Komunikaty PR

98 cali gigantycznych emocji. Olbrzymie telewizory to już nie tylko przyszłość

2023-05-04  |  16:00
Biuro prasowe

Duże telewizory na dobre rozgościły się w europejskich domach, a Polska w tym zestawieniu znajduje się w czołówce, przed Francją, Wielką Brytanią, Włochami czy Hiszpanią i tylko nieznacznie za Niemcami. Wysoka rozdzielczość, nowe technologie i nowoczesne podejście do designu sprawiają, że w całej Europie rośnie apetyt na coraz większe ekrany.

Dla rynku telewizorów ostatnia dekada to czas prawdziwych rewolucji. Z perspektywy technologicznej, kluczowe znaczenie miały dwa elementy: podłączenie telewizorów do Internetu, dzięki któremu telewizor zyskał wiele nowych zastosowań – obecnie Samsung nie ma w ofercie innych modeli niż Smart TV – oraz popularyzacja ekranów z wyższą rozdzielczością (4K), co pozwoliło otworzyć się na większe ekrany. Jeśli chodzi o adaptacje Smart TV to w Polsce przebiegała ona szybciej niż w innych krajach Europy Zachodniej, takich jak Niemcy.

Duże ekrany na fali

Wzrost popularności telewizorów z większymi ekranami jest ściśle związany z ich wyższą rozdzielczością i technologiami poprawiającymi wrażenia z oglądania. Na przestrzeni lat zmieniała się także definicja dużego telewizora firmy Samsung, obecnie to ekrany o przekątnej 65” i większe. Popyt według danych firmy Samsung na nie rośnie stale i od 2018 roku jest on już znaczący i wynosi powyżej 6%.

W 2013 Samsung sprzedał w Polsce pierwszy telewizor Ultra HD S9 o przekątnej ekranu 85”. Kosztował wtedy 149 tys. złotych. Był to pierwszy tak duży ekran 4K w ofercie firmy sprzedawany w polskich sieciach handlowych. Dziś, 10 lat później nie tylko można kupić jeszcze większe ekrany, takie jak Samsung Neo QLED QN91A o przekątnej nawet 98”,  ale także ich cena jest kilkanaście razy niższa.

Polacy i Niemcy równie chętnie kupują duże telewizory

Jeśli chodzi o adaptacje dużych ekranów, to jak wynika z danych firmy badawczej GfK, Polska bardzo dobrze wypada na tle UE5 (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania i Włochy). Na przestrzeni ostatnich 5 lat Polacy chętniej niż Francuzi, Brytyjczycy, Hiszpanie czy Włosi kupowali telewizory z ekranami o przekątnej 75” i większe. Pod tym względem w niewielkim stopniu wyprzedzali nas tylko Niemcy.

Jeśli chodzi o specyfikę, strukturę i preferencje to rynek polski i niemiecki są do siebie bardzo podobne. Znaczących różnic między nimi nie widać w odniesieniu do adaptacji telewizorów w wyższych rozdzielczościach niż HD. Zaledwie w ciągu 3 lat od wprowadzenia rozdzielczości 4K standard ten zdominował rynki z ponad 60 proc. udziałem. Obecnie jest to już blisko 100 proc. Duże podobieństwa widać także w poszczególnych segmentach związanych z rozmiarami ekranów. I tak na przykład w 2022 roku udział ekranów 55” w Polsce wnosił 24 proc., a w Niemczech 25 proc.,  a dla modeli 65” było to odpowiednio 14 proc. i 15 proc.

Zarówno w kraju, jak i w Europie nieprzerwanie od 2018 roku rośnie segment ekranów 80”+, ale w Polsce dynamika tego wzrostu jest wyższa.

