Mówi: | Monika Zwolińska |
Funkcja: | współorganizatorka |
Firma: | Restaurant Week Polska |
Rusza wiosenna edycja Restaurant Week. Trzydaniowy obiad lub kolację w najlepszych restauracjach w Polsce będzie można zjeść za 39 zł
1 kwietnia rozpoczyna się wiosenna edycja znanego festiwalu Restaurant Week. Potrwa on dziesięć dni, a udział w nim wezmą restauracje z dziewięciu miast Polski, m.in. Warszawy, Łodzi, Poznania i Lublina. W ramach festiwalu miłośnicy dobrej kuchni będą mogli zjeść trzydaniowy obiad lub kolację w cenie 39 zł, a także wziąć udział w warsztatach kulinarnych.
Rynek restauracyjny w Polsce coraz bardziej się rozwija. Z danych Restaurant Week wynika, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba restauracji wzrosła o blisko 56 proc. Chodzenie do restauracji staje się coraz bardziej popularne, tylko w ciągu minionego roku o 10 proc. zmalała liczba Polaków nigdy niejadających poza domem. Do tego zjawiska nawiązuje hasło przewodnie wiosennej, szóstej już edycji Restaurant Week: Kwitnąca Scena Restauracyjna. Odbędzie się ona w dniach 1–10 kwietnia. Rezerwacje stolików są dostępne na stronie www.restaurantweek.pl.
– Restaurant Week to festiwal najlepszych restauracji. Zbieramy najlepsze restauracje z całej Polski i zapraszamy do nich naszych gości, którzy mają szansę spróbować popisowych dań – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Monika Zwolińska, współorganizatorka Restaurant Week Polska.
W 6. edycji festiwalu weźmie udział 250 restauracji z dziewięciu miast Polski, m.in. Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Łodzi i Lublina. Wśród nich znajdują się ekskluzywne lokale, które mogą się poszczycić międzynarodową renomą, np. odznaczeniami Michelin Bib Gourmand jak Brasserie Warszawska. Z samej Warszawy do udziału w festiwalu przystąpiło sześćdziesiąt restauracji.
– W ramach warszawskiego Restaurant Week będziecie mogli państwo spróbować trzydaniowego doświadczenia restauracyjnego w takich restauracjach, jak np. Marconi, Le Victoria Brasserie Moderne w Sofitelu, Der Elefant, Chianti, El Popo, Meltemi, Santorini – mówi Monika Zwolińska.
Udział w festiwalu to restauracji doskonałą okazja do wypromowania marki i zdobycia nowych bywalców. Gościom pozwala natomiast spróbować nowych smaków w przystępnej cenie. W ramach Restaurant Week odbywa się także wiele wydarzeń towarzyszących, których celem jest przybliżenie uczestnikom kultury stołu, tradycji kulinarnych i technik gotowania. Goście mogą wziąć udział m.in. w warsztatach kulinarnych lub somelierskich. Pełną listę warszawskich wydarzeń można znaleźć na stronie www.restaurantweek.pl/wydarzenia/warszawa/.
Główne, ogólnopolskie edycje Restaurant Week organizowane są dwa razy w roku: wiosną i jesienią. Poza tym organizowane są także mniejsze festiwale jak np. warszawski Azja Restaurant Weekend, który odbył się w lutym tego roku. Kolejną edycją będzie Kids Restaurant Week, którego tematem przewodnim będzie edukacja restauracyjna dzieci. Festiwal ten potrwa od 1 do 5 czerwca.
Czytaj także
- 2025-03-13: Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2025-01-03: Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
- 2024-12-06: Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
- 2024-11-28: Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
- 2024-11-25: Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-10-14: Margaret: 15 listopada wydaję kontynuację albumu „Siniaki i cekiny”. Zamykam to wszystko klamrą i czuję, że to otworzy mi drzwi na nowe
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-05-31: Martyna Wojciechowska: Mamy tematy do „Kobiety na krańcu świata” na kolejnych 15 sezonów. Część bohaterek nie wie o moim istnieniu, ale ja je od dawna obserwuję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.