprzepuszczalnych, w połączeniu z wadliwą gospodarką wodną, zwiększa w ostatnich dekadach „ucieczkę” wody z obszaru Polski, powodując większą intensywność skutków suszy – wynika z analizy „Nauki o klimacie”. Problemem jest brak spójnej i konsekwentnej polityki gospodarowania zasobami wodnymi.

Muzyka

Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy

Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.