98 cali imponujących wrażeń

W 2023 roku w ofercie Samsung Polska dostępne będą aż trzy telewizory o przekątnej 98 cali. QLED Q80C, Neo QLED QN90A oraz Neo QLED QN100B. Wszystkie te ekrany świetnie sprawdzą się w roli kina domowego. Jak przystało na naprawdę duże telewizory oferują rozdzielczość 4K oraz przyjazny system Smart TV. Modele QN90A oraz QN100B wykorzystują technologię Quantum Mini LED, która jest odpowiedzialna za precyzyjne sterowanie podświetleniem ekranu. Oba modele zostały także wyposażone w Powłokę Antyrefleksyjną, która zwiększa komfort oglądania ograniczając odbicia światła. Oba modele bardzo dobrze prezentują się także pod względem designu, a QN100B zyskał dodatkowo moduł One Connect Pro, dzięki czemu z powodzeniem może być centralnym elementem wystroju wnętrza. Z kolei Q80C to telewizor z najnowszego portfolio. Wyróżnia się m.in. Bezpośrednim Strefowym Podświetleniem oraz smukłą konstrukcją. Jako tegoroczna nowość posiada także wbudowany Hub IoT, dzięki któremu domowy ekosystem połączonych urządzeń można będzie zbudować bez dodatkowych modułów zewnętrznych.

W poszukiwaniu doskonałości

Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku Samsung po raz 17. z rzędu został światowym numerem jeden na rynku telewizorów. Na mocną rynkową pozycję firmy składa się wiele elementów, a jednym z nich jest  zróżnicowane i najbogatsze w historii Samsung portfolio, obejmujące dziś telewizory Ne QLED, QLED, QLED, OLED, Excellence Line 8K i osobną kategorię ekranów Lifestyle. Co ciekawe, dane potwierdzają, że wciąż jest przestrzeń na nowe technologie. W lutym br. telewizory Samsung OLED – zeszłoroczny debiut – odnotowały najlepsze jak dotychczas wyniki i miały według danych firmy badawczej GfK 37% udziału w rynku pod względem wartości sprzedaży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Raport wzorniczy Domoteki z Salone del Mobile 2024 już dostępny! Biuro prasowe
2024-08-06 | 11:00

Raport wzorniczy Domoteki z Salone del Mobile 2024 już dostępny!

Jakie są najnowsze trendy w urządzaniu wnętrz? I jakie wnioski architekci i projektanci wynieśli z tegorocznej edycji Salone del Mobile, najbardziej prestiżowych międzynarodowych
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Konsument

Przybywa konsumentów aronii. Mimo właściwości prozdrowotnych wciąż jest jednak za mało doceniana

Mimo że aronia jest znana z właściwości prozdrowotnych, to nadal nie może się przebić i trafić do grona ulubionych owoców sezonowych Polaków. Dietetycy ubolewają nad tym, że sięgamy po nią dużo rzadziej, niż powinniśmy. Producenci z kolei z powodzeniem wykorzystują ją w sokach, dżemach, koncentratach i innych przetworach, udowadniając, że wcale nie musi być ona kojarzona tylko z kwaśnym, cierpkim smakiem. Zawarte w niej związki działają antynowotworowo i przeciwzapalnie, zapobiegają miażdżycy i chorobom serca, chronią przed udarami, opóźniają rozwój choroby Parkinsona i Alzheimera, a także obniżają ciśnienie krwi.

Podróże

Tomasz Jacyków: Uwielbiam upały, gdy ciepło wychodzi z betonu i pali siedzenie w rozgrzanym samochodzie. Na wakacje jeżdżę poza sezonem

Stylista zaznacza, że nie dla niego zatłoczone kurorty, plaże zastawione parawanami i długie kolejki turystów. Jego zdaniem takie warunki absolutnie nie sprzyjają wypoczynkowi, dlatego też stara się unikać podróży w sezonie wakacyjnym. Jak podkreśla, upały najlepiej znosi w mieście i niestraszne mu skąpane w słońcu ulice i nagrzane samochody. Z kolei na wczasy Tomasz Jacyków zazwyczaj wybiera się w czerwcu lub we wrześniu.