Akademia Mocy: Dziewczyny gotowe na podbój IT
Symfonia, wiodący producent oprogramowania do zarządzania firmą, oraz Fundacja IT Girls, która wspiera kobiety w branży informatycznej, ogłosiły rozpoczęcie współpracy. W jej ramach, zorganizowane zostały warsztaty dla dziewcząt w wieku 16-19 lat, zainteresowanych rozwojem kariery w dziedzinie technologii. Akademia mocy, bo tak nazywa się wydarzenie, obejmuje bezpłatne warsztaty z zakresu kompetencji miękkich i twardych, inspirujące spotkania ze specjalistami różnych branż oraz możliwość networkingu.
Akademia Mocy to bezpłatne warsztaty wyjazdowe, skierowane do dziewcząt w wieku 16-19 lat. Odbędą się w dniach 19-20 sierpnia 2023 roku w Sochocinie. Celem projektu jest nie tylko przekazanie wiedzy merytorycznej, ale także wsparcie uczestniczek w budowaniu pewności siebie oraz rozwijania umiejętności miękkich, co jest kluczowe w rozwoju kariery w IT. Projekt realizowany jest w ramach współpracy, którą nawiązały Fundacja IT Girls i Symfonia. Na uczestniczki czeka 14 miejsc.
- Jesteśmy firmą nastawioną na ludzi i rozwój, dlatego zawsze chętnie i aktywnie angażujemy się w działania, które wspierają różnorodność w branży informatycznej. Partnerstwo z Fundacją IT Girls, która już od lat działa na rzecz zwiększenia reprezentacji kobiet w sektorze technologicznym, doskonale wpisuje się w te założenia. Chcemy dać dziewczętom możliwość uzyskania odpowiedzi na najważniejsze pytania na temat rozwoju ich kariery, zetknięcia się z przedstawicielami biznesu, nawiązania kontaktów. Dlatego jesteśmy dumni, że Akademia Mocy wystartuje w barwach Symfonii - mówi Małgorzata Ściślak, dyrektorka ds. sprzedaży i marketingu w Symfonii.
Podczas wyjazdu uczestniczki będą miały okazję uczestniczyć w różnorodnych warsztatach, panelach dyskusyjnych i wykładach. Planowane są także interaktywne zajęcia, które pomogą w nawiązywaniu kontaktów i budowaniu pewności siebie.
Program zostanie wzbogacony o sesje prowadzone przez ekspertów Symfonii oraz Fundacji IT Girls. Swoim doświadczeniem biznesowym podzieli się m.in. Piotr Ciski, czyli CEO Grupy Symfonia, który poprowadzi “Poranny Spacer z Prezesem” i odpowie na wszystkie pytania dotyczące prowadzenia i rozwijania firmy. Eksperci z obszarów produktu, HR czy marketingu opowiedzą również o wyzwaniach związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstw. Uczestniczki dowiedzą się, jakie kompetencje są kluczowe dla odniesienia sukcesu w IT i jak je rozwijać już teraz.
Organizatorzy nie zapomnieli o czasie na relaks. W planach są sesje jogi i relaksacji oraz zaplecze sportowo-rekreacyjne.
- Akademia Mocy to nie tylko miejsce zdobywania wiedzy technologicznej, ale również otoczenia opiekuńczą atmosferą, która pozwoli dziewczętom rozwijać swoje umiejętności, zbudować pewność siebie i odważnie podążać za marzeniami. Partner taki jak Symfonia pozwala nam na praktyczne zetknięcie naszych podopiecznych ze światem biznesu. Poznają tajniki funkcjonowania firmy, otrzymają rady dotyczące budowania przyszłości i różnych aspektów pracy w IT. To dla nich doświadczenie, z którego mogą wynieść dla siebie realne korzyści - dodaje Wioletta Klimczak, CEO IT Girls.
Organizatorzy zapewniają transport z Warszawy, zakwaterowanie oraz pełne wyżywienie. Rekrutacja trwała od 1 sierpnia do 10 sierpnia, a wybrane uczestniczki zostały poinformowane o wynikach drogą mailową.
![Hama prezentuje ładowarki SuperMini o mocy 20 i 25 W Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_898957466,w_238,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Hama prezentuje ładowarki SuperMini o mocy 20 i 25 W
![TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż](/files/_uploaded/glownekonf_739543236,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż
![Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie](/files/_uploaded/glownekonf_181333958,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.