Mówi: | dr Jolanta Tkaczyk |
Firma: | Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie |
dr Jolanta Tkaczyk: wizerunek Magdy Gessler pasuje do bardziej wyrafinowanych produktów niż parówki
Magda Gessler spotkała się z falą krytyki za promowanie parówek. Zdaniem dr Joanny Tkaczyk reklamowanie tego typu produktu nie było błędem wizerunkowym – restauratorka kojarzona jest bowiem głównie z kulinariami. Jej wizerunek pasuje jednak do bardziej wyrafinowanej kuchni.
Magda Gessler założyła własną markę wędlin i mięs. Jej pierwszy produkt – parówki o nazwie Besos – trafił do sklepów na początku lutego. Na swoim profilu na Facebooku restauratorka stwierdziła, że parówki te są ratunkiem dla osób marzących o prawdziwych wędlinach. Od kilku tygodni Magda Gessler zajmuje się intensywną promocją swojej nowej marki, co spotyka się z krytyką ze strony internautów i niektórych mediów.
– Każda gwiazda ma prawo sprzedawać swój wizerunek jak chce. Kwestia jest taka, czy lubimy panią Magdę Gessler, czy nie, bo to też często będzie przenoszone na produkt, którego ambasadorem staje się właśnie celebryta – mówi dr Jolanta Tkaczyk, specjalistka od marketingu z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Zdaniem ekspertki osoby, które żywią sympatię w stosunku do Magdy Gessler prawdopodobnie uznają jej decyzję o promowaniu parówek za słuszną, a nawet kupią reklamowany przez nią produkt. W przekazie reklamowym i marketingowym niezwykle skuteczne jest wykorzystanie znanej osoby osobiście polecającej produkt. Osoba ta musi być jednak nie tylko popularna, ale także dopasowana do wizerunku promowanej marki. Pod tym względem Magda Gessler nie popełniła dużego błędu.
– Magda Gessler kojarzy się z kuchnią, w związku z tym absolutnie miała prawo rozciągnąć swój wizerunek na artykuły spożywcze. Nie są to jakieś wyszukane specjały, być może bardziej by jej wizerunek odpowiadał do nieco bardziej wyrafinowanej kuchni, ale nie mogę jednoznacznie stwierdzić, że to było niedobre posunięcie – mówi dr Jolanta Tkaczyk.
W ofercie marki Besos znalazły się dwa rodzaje parówek przygotowanych według recepty Magdy Gessler: klasyczne i randkowe, które w swoim składzie mają lubczyk. W promocji tych ostatnich restauratorka wykorzystała przypadające 14 lutego święto zakochanych. Zdaniem Jolanty Tkaczyk nie było to dobre posunięcie marketingowe.
– Wydaje mi się, bo też w takim kontekście były te parówki reklamowane jako prezent na Walentynki, czy tam te Walentynki gdzieś pojawiały się w tle, to to jest nie najlepszy pomysł zdecydowanie – mówi dr Jolanta Tkaczyk.
Magda Gessler spotkała się z krytyką także z innego powodu. Parówki Besos reklamuje jako produkty ekologiczne, bo pozbawione substancji chemicznych. Tymczasem z informacji mediów wynika, że zawierają one takie chemiczne dodatki jak azotyn sodu, mleczan sodu i cytrynian sodu.
Czytaj także
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-26: Magda Bereda: Udział w „Tańcu z gwiazdami” to był ciężki czas. Nie mam do nikogo żadnego żalu za oceny, choć czasami były za bardzo krytyczne
- 2024-09-18: Magda Bereda: Boję się o moich znajomych z Wrocławia. Dostali ostrzeżenie, że może ich zalać
- 2024-09-20: Mateusz Gessler: Gastronomia mocno się zmienia, bo i portfele naszych klientów się zmieniają. Widać, że zamawiają mniej
- 2024-08-26: Mateusz Gessler: Jako „Halo tu Polsat” nie mamy konkurencji, jesteśmy najlepsi. U nas są najlepsze pary prowadzących i mamy najlepszych kucharzy
- 2024-06-04: Lara Gessler: Bolączką naszej generacji jest brak czasu dla innych. Staram się poświęcać dzieciom jak najwięcej uwagi, bez telefonu i telewizora w tle
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
- 2024-06-12: Lara Gessler: Najbliższy czas zamierzamy spędzić na Mazurach. Rozłożymy tam sześciometrowy namiot, w którym będziemy mieszkać cztery miesiące
- 2022-05-12: Magda Wójcik: Oszczędzam wodę, segreguję śmieci i co jakiś czas rezygnuję z jedzenia mięsa. Nie jest trudno żyć ekologicznie
- 2022-02-28: Magda Wójcik: Reality show jak „Ameryka Express” byłby dla mnie idealny. Miałam propozycję randkowego programu, ale nie byłam jeszcze na to gotowa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Iwona Guzowska: W programie „Mistrzowskie pojedynki" jest kilka osób stricte nastawionych na rywalizację. Chciały jak najwyżej zajść i szły po trupach do celu
Mistrzyni świata w kickboxingu z entuzjazmem wspomina swój udział w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory”, bo jak podkreśla, okazał się dla niej wyjątkowo cennym doświadczeniem. Realizując poszczególne zadania, sportowcy musieli bowiem stawić czoła nie tylko rywalom, ale i własnym ograniczeniom. Iwona Guzowska zdradza też, że niektórzy uczestnicy byli mocno zdeterminowani. Nie ukrywali, że przyjechali po to, żeby wygrać, i nie dawali sobie żadnej taryfy ulgowej.
Gwiazdy
Damian Janikowski: Charakter wojownika pozwolił mi przejść z zapasów do MMA. Mam zamiar wysoko zajść w Federacji KSW
Były zapaśnik nie ukrywa, że przejście z dyscypliny, w której zdobył brązowy medal olimpijski, do MMA nie było łatwe. Przede wszystkim zaskoczyła go technika walki, w której dozwolonych jest dużo więcej chwytów niż na macie. Udało mu się jednak pokonać kryzys i teraz jest dumny ze swoich sukcesów na nowej płaszczyźnie. Ma nawet ambicje walczyć o najwyższe trofea w KSW. Damian Janikowski zaznacza, że nie boi się wyzwań ani ciężkiej pracy. Nie wyklucza więc, że po zakończeniu kariery sportowej zostanie trenerem albo wróci do wojska.
Sport
Rośnie pokolenie osób otyłych i z nadwagą. To duże obciążenie dla zdrowia fizycznego i psychicznego młodych ludzi
Niemal co trzecie polskie dziecko w wieku 7–9 lat ma nieprawidłową masę ciała – alarmują eksperci ochrony zdrowia i wskazują, że będzie to mieć poważne konsekwencje. Rośnie pokolenie osób, które w młodym wieku będą się zmagały z chorobami metabolicznymi, ale też z problemami natury psychicznej. Wciąż brakuje efektywnych działań zapobiegających problemowi i współpracy międzyresortowej na tym polu. Eksperci ostrzegają jednak przed biernym oczekiwaniem na odgórne akcje i zachęcają do zmiany nawyków już na poziomie domu rodzinnego.