Newsy

dr Jolanta Tkaczyk: wizerunek Magdy Gessler pasuje do bardziej wyrafinowanych produktów niż parówki

2016-02-29  |  06:50

Magda Gessler spotkała się z falą krytyki za promowanie parówek. Zdaniem dr Joanny Tkaczyk reklamowanie tego typu produktu nie było błędem wizerunkowym restauratorka kojarzona jest bowiem głównie z kulinariami. Jej wizerunek pasuje jednak do bardziej wyrafinowanej kuchni.

Magda Gessler założyła własną markę wędlin i mięs. Jej pierwszy produkt parówki o nazwie Besos trafił do sklepów na początku lutego. Na swoim profilu na Facebooku restauratorka stwierdziła, że parówki te są ratunkiem dla osób marzących o prawdziwych wędlinach. Od kilku tygodni Magda Gessler zajmuje się intensywną promocją swojej nowej marki, co spotyka się z krytyką ze strony internautów i niektórych mediów.

Każda gwiazda ma prawo sprzedawać swój wizerunek jak chce. Kwestia jest taka, czy lubimy panią Magdę Gessler, czy nie, bo to też często będzie przenoszone na produkt, którego ambasadorem staje się właśnie celebryta – mówi dr Jolanta Tkaczyk, specjalistka od marketingu z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Zdaniem ekspertki osoby, które żywią sympatię w stosunku do Magdy Gessler prawdopodobnie uznają jej decyzję o promowaniu parówek za słuszną, a nawet kupią reklamowany przez nią produkt. W przekazie reklamowym i marketingowym niezwykle skuteczne jest wykorzystanie znanej osoby osobiście polecającej produkt. Osoba ta musi być jednak nie tylko popularna, ale także dopasowana do wizerunku promowanej marki. Pod tym względem Magda Gessler nie popełniła dużego błędu.

Magda Gessler kojarzy się z kuchnią, w związku z tym absolutnie miała prawo rozciągnąć swój wizerunek na artykuły spożywcze. Nie są to jakieś wyszukane specjały, być może bardziej by jej wizerunek odpowiadał do nieco bardziej wyrafinowanej kuchni, ale nie mogę jednoznacznie stwierdzić, że to było niedobre posunięcie – mówi dr Jolanta Tkaczyk.

W ofercie marki Besos znalazły się dwa rodzaje parówek przygotowanych według recepty Magdy Gessler: klasyczne i randkowe, które w swoim składzie mają lubczyk. W promocji tych ostatnich restauratorka wykorzystała przypadające 14 lutego święto zakochanych. Zdaniem Jolanty Tkaczyk nie było to dobre posunięcie marketingowe.

Wydaje mi się, bo też w takim kontekście były te parówki reklamowane jako prezent na Walentynki, czy tam te Walentynki gdzieś pojawiały się w tle, to to jest nie najlepszy pomysł zdecydowanie – mówi dr Jolanta Tkaczyk.

Magda Gessler spotkała się z krytyką także z innego powodu. Parówki Besos reklamuje jako produkty ekologiczne, bo pozbawione substancji chemicznych. Tymczasem z informacji mediów wynika, że zawierają one takie chemiczne dodatki jak azotyn sodu, mleczan sodu i cytrynian sodu.

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.