Mówi: | Anna Lewandowska |
Funkcja: | sportsmenka, propagatorka zdrowego stylu życia |
Anna Lewandowska: Posiłki zaczęliśmy jadać razem, bo jesteśmy częściej w domu. Uczenie dzieci od samego początku nawyku wspólnego jedzenia posiłków to bardzo ważna rzecz
Na konferencji prasowej zorganizowanej z okazji pierwszych urodzin cateringu dietetycznego Anny Lewandowskiej sportsmenka zdradziła, który z dostępnych szablonów codziennego jadłospisu jest najbliższy jej rodzinie. Propagatorka zdrowego stylu życia cieszy się, że świadomość dotycząca żywienia w Polsce systematycznie wzrasta. Zwraca uwagę, jak ważne jest, by wyrabiać dobre nawyki już od najmłodszych lat.
Anna Lewandowska zaznacza, że wiedzę o holistycznym podejściu do zdrowia dobrze jest przekazywać dzieciom. Młodzi ludzie powinni widzieć również, jak ważna jest zbilansowana i pełnowartościowa dieta. Nie wystarczy podawać dzieciom odpowiednich pokarmów, by wyrobić w nich odpowiedni nawyk. Trzeba również tłumaczyć im, jak dieta wpływa na stan organizmu i samopoczucie.
– Udaje mi się być przykładem dla moich dzieci, szczególnie dla Klarki, która ma już cztery lata. Chodzi do przedszkola i jest świadoma. Gdy przykładowo jest na jakiejś uroczystości dziecięcej, pyta mnie: „Mamo, czy mogę zjeść coś niezdrowego?”, i wtedy jej tłumaczę – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Anna Lewandowska.
Cateringi dietetyczne w Polsce rocznie realizują już kilkanaście milionów dostaw. Prognozy pokazują, że ten rynek będzie w przyszłości dynamicznie się rozwijał. To świadczy o tym, że Polacy coraz większą wagę przywiązują do codziennego odżywiania. Anna Lewandowska podkreśla, że podczas codziennych posiłków wraz z mężem starają się przestrzegać kilku nadrzędnych zasad. Stosują dietę podobną do tej, którą można znaleźć w ofercie SuperMenu. To bardzo wygodne rozwiązanie.
– Szablonem naszej diety jest Wyzwanie Wojownika. Polega ona głównie na eliminowaniu pszenicy, cukru i laktozy ze względu na nietolerancję oraz eliminowaniu niektórych strączków. Są też pewne zasady, których się trzymamy, takie jak: niepopijanie posiłków, jedzenie węglowodanów jako pierwszego makroskładnika, a kończenie posiłków białkami. Dokładnie gryziemy pokarm, trzymamy przerwy między posiłkami i jadamy wspólnie – tłumaczy.
Pandemia przyczyniła się do modyfikacji przyzwyczajeń żywieniowych Polaków. Dużo częściej rodziny jadały posiłki wspólnie. Społeczeństwo dostrzega, że czas spędzony z bliskimi powoduje większy spokój wewnętrzny i motywację do działania. Równowaga psychofizyczna staje się coraz bardziej wartościowa.
– Pandemia wiele zmieniła. Od roku posiłki jadamy razem, bo jesteśmy częściej w domu – to stało się dla nas czymś normalnym. Jadanie posiłków wspólnie, w pewnej swobodzie, to tworzenie nawyku u dzieci i naprawdę bardzo ważna rzecz dla naszego życia – zaznacza
Według raportu zrealizowanego przez SuperMenu by Anna Lewandowska „Rosnące znaczenie zdrowia a nawyki żywieniowe Polaków. SuperMenu 2021" aż 54 proc. respondentów ocenia swój stan zdrowia jako dobry. Z kolei 68 proc. Polaków deklaruje, że zdrowie to dla nich przede wszystkim dobra kondycja organizmu.
Czytaj także
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-16: Na przewlekłą chorobę nerek cierpi w Polsce 4,5 mln osób. Pacjenci apelują o szerszy dostęp do leczenia, które opóźnia dializy
- 2024-12-09: Podejście do przemocy wobec dzieci się zmienia, ale wciąż dużo jest do zrobienia. Trwają prace nad uszczelnieniem przepisów
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-11-20: Bezpieczeństwo żywnościowe 10 mld ludzi wymaga zmian w rolnictwie. Za tym pójdą też zmiany w diecie
- 2025-01-22: Będzie ubywać mięsa na stołach Polaków. Eksperci radzą ograniczyć spożycie nawet o dwie trzecie
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